2014-03-31, 21:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorKurt
Har du sagt A) är det väl inte mer än rätt att du säger B) och besvarar nedanstående frågor:

1- Vem är den numera avstängda signaturen ?

2- Om du nu tycker att sigmaturen ifråga sprider skitprat, varför upprepar du då detta ??

/DoktorKurt

1. Jag kommer inte att outa personen. Jag svarade för att RichardKimble frågade.

2. Jag ville höra vad RichardKimble hade för kommentar till detta.
Citera
2014-03-31, 21:33
Medlem
Prinzezzans avatar
Jag fick en fråga via PM precis, från någon som vill att jag ska fråga PR om han kände till den tidigt utpekade EA, och i så fall hans dåvarande uppfattning om personen?

Så jag bollar vidare frågorna till RichardKimble.
Citera
2014-03-31, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
1. Jag kommer inte att outa personen. Jag svarade för att RichardKimble frågade.

2. Jag ville höra vad RichardKimble hade för kommentar till detta.

Mådä..

1) Varför då överhuvudtaget nämna att det är en i tråden förekommande person ?

F.ö. förstår jag inte vad du avser med 'outa'. Hade du sagt att det var exempelvis Esbjörn Fimmelstång som hade skrivit inlägget hade du 'outat' honom. Men att ange namnet på en trådsignatur är väl inget outning, väl ?

2) Antingen anser du att frågan är skitprat och ställer den hursomhelt, eller så har du efter svaret beslutat dig för att frågan är skitprat.
Personligen tycker jag att bägge scenarierna är lite märkliga.

/DoktorKurt
Citera
2014-03-31, 21:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorKurt
Mådä..

1) Varför då överhuvudtaget nämna att det är en i tråden förekommande person ?

F.ö. förstår jag inte vad du avser med 'outa'. Hade du sagt att det var exempelvis Esbjörn Fimmelstång som hade skrivit inlägget hade du 'outat' honom. Men att ange namnet på en trådsignatur är väl inget outning, väl ?

2) Antingen anser du att frågan är skitprat och ställer den hursomhelt, eller så har du efter svaret beslutat dig för att frågan är skitprat.
Personligen tycker jag att bägge scenarierna är lite märkliga.

/DoktorKurt

1. Med outning i det här fallet menar jag, som du skriver, inte ett personnamn utan ett nickname. Även om jag tycker att personen/nicket har kommit med mycket trams och sk*tsnack, så är jag inte så elak att jag berättar vem det är (var).

2. Det är mycket i livet som är märkligt.
Citera
2014-03-31, 21:55
Medlem
Citat:
1. Med outning i det här fallet menar jag, som du skriver, inte ett personnamn utan ett nickname. Även om jag tycker att personen/nicket har kommit med mycket trams och sk*tsnack, så är jag inte så elak att jag berättar vem det är (var).

1) OK med tvekan, detta p.g.a att vi 'perifera' läsare som följer tråden missar en möjlig ledtråd.

2) Charmerande svar, OK på det.

/DoktorKurt
Senast redigerad av DoktorKurt 2014-03-31 kl. 22:27.
Citera
2014-03-31, 23:57
Medlem
Citat:

1) Efter lite eftertanke tar jag en 'pudel' på mitt föregående inlägg rörande punkt 1.

Personen ifråga har uttalat sina åsikter, om det sker direkt i tråden eller via ett av er i tråden så omhuldade 'PM', det har ingen betydelse.
Vederbörande står rimligen för sin åsikt och jag anser att det vore fel av dig att inte avslöja vem signaturen är.

/DoktorKurt

p.s.
Tråddeltagare, sluta att sända 'PM' till mig , de har aldrig besvarats och de kommer aldrig att besvaras.
d.s.
Senast redigerad av DoktorKurt 2014-04-01 kl. 00:30.
Citera
2014-04-01, 18:41
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Jag fick en fråga via PM precis, från någon som vill att jag ska fråga PR om han kände till den tidigt utpekade EA, och i så fall hans dåvarande uppfattning om personen?

Så jag bollar vidare frågorna till RichardKimble.

Nej har ingen aning vem EA var och det gjorde inte Fam Andersson heller vet jag.
Citera
2014-04-01, 23:00
Medlem
Xeitums avatar
Att EA inte skulle varit känd av övr. i fam Andresson är ju inte något bevis för hans oskuld. Däremot skulle det kanske rent statistiskt minska chansen/risken för att han skulle vara inblandad. Vad hans personliga egenskaper beträffar, så påstod en person via ett PM att han (EA) är, citat- "sjuk i huvudet, ända in i pannbenet.."! (För den konspiratoriskt lagda kan detta förvisso även tolkas som ett försök till misstänkliggörande.)

Angående PR så anser jag som sagt att polisen, vid tiden då PR var nr 1 suspekt, ansåg sig kunna presentera ett MOTIV. PR själv kanske aldrig registrerade lr förstod vad detta skulle ha varit. Frågan är om någon annan har hört något om detta?
Citera
2014-04-02, 17:32
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Att EA inte skulle varit känd av övr. i fam Andresson är ju inte något bevis för hans oskuld. Däremot skulle det kanske rent statistiskt minska chansen/risken för att han skulle vara inblandad. Vad hans personliga egenskaper beträffar, så påstod en person via ett PM att han (EA) är, citat- "sjuk i huvudet, ända in i pannbenet.."! (För den konspiratoriskt lagda kan detta förvisso även tolkas som ett försök till misstänkliggörande.)

Sånt där att ngn påstår att ngn annan är "sjuk i huvudet, ända in i pannbenet" är ju mer eller mindre vardagsmat i samhället, finns det ngt mer handgripligt att ta fasta på typ som rena exempel på saker EA gjort som utmärker honom? Inte för att jag misstänker honom utan bara rent principiellt..
Citera
2014-04-02, 17:43
Medlem
RichardKimbles avatar
Angående PR så anser jag som sagt att polisen, vid tiden då PR var nr 1 suspekt, ansåg sig kunna presentera ett MOTIV. PR själv kanske aldrig registrerade lr förstod vad detta skulle ha varit. Frågan är om någon annan har hört något om detta?[/quote]

Polisen presenterade ALDRIG något motiv för mig eller Silbersky då det varit enklare att försvara sig mot än anonyma tipsare till höger och vänster.
Citera
2014-04-02, 20:21
Medlem
PR

Uppskattar ödmjukast att du för en dialog här, trots allt ...!

Har ingen erfarenhet av polisens ageranden i utredningar och förhör osv. Därför har jag varit naiv och tagit för givet att det krävs mer än anonyma tips och gm.profil för att utsätta någon för det du varit med om.
Dessutom att ett tips måste bestå av mer än ett riktat pekfinger. Det är mkt lätt att peka ut någon utan att förklara varför. Då är vi alla utsatta om dessa behandlas seriöst. Motiv, orsak och anledning säger även en hel del om vem tipsarnas är. Intressant att höra deras anledning, grund till utpekanden.
Citera
2014-04-03, 08:15
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
PR

Uppskattar ödmjukast att du för en dialog här, trots allt ...!

Har ingen erfarenhet av polisens ageranden i utredningar och förhör osv. Därför har jag varit naiv och tagit för givet att det krävs mer än anonyma tips och gm.profil för att utsätta någon för det du varit med om.
Dessutom att ett tips måste bestå av mer än ett riktat pekfinger. Det är mkt lätt att peka ut någon utan att förklara varför. Då är vi alla utsatta om dessa behandlas seriöst. Motiv, orsak och anledning säger även en hel del om vem tipsarnas är. Intressant att höra deras anledning, grund till utpekanden.

Ja dessa anonyma har aldrig gett sig till känna så vitt jag vet.Det var som en dålig deckare där jag hade huvudrollen som the bad one och media hängde på med allt mer bisarra teorier.
Har aldrig sett mig som utsatt då jag aldrig haft något att dölja för polisen men det är klart var ju inte så jag slog klackarna i taket.
Polisen kan ju haft mer på mig men velat sparat det till en ev rättegång.
Då menar jag mer anonyma tips eller spår dom dolt för allmänheten som bara gm känner till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in