2014-03-14, 21:58
Medlem
Man kan säga såhär; jag älskar dom. Men jag hatar att jag älskar dom. För jag har så många gånger själv varit för blyg och haft väldigt svårt att ta vara på chanser som dykit upp. Och haft det svårt att ta det vidare och "utveckla" det hela från blickar som lite blygare tjejer gett mig, till "något mer".
Jag har flertalet gånger bangat på att ta kontakt med tjejer som jag märkt varit intresserade av mig. Eftersom de själva också varit för blyga för att själva ta kontakt känns det som jag har gått miste om flera bra tjejer. Eller iallafall inte fått veta om de varit intresserade.
Och detta faktum hatar jag.

Men jag jobbar mycket med mig själv, snart lyckas jag väl förhoppningsvis
Citera
2014-03-15, 11:21
Medlem
Skulle vilja ha en sådan tjej, tyvärr är ni svåra att hitta...
Citera
2014-03-15, 11:24
Medlem
Låter perfekt, söt och smart ska det helst va och är de lite blyga framstår de som lite mer intressanta än damer som maler hål i skallen på en...
Citera
2014-03-17, 15:37
Medlem
CaskRatlinss avatar
Det är ju omöjligt att ha en längre konversation med någon som är blyg när man hela tiden själv måste ta initiativ och komma på samtalsämnen. När ni dessutom ryggar bort när det är dags för en avskedskram när det helt enkelt är slut på saker att säga börjar man ju undra vad tusan man pysslat med.

It takes two to tango liksom
Citera
2014-03-17, 18:36
Medlem
"Smart" > Icke allmänbildad
Söt > Snygg
Blyg < Framåt

Det sista beror på hur man menar med "blyg". Om det är en tjej som knappt vågar ta kontakt med en och som är svår att nå så kan det bli lite jobbigt. Då är en tjej som är mer framåt lite attraktivare i mina ögon.

Smarta tjejer blir oerhört mycket attraktivare i mina ögon och tjejer som är "snygga" har jag aldrig direkt fastnat för. Det har oftast handlat mycket om yta hos dem och det är inget jag gillar. Att en tjej är söt känns bättre av någon anledning.
Citera
2014-03-17, 20:48
Medlem
colabulles avatar
De är genuina söta seriösa och an vara vilddjur i sängen då de släpper lös sitt inre.

OT: gillar att TS har slutat skriva/svara i tråden.
Citera
2014-03-18, 09:44
Medlem
MacGayVers avatar
Problemet är väl egentligen hur man träffar dem...då de är blyga så tar knappast de första steget och jag stör inte tjejer alls så det blir rätt omöjligt att träffa den typen av tjejer.
Citera
2014-03-18, 09:52
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatNext
Vad tycker ni killar om smarta, söta men blyga tjejer? (Tjejer kan givetvis också svara).

Och varför?
Njae, jag gillar när tjejen är lite framåt socialt/utåtriktad. Man lär sig mycket av karismatiska människor, tyvärr är sådana betydligt mycket mer sällsynta än smarta människor i Sverige.
Citera
2014-03-18, 14:27
Medlem
Mc.Byls avatar
Jag fick något för mig... Blyga, små tjejer är fan sexigt! Hade en i min klass jag började hålla på med, blyg som fan var hon. Det tar ju extra tid att göra något med en blyg tjej men det kommer. Man får ha tålamod och runka mycket.

Tillsist fick jag knulla och hon visade sig vara helt tokig i sängen. Skithärlig brud som har en riktigt skön personlighet när hon släpper loss.

Nu har vi varit tillsammans i snart 2,5 år
Citera
2014-03-31, 17:40
Medlem
Smarta tjejer tjejer är awesome man kan prata om intressanta saker och om dom är söta/snygga/sexiga samtidigt är det fan ett jävla plus alltså. Gillar intelligenta tjejer mycket.
Citera
2014-03-31, 20:33
Medlem
Hovslättsmannens avatar
"Blyg" säger inte ett smack.
Om man är utåtriktad eller inte är inte så väsentligt. Det som är mer avgörande är om man verkar positiv eller negativ som person.

En smart, söt tjej som är "blyg", håller sig för sig själv och verkar allmänt butter ger ett avvisande intryck och blir varken attraktiv eller intressant.

En smart, söt tjej som verkar glad och trevlig men verkar ha svårt att ta kontakt ger däremot ett mycket charmigt intryck och får direkt män efter sig.
Citera
2014-03-31, 21:15
Medlem
Hi-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatNext
Vad tycker ni killar om smarta, söta men blyga tjejer? (Tjejer kan givetvis också svara).

Och varför?

Vart finns sådana tjejer då? Stöter fan bara på självgoda feminister med mundiarré i detta jefla landt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in