2014-03-31, 19:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
AB försöker först beskriver ett verktyg. Det har ingen betydelse hur han än ritar eftersom han får titta på ett som polisen visar honom och han identifierar att det är ett sånt han sett. Hade man bara gått efter hans klantiga teckningar så kunde det ha varit vad som helst.

Det viktiga är hur såret ser ut. Passar inte ett stämjärn i såren så är det något annat som använts.

Dessutom ABs jämförelse med en kluven blyertspenna stämmer in på en skölp eller holkjärn men hans muntliga beskrivning att pennhalvan är platt på ena sidan är ju lite galet eftersom sidorna på en halvpenna buktar inåt på en sida och utåt på den andra.

Jag kan tänka mig att han liknar stämjärnet vid en halv penna, en plan yta, och vänder man på det så har man en smalare plan yta med två längsgående fasade plana ytor, en blyertspenna.

En skölp är inte fasad på utsidan vad jag vet, den är rundad, och motsvarande rundad invändigt.
Citera
2014-03-31, 20:01
Medlem
highfives avatar
Enligt Nsd skulle WL ringt till MB 1/5 för han ville börja med "motionsjudo". Tror ni det är sant eller ljuger han?
Citera
2014-03-31, 20:04
Medlem
Har ni tänkt på hur sjukt det är att polisen inte ens tar en titt på knivsamlarens knivar?

Här har älskarinnan blivit knivhuggen 11 gånger. Och älskaren samlar på knivar. Polisen står bara på sidan om och gör inte ett skit för att titta på knivarna han innehar. Vad fan är det här för fars?
Citera
2014-03-31, 20:08
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Enligt Nsd skulle WL ringt till MB 1/5 för han ville börja med "motionsjudo". Tror ni det är sant eller ljuger han?

Kollar du under "Om BBC" på BBC:s hemsida, är kontakten just MB.

http://www.bodenbushido.se/kontakt/

Så det kan stämma.
Citera
2014-03-31, 20:09
Medlem
Citat:
Enligt Nsd skulle WL ringt till MB 1/5 för han ville börja med motionsjudo. Tror ni det är sant eller ljuger han?

Han har ju inte nämnt det för någon annan i sin bekantskapskrets. Inte vad vi eller polisen fått fram i alla fall. Ingen visste ju ens att de haft kontakt. Och det kom inte fram till KJ trots att VB dött och mb och kj står i centrum för detta mord.

Såå varför inte berätta?
Citera
2014-03-31, 20:10
Medlem
Citat:
Det bör vara sant, då uppgiften är lätt att kolla upp. MB ska ha uppmanat WL att kontakta en annan person inom budoorganisationen. Kontakta denne någon och kontrollera om uppgiften stämmer, gör den inte det så ljuger han. Denna risk torde WL knappast ta, därför är det sannolikt sant. Detta hindrar inte den konspiratoriske att se möjligheter som möjligen närmast återfinns i deckarvärlden. WL och MB kan ha pratat om vad som helst men för att dölja eventuella samband dem emellan så kan inrådan om att kontakta en annan tränare utgöra en slags cover up. Långsökt, påhittigt och fantasi, men möjligt.
Citera
2014-03-31, 20:11
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan tänka mig att han liknar stämjärnet vid en halv penna, en plan yta, och vänder man på det så har man en smalare plan yta med två längsgående fasade plana ytor, en blyertspenna.

En skölp är inte fasad på utsidan vad jag vet, den är rundad, och motsvarande rundad invändigt.

Du beskriver ett vanligt rakt stämjärn men ändå inte. Jag fick det också till ett vanligt rakt stämjärn i hans första beskrivning. Klyver man pennan så ramlar ju blertsstiftet bort och det blir en konkav yta, inte en plan. Men ett rakt stämjärn kan ju inte ge ett D-format sår. En skölp är som du beskriver men inte ens den ger ett D-format sår och ger sårbredder mellan 6 0ch 18 mm.
Citera
2014-03-31, 20:12
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Har ni tänkt på hur sjukt det är att polisen inte ens tar en titt på knivsamlarens knivar?

Här har älskarinnan blivit knivhuggen 11 gånger. Och älskaren samlar på knivar. Polisen står bara på sidan om och gör inte ett skit för att titta på knivarna han innehar. Vad fan är det här för fars?

Jo tack, det dundrar och dånar, bländar och blixtrar, men inte i åklagarnas öron eller ögon.
Citera
2014-03-31, 20:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Känns ändå som tänkbart mordvapen får en viss genomlysning nu iaf. Antingen säger rättsläkaren att stämjärnet är mer troligt än ex en Dagger eller så kommer hon med någon annan nyhet. Förhoppningsvis ringer hon INTE åklagarna först och frågar vad hon bör svara.

Mer troligt då att åklagarna ringer henne ..
Citera
2014-03-31, 20:13
Moderator
OYs avatar
Citat:

Absolut så tror jag på det, säkert judon som orsakade hans höftskada, klent virke i bodensarna nuförtiden. Jäkla bra jobbat, han hade tur, kontaktade en karatetränare som kunde hänvisa till en judotränare, finns sporterna ens under samma tak?

EDIT;Såg nu att judon finns under samma tak som karaten.
Senast redigerad av OY 2014-03-31 kl. 20:16.
Citera
2014-03-31, 20:17
Medlem
Fick ett mycket intressant inlägg av en nyreggad:
Gul duk över huvudet, jag kommer ihåg det också, men vad var det för färg på det saknade duschdraperiet?

Bra fråga, är det någon som vet vilken färg det var på KJ duschdraperi?
Senast redigerad av Husvagn2 2014-03-31 kl. 20:23.
Citera
2014-03-31, 20:22
Medlem
Finns flera öppna artiklar på NSD från idag att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in