Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Att det inte hittades något hårstrå i bagageutrymmet är inget bevis eller indicier, finns ingen orsak att älta om det.
Att KJ ensam skulle ha kunnat kidnappa och föra bort VB kan bortses helt.
Att något styckmord med emballering skett i bostaden finns det ingen som tror på är helt osannolikt.
Om man skall kunna placera in KJ som gärningsmannen måste det finnas ett scenarium för det, vad jag kan inse finns inget sådant scenarium.
Hade det nu hittats något hårstrå från VB så hade du förstås då blivit benägen att äntligen
ta till dig att hon transporterats i bagageutrymmet, hel eller delad?
Eller, håller jag för troligast, då hade upptäckten i likhet med blodspåren bara avfärdats
som planterat av den "riktige" gärningsmannen.
Sedan kan det ju upplysas åter igen om faktumet att tingsrätten i vart fall inte bortsett
från det du menar man kan bortse helt ifrån. Och ingen högoddsare direkt att hovrätten
också låter bli att "bortse" ifrån utan istället ansluter sig tveklöst till tidigare rättsinstans
slutsatser i målet ifråga.
Och slutligen: Jo, jag för min del tror att både mordet och styckningsprocessen ägt rum
i bostaden. Efteråt har unge herr Johansson - möjligen med assistans av någon - städat
och torkat och donat som aldrig förr i sitt liv.
Och när särskilt en aspergare griper sig an en uppgift så gör denne det oftast till 100%.
Från lägenheten lyckades han utplåna alla spår av illdådet.
I bilen gick det inte lika bra som bekant.