2014-03-31, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Skumma igenom den igen, de som inte har större problem har ingen verksamhet/dotterbolag i Ryssland utan säljer bara produkter där. Det har varit många artiklar i ämnet om företag som lämnat landet på grund av hot och tyvärr genomförda hot.
Som sagt det verkar om om du inte har läst den och dessutom bara läst negativa artiklar som förstärker din självsuggestion.
2014-03-31, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Ryssarna har ju trots alla arga brev, telefonsamtal och sanktioner fått Krim. Att de skulle släppa Krim känns väldigt osannolikt.
Hittills leder alltså Ryssland med 1-0 och kommer förmodligen ta hem hela matchen då NATO och EU lär få hålla sig på behörigt avstånd från Ryssland och deras närområde.
Oavsett vad diverse "förståsigpåare" i tråden råkar skriva.

Inte ens Kim Jong-Un bryr sig om USA:s arga brev.
Det gjorde inte hans pappa heller...
Ryssarna har ockuperat Krim, nu har omvärlden börjar reagera. De ekonomiska konsekvenserna kommer givetvis bli enorma om Ryssarna fortsätter på inslagen linje. Putin maktbas bygger på att han förtrycker oppositionen samtidigt som han kan visa upp ett "blomstrande Ryssland". Som vanligt är det väst som får mindre utvecklade länder att blomstra, dagen vi slutar handla med Ryssland är dom tillbaka på Sovjetstandard. Det vet du lika väl som mig och det vet framför allt Putin.

Ja Nordkorea har en lång tradition av att skita i vad väst säger och även fått smaka på diverse embargon och handelsblockader. Hur lyckat är landet på en skala 1-10 skulle du vilja påstå?

Vad gäller TEAM America-referensen gynnar den inte din sak. Scenen är gjord som kritik mot FN och dess "mjuka" hantering av skurkstater, istället för sanktioner och samtal borde USA spöa skiten ur Nordkorea så att säga. Applicerat på Krimkrisen är alltså det du säger att USA och EU borde ta i med hårdhandskarna och rent militärt visa Ryssland vilka som bestämmer?
2014-03-31, 16:02
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faludjah
Ryssarna har ockuperat Krim, nu har omvärlden börjar reagera. De ekonomiska konsekvenserna kommer givetvis bli enorma om Ryssarna fortsätter på inslagen linje. Putin maktbas bygger på att han förtrycker oppositionen samtidigt som han kan visa upp ett "blomstrande Ryssland". Som vanligt är det väst som får mindre utvecklade länder att blomstra, dagen vi slutar handla med Ryssland är dom tillbaka på Sovjetstandard. Det vet du lika väl som mig och det vet framför allt Putin.

Ja Nordkorea har en lång tradition av att skita i vad väst säger och även fått smaka på diverse embargon och handelsblockader. Hur lyckat är landet på en skala 1-10 skulle du vilja påstå?

Vad gäller TEAM America-referensen gynnar den inte din sak. Scenen är gjord som kritik mot FN och dess "mjuka" hantering av skurkstater, istället för sanktioner och samtal borde USA spöa skiten ur Nordkorea så att säga. Applicerat på Krimkrisen är alltså det du säger att USA och EU borde ta i med hårdhandskarna och rent militärt visa Ryssland vilka som bestämmer?

Jag förstår verkligen inte hur vissa tänker i och med denna kris, hur kan man anse att Ryssland har "vunnit" så långt? Man har förlorat kontrollen av hela Ukraina men återtagit den på Krim, och det till priset av en allt mer krackelerande ekonomi. Dessutom har Ukraina blivit än mer Västvänligt och tycks få en okorrumperad president som också verkar mycket nationalistisk.

Vari ligger den ryska "segern"?
2014-03-31, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag förstår verkligen inte hur vissa tänker i och med denna kris, hur kan man anse att Ryssland har "vunnit" så långt? Man har förlorat kontrollen av hela Ukraina men återtagit den på Krim, och det till priset av en allt mer krackelerande ekonomi. Dessutom har Ukraina blivit än mer Västvänligt och tycks få en okorrumperad president som också verkar mycket nationalistisk.

Vari ligger den ryska "segern"?
Jag antar att man läser in ett väldigt stort symbolvärde i själva kontrollen över Krim. Jag vill dock påstå att det är väldigt kortsiktigt i sådan fall. Jag delar din bild av att Putin tidigare varit rätt smart i sitt agerande, men nu verkligen gjort en strategisk tabbe. Får man till den här federationen (långsökt, för att inte säga omöjligt) skulle man kanske kunna anses vunnit något mer. Men på det stora hela känns hela engagemanget i Ukraina som en dum idé helt enkelt.

Höhö kanske dom där avhoppade ukrainska soldaterna som typ bytt sida kan ses som en vinst

Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jag tycker att USA bör ta sin gamla cigarett och cykla till bahamas
Haha! Pluspoäng ska du ha för "Dom kallar oss Mods"-referensen, men i övrigt är jag rädd att det faktiskt är Putin som slirat ner i diket ordentligt.
2014-03-31, 16:26
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Som sagt det verkar om om du inte har läst den och dessutom bara läst negativa artiklar som förstärker din självsuggestion.

Jag har läst den och de flesta andra med allmänbildning som följt med hur ryssland utvecklats vet hur det ser ut, att du låtsas om att det stora problemet inte existerar och inte förstår vad som står i den enkla texten. Förstår du den här då?

"När dagens Ryssland till synes förgäves försöker rätta till det brutala gangstervälde som Lenin påbörjade, Stalin fulländade och hans efterträdare fortsatte, frågar sig mången: vem är då den maffia som ideligen dansar i tidningsrubrikerna?

Dagens ryska maffiaverksamhet präglas av att det nu råder fri konkurrens mellan olika grupperingar. Det gäller nu att muta sig in i egna territorier, att skaffa sig egen tillgång till politiskt och rättsligt skydd. Under uppbyggnadsfasen måste denna process ackompanjeras av betydande våld – precis som i Capones USA på 20-talet. Det rör sig också om i stort sett samma lukrativa marknadsnischer: sprit, tobak, narkotika, storskalig stöld av bilar, prostitution och smuggling.

Gårdagens kleptokrati under kommunistpartiets täckmantel leds i stort sett av samma handgångna män i dag, de som skall upprätta demokrati och marknadsekonomi. I Sovjet fanns ingen kriminalitet. Staten eller partiet var maffian. Hur detta fungerade har beskrivits många gånger tidigare, också i sovjetiska källor, men har så småningom blivit alltmera känt i väst (David Remnick: The Russian maffia, 1992).

Den allvarliga skillnaden mellan i dag och i går ligger i att det inte längre finns särskilt mycket kvar att suga ur Ryssland och dess befolkning, varken huliganerna på gatan eller mer sofistikerade kriminella har något att hämta ur ryska företag. Allt intresse riktas därför mot väst och västerlänningar. Stölder av bilar för smuggling till Ryssland, våldsbrott mot utländska turister i Moskva, St. Petersburg och Tallinn var de första tecknen."
http://www.dast.nu/artikel/vad-ar-egentligen-rysk-maffia
2014-03-31, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Är Svoboda och Right Sector judar?

Nej, däremot så gynnar de judiska intressen och åtminstone Svoboda verkar vara judelakejer.

Citat:
Hur kommer det sig då att svenska nazister åker ned och slåss på regeringssidan i Ukraina?

Många svenska nationalister verkar tyvärr lida av otillräcklig intelligens och allmänbildning. De har helt enkelt ganska dålig koll på utrikespolitik och judefrågan. Så gott som alla seriösa nationalister runtom i Europa såväl som i USA är negativa, skeptiska och avståndstagande till de ukrainska "nationalisterna" som mest bara gynnar globalistmaffian. De svenska Ukraina-supportrarna är en anomali och ett undantag.

Citat:
Nu kanske "judar" är detsamma som "väst" och då förändras ju förutsättningarna för språket och vi får säga att EU och USA är judiska organisationer, liksom den svenska regeringen, den brittiska, den tyska, den franska osv.

Till stor del är det naturligtvis så. "Väst" har idag inga egna intressen, ingen egen vilja och inga egna ambitioner. Det "Väst" vill är mestadels detsamma som den organiserade världsjudenheten och globalistmaffian vill.

Citat:
Vad är Putin och Ryssland? Är inte de också judar? De är ju vänner med Israel och judar har ju inflyteslerika positioner också i Ryssland.

Nej, de är inte judar. Väst domineras och styrs i väldigt stor utsträckning av judar. Samhället och kulturen i Väst har undergrävts och förstörts av judar. Väst används som ett redskap och vapen för förverkligandet av judarnas globala agenda. Ryssland och Putin är idag ett hinder för förverkligandet av judarnas ambitioner och globala agenda.

Citat:
Är judar allting? Både A och icke-A? Liksom motsatslagen upphävd?

Trams.
2014-03-31, 16:38
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Jag antar att man läser in ett väldigt stort symbolvärde i själva kontrollen över Krim. Jag vill dock påstå att det är väldigt kortsiktigt i sådan fall. Jag delar din bild av att Putin tidigare varit rätt smart i sitt agerande, men nu verkligen gjort en strategisk tabbe. Får man till den här federationen (långsökt, för att inte säga omöjligt) skulle man kanske kunna anses vunnit något mer. Men på det stora hela känns hela engagemanget i Ukraina som en dum idé helt enkelt.

Höhö kanske dom där avhoppade ukrainska soldaterna som typ bytt sida kan ses som en vinst

Haha! Pluspoäng ska du ha för "Dom kallar oss Mods"-referensen, men i övrigt är jag rädd att det faktiskt är Putin som slirat ner i diket ordentligt.

Krim hamnade ju helt rätt. Folk börjar läsa historien så småningom och förstå att Krim sitter ju rätt nu på kartan. Den satt fel tidigare. Det var varken Krushev eller Jeltsin som hade en rättighet att ge halvön bort. Nu har man gjort om och gjort rätt.

Vad gäller Ukraina då satsar jag en hundring på att det blir en uppdelning av landet. Öst och söder är ryska historiska stader som Odessa, Kharkov, Donetsk och Dnepropetrovsk. De vill inte ha något med polakerna i västra ukraina att göra. Jag tror inte att man vill fortsätta leva i samma land. Tymoshenko sa att hon ville massmörda människorna i östra ukraina. Näh det kommer inte att funka leva tillsammans efter all det där.
2014-03-31, 16:40
Bannlyst
Den här tråden har nu gått in i sin sista fas, d v s ryggdunkarfasen, i och med att konflikten mattas av så är det de enda the usual suspects har kvar. Klappa varandra på ryggen men tyst bitandes i tungan eftersom mycket aldrig inträffade. Ryssland har fått det man vill ha, Krim. Folket på Krim har fått de man ville ha, en rysk annektering. NATO/EU har fått det man ville, sina fascistiska/nazistiska marionetter i regeringen. Nu börjar arbetet med delningen/federaliseringen av Ukraina. Innan Väst- och Östukraina skapas (inom ett årtionde) så ska regionerna först få mer självbestämmande (framtida folkomröstningar). Sen kommer det att följa en tid när folk som "bor på fel ställe" vill flytta antingen åt öst eller väst. Sen får vi två eller kanse tre nya stater där Dnepr kommer att utgöra en både naturlig och historisk gräns. NWO-agendan kommer alltså aldrig att inträffa. Givetvis kommer psykopater som pappa Bush, Evelyn de Rothschild, David Rockefeller, Geroge Soros och vår egen mellanstora hund, Carl Bildt m fl, att spotta och svära.

Den stora frågan som man vill få fram sanningen om är vilka krypskyttarna var. För de är med största sannolikhet betalda av samma krafter som iscensatte den "arabiska våren". Sanningen lär aldrig komma fram eftersom MSM är för kontrollerat av NWO-psykopaterna.
2014-03-31, 16:41
Medlem
Citat:
Nej, Ryssland har inte ockuperat Krim. Det har hållits en omröstning i demokratisk ordning och krimborna själva röstade för att tillhöra Ryssland.
Omvärlden reagerade direkt förresten, ämnet var så mycket hetare i slutet av februari. Inte "nu" som du beskriver det, talar vi om nu så är detta gårdagsnyheter och talas inte om i media längre då det visade sig att ryssarna inte var så blodtörstiga som man hoppats, utan endast slog vakt om sina egna intressen, i sitt eget närområde på ett synnerligen exemplariskt vis.
Putins inrikespolitik tänker jag inte nämna då jag inte är så insatt i den frågan, men att han skulle vara mer despotisk än etablissemanget i Sverige finner jag ganska osannolikt i relativitetens anda.

Rysslands ekonomiska konsekvenser har det också skrikits om sedan dag ett, men fortfarande väntar man på vad som skall hända. Hittills har ett tjugotal ryssar fått reseförbud och frysta tillgångar. De "drabbade" svarade med att skratta.

Väst lyckades bra med att plantera blommor i Afghanistan, Irak, Libyen osv. Eller inte. Sedan kan vi titta på vårt eget land: Blomstrande, eller hur? USA går ju framåt också. För att inte tala om Grekland, Frankrike, Italien, Spanien, Portugal, Rumänien, Polen... Ja, du förstår poängen. Eller kanske inte, men det är inte mitt bekymmer.
Citat:

Nordkorea är inte särskilt lyckat nej, det vill jag inte påstå. Men efter allt vad landet fått utstå efter sina provokationer (ställer mig inte bakom dem på något vis för att tydliggöra) så är det fascinerande att makten lämnas över från far till son gång efter annan allt medan riket består.

Applicerade inte den på Krimkrisen. Länkade klippet för att det är så talande för vilka fittor USA i själva verket är. Skickar brev hit, fördömer dit och sanktionerar här eller där. Såtillvida det inte är någon uppenbart försvarslös stackare utan vänner eller kärnvapen, då går man in med vapenkraft och dödar civila i framfarten. Mycket demokratiskt!

Inledningsscenen där Team America river ner hela Paris för att stoppa terrorister, är den också tänkt som kritik mot USA:s och FN:s mjuka tillvägagångssätt?
Tror du får se filmen igen, för du har nog missuppfattat satiren i det hela.

Åter till Ukraina. Borde kanske förstått att en USA-runkare tar illa vid sig av roliga klipp från en komedifilm och behandlar dem som viktiga inslag inslag i debatten. Ber moderatorerna om ursäkt för detta.
2014-03-31, 16:45
Medlem
tverskoys avatar
Citat:

Ryssland "ockuperade" Krim 400 år sen. Man bör läsa på lite innan man "reagerar".

Omvärlden har inte reagerat. De flesta är okej med Ryssland tar Krim tillbaka.

Det är bara ZOG staterna som reagerat med en massa trams. De borde ha "reagerat" när de stal Kosovo från Serbien.
2014-03-31, 16:49
Medlem
KaosnegerMedKlubbas avatar
Vladimir Vladimirovitjs ursinniga kamp mot "ZOG", arm i arm med RexNemorensis, tar sig mångahanda uttryck. En anti-sionistisk ståndpunkt i rysk politik har tack vare Putin personligen omöjliggjorts, enligt chefsrabbi Lazar:

http://www.jta.org/2011/10/04/news-opinion/world/in-putins-return-russian-jews-see-stability

Citat:
Echoing traditional Jewish sensibilities, Yevgeniy Satanovsky , head of the Institute for Israel and Near Eastern Studies, a think tank in Moscow, says that Jews do not have to worry about Putin.
“Putin is neither an anti-Semite nor anti-Israel,” Satanovsky said.
For Russia’s Jews, whose estimated numbers range from 500,000 to 1 million, Putin marked a departure from the anti-Semitism of past Communist elites and of the once all-powerful KGB, which he served for nearly two decades.
Putin was the first Russian leader to visit Israel, where he attended an official reception. He also visited a Moscow synagogue, participated in candle-lighting ceremonies on Chanukah and reportedly had an open door for one of Russia’s two chief rabbis, Berel Lazar.
While human rights groups reported surges in xenophobic attacks at various times during Putin’s presidency, Jews rarely were the targets.

Lazar said Putin should be credited for driving anti-Semitism out of Russian political discourse.
Politicians in today’s Russia “would not risk taking anti-Semitic or a so-called anti-Zionist stand,” Lazar said. “Any impartial observer should acknowledge Putin’s big role in this.”
As president and prime minister, Lazar said, Putin “paid great attention to the needs of our community and related to us with a deep respect.”

Putin bekämpar även den globala finansens förkämpar i Ryssland, oligarkerna, genom att hålla dem tätt intill sig och ge dem det politiska inflytande deras stulna förmögenheter, varav mycket ligger i "NWO"-väst, ger dem rätt till:

http://davidduke.com/russian-oligarchs-mostly-zionist-supremacists-says-israeli-media-2/

Ryska och ukrainska rabbiner bråkar lite med anledning av den senaste tidens händelser:

http://jewishexponent.com/headlines/2014/03/russia-and-ukraine-at-war-among-the-jews-anyway

Citat:
The conflict between Russia and Ukraine has pitted Jewish leaders from both countries against each other, touching off a discordant exchange between prominent rabbis on opposite sides of the border.
Senast redigerad av KaosnegerMedKlubba 2014-03-31 kl. 17:00.
2014-03-31, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag har läst den och de flesta andra med allmänbildning som följt med hur ryssland utvecklats vet hur det ser ut, att du låtsas om att det stora problemet inte existerar och inte förstår vad som står i den enkla texten.
Jag har inte sagt att det inte finns korruption och kriminalitet i Ryssland eller Ukraina det finns såklart sådant även där precis som det finns i alla andra länder.
Korruption och kriminalitet är dock inte heller där de största problemen. Tror faktiskt mer att ickekorruption i dess länder är ett större problem för många västföretag som annars är vana att köpa sig marknader och fördelar på mer eller mindre legala sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in