2014-03-31, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Det läskiga är att i lilla Helsingborg finns det bara ett hundratal människor som är kapabla till den här typen av okontrollerat våld. I lilla Helsingborg sitter det dessutom ett tiotal människor som vet eller som misstänker att dom vet vem GM är utan att säga något.

Vad händer om GM är knuten till FL? I så fall har FL orsakat den svenska läktarkulturens största kris någonsin.

Vad händer om GM bara är en vanliga kickers? Då lär FL, med resten av fotbollssverige, förstöra deras liv i all evighet.

Men är du dum i huvudet eller? Polisen har kollat igenom alla våra led när de gäller huliganer, tagit fingeravtryck på ALLA som var på eller runt matchen, även fotavtryck. Drygt 15 personer har redan varit inne på förhör och ALLA är släppta. Personen som blev släppt fast delgiven misstanke är INTE någon från vårat LED. Det är en "Random" supporter som gjort denna fega attack och när det kommer fram VEM det är, kommer jag personligen köra upp honom till DFG så dom får göra vad dom vill med honom.
Citera
2014-03-31, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlakeney
Att s.k. "grabbar" och andra våldsrunkare har lägre genomsnittlig intelligens och läsförståelse än andra människor blir väldigt tydligt i denna tråd. Fokusera lite för en gångs skull och läs tråden i två minuter, så slipper ni ställa samma dumma frågor som redan ställts femtielva gånger.

Jag passerade mordplatsen 5-10 minuter innan detta hände och då var det helt lungt, mest eftersläntrande djurgårdare i medelåldern och uppåt som gick i små grupper mot matchen. Några enstaka HIF:are i samma ålder syntes också till.

Såg även ett antal danskar på McDonalds innan matchen; dessa var definitivt påtända, såg allmänt skitigt danska ut och var med 80 % där för att slåss tillsammans med sina fega vänner från HeIF, som bevisligen inte kan slåss själva; efter att ha sett dessa trasdockor blev det plötsligt väldigt uppenbart hur de svenska kungarnas armeéer kunde besegra danskarna om och om igen och ta deras landskap ifrån dem.

Lite dubbla budskap, va? Ena sekunden pratar du om intelligensbefriade "grabbar" och våldsrunkare med avsky. Nästa sekund har du åsikter om Helsingborgarnas kunskap i att slåss.
Det är inte så illa att du också - som många andra här - är en av idioterna som inte klarar av att se fotboll utan att använda knytnävarna för att markera vilket lag du säger dig tillhöra.
Jävla idioter.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Men, det är ju lätt att tro att den i den här tråden Z**r har varit med om gärningen, han är vad jag har hört ju dömd förut för den typen av våld, det vill säga när de är flera mot en. Så det är lätt att fatta misstankar mot honom, men om han inte har med det här att göra så ska det väl inte vara så svårt att visa upp ett alibi?

Jag har ingen aning om i fall han är tidigare dömd för våld, det kanske han är. Men det är det nog flera bland Helsingborgs grabbar som är. Vet inte riktigt varför han skulle ha högre krav på sig att redovisa ett alibi än andra.

I och för sig kanske han redan redovisat ett alibi, det vet vi ju inte så mycket om. Vet inte riktigt om jag skulle rekommendera honom att redovisa detta på Flashback.
Citera
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CASSIUS-142
Men är du dum i huvudet eller? Polisen har kollat igenom alla våra led när de gäller huliganer, tagit fingeravtryck på ALLA som var på eller runt matchen, även fotavtryck. Drygt 15 personer har redan varit inne på förhör och ALLA är släppta. Personen som blev släppt fast delgiven misstanke är INTE någon från vårat LED. Det är en "Random" supporter som gjort denna fega attack och när det kommer fram VEM det är, kommer jag personligen köra upp honom till DFG så dom får göra vad dom vill med honom.

Nej- Är inte dum i huvudet.

Vad det beträffar FL inblandning så är du väl en minst sagt partisk källa.

Men i övrigt gillar jag din inställning. Låt oss anta att det du säger stämmer. Då blir inte lätt för GM att överleva i Helsingborg. Gm lär svettas ganska rikligt just nu.
Citera
2014-03-31, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140331/svt-reporter-om-fotbollsdrapet-inspirerade-av-tv-spel

Och där kom den ja!
Folk som inte har en susning ska fan inte uttala sig!
Ha ha. Man får väl tro vad man vill men känns lite billigt att anklaga tv-spelen för detta.
Det är väl snarare så att det borde bli lugnare på gator och torg när folk kan avreagera sig i tv-spelsvärlden istället för IRL.
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Citat:

Chansen (eller risken) att en "random supporter" skulle ge sig på en annan random supporter känns i det närmaste försumbar. Du som verkar lite insatt hur ser det ut med de danska "stödsupportrarna". Var det många på plats igår?
Citera
Medlem
Messigoals avatar
Citat:

Intressant kommentar detta! Om du nu är med i FL eller liknande så lär man ju skydda varandra, precis som du gör nu.
Citera
2014-03-31, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Nej- Är inte dum i huvudet.

Vad det beträffar FL inblandning så är du väl en minst sagt partisk källa.

Men i övrigt gillar jag din inställning. Låt oss anta att det du säger stämmer. Då blir inte lätt för GM att överleva i Helsingborg. Gm lär svettas ganska rikligt just nu.

Jag kan säga till dig att INGEN i Helsingborgs grabb-led står bakom det här. Vi vill ha tag i GM innan polisen får det.. Detta är en FEG attack och INGET som uppskattas NÅGONSIN. Det jag säger stämmer. Men att starta en häxjakt o hänga ut folk UTAN bevis är fel i alla fall, Men personen som gjort detta kommer även stå till svars för detta.
Citera
2014-03-31, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Chansen (eller risken) att en "random supporter" skulle ge sig på en annan random supporter känns i det närmaste försumbar. Du som verkar lite insatt hur ser det ut med de danska "stödsupportrarna". Var det många på plats igår?

nej, de hade match mot aalborg, så INGA danskar var på plats.
Citera
2014-03-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messigoal
Intressant kommentar detta! Om du nu är med i FL eller liknande så lär man ju skydda varandra, precis som du gör nu.

Skulle ALDRIG skydda denna attacken. Jag skyddar bara min anklagade kompis som jag vet med all säkerhet INTE är inblandad i detta.

Hur kan jag va säker på att det inte är någon i vårt led? Jo för precis efter attacken greps omrkring 15-20 Helsingborgs Yngre. Den avlidne mannens sällskap gick igenom hela ledet och kom fram till att ingen av dessa var inblandade. Större delen av våra Kat-c har fått ge fingeravtryck och komma in på förhör. Finns fingeravtryck på flaskan, o ingen är häktad än.
Citera
2014-03-31, 13:40
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Jag kan säga till dig att INGEN i Helsingborgs grabb-led står bakom det här. Vi vill ha tag i GM innan polisen får det.. Detta är en FEG attack och INGET som uppskattas NÅGONSIN. Det jag säger stämmer. Men att starta en häxjakt o hänga ut folk UTAN bevis är fel i alla fall, Men personen som gjort detta kommer även stå till svars för detta.

Jag har inte hängt ut Z..r. Jag misstänker att det är någon anonym ovän till Z..r som hängde ut honom tidigt i en av trådarna. Det är skrämmande att se vilken konsekvens det fick. Hans namn figurerade på DFG facebook inom några minuter efter att namnet droppades här.
Citera
2014-03-31, 13:41
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
nej, de hade match mot aalborg, så INGA danskar var på plats.

Fast flera källor i tråden hävdar att de sett och träffat flera danska "gangsters" under dagen?!?

Hur var tanken kring det eventuella uppgjorda "boxet" på lördag kväll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in