2014-03-30, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Han i gul t-shirt?
http://www.uvp.se/sidor/utmarkelser/aretsforetagare/2012clipperbyggab.4.d1690513d7c588c088000436.html

Han i blå
Citera
2014-03-30, 18:47
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Han menar troligtvis vad BO gjorde vid trappan vid det tillfället. Alla som är lite insatta och går på mycket fotboll i Sverige vet att man i 9/10 fall enkelt kan undvika situationer där supportrar bråkar om man nu inte är intresserad av att delta/vara med och hetsa. Tragiskt det som hänt men finner det högst osannolikt att BO var helt oskyldig.

Sedan kan alla muppar som lipar över att man inte kan gå säkert på svensk fotboll bara lägga ner. Det förekommer våld i princip alla sammanhang med stora folksamlingar och som sagt i tråden innan så känner jag mig 100 ggr säkrare när jag går på fotboll än när jag går på krogen en lördagskväll.

Hur som helst tragiskt det som har hänt.
Menar du även att det är kvinnors eget fel att de blir våldtagna om de hade på sig för sexiga kläder och att alla som är bekymrade över att en högljudd minoritet inte kan skilja på lek och våld ska hålla käften? Spelar det någon roll om det förekommer våld även i andra sammanhang? Det du säger skulle kunna jämföras med idiot-påståendet att ingen ska bry sig om ifall någon annan blir överkörd eftersom bilar och motorvägar är en naturlig del av samhället.
Citera
2014-03-30, 18:48
Bannlyst
Väntar fortfarande på källa att det är han + källa på att han inte var huligan.

Som vanligt kan ingen här på FB producera någon sådan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Vadå känns inte, håll käft istället din pajas. Det finns ingen mall på hur en typiskt huligan ser ut.

/ Leif

Men har DU bevis på att han är en huligan?
Sen kan vi väl ha ett lite trevligare språk i den här tråden?
Vad hjälper pajas el håll käften???
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Vadå känns inte, håll käft istället din pajas. Det finns ingen mall på hur en typiskt huligan ser ut.

/ Leif

Det finns en huligankultur, som delar speciella attribut. Man kan visserligen vara huligan utan att tillhöra huligankulturen, men det tillhör inte vanligheterna.

Leif, var kan vi läsa mer om SI:s huliganaktiviteter?
Citera
2014-03-30, 18:49
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunhild-k
vart ser du halvkilosprojektilen??

Ser du inte Fantaflaskan?

http://media.shootitlive.com/XCzPF7ikoxKiRLeJoW3fqckqQOJ/1200.jpg?project_id=hd/72
Citera
2014-03-30, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Jag tror att du är dum i huvudet på riktigt, finns ett stort antal mord i världen där folk hetsat igång varandra och det slutat med våld, man har suttit och precis som här hetsat, till slut så hetsar de igång varandra så hårt att det slutar med mord som i det här fallet.

Jag tror inte heller du förstår vad en misstänkt är, misstänkt är inte detsamma som skyldig.
Ska vi lösa fallet eller ska du gråta som en kvinna resten av kvällen? Klart de är misstänkta, deras ilska går ju inte att ta fel på. Likt en Muhammedkarikatyrmuslim har dessa huliganer hetsat igång varandra och det har slutat med att en vanlig julgranssupporter fått sätta livet till men du vill tydligen inte att detta ska lösas, frågan är då varför du inte vill att detta ska lösas?

Självklart hoppas jag som alla normalt funtade att detta skall lösas men det behövs ju inte många sekunder på bakgatan för att se att det inte är ett tillhåll för tunga huliganer, mer fotbollskids och lite internetkrigare.

Och förlåt för mitt onödiga språkbruk. seriöst.
Citera
Medlem
Vet inte om det länkats här tidigare men Ultras-tifo har sammanställt ganska mycket!
http://www.ultras-tifo.net/photo-news/2374-djurgarden-fan-killed-in-helsingborg.html
Citera
Medlem
meas19s avatar
Citat:

Fanta apelsin 500ml
Citera
Medlem
Citat:

50cl Fanta Apelsin flaska som flyger genom luften.
Citera
2014-03-30, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av omgleet
Vet inte om det länkats här tidigare men Ultras-tifo har sammanställt ganska mycket!
http://www.ultras-tifo.net/photo-news/2374-djurgarden-fan-killed-in-helsingborg.html

Jesus

Varför tillåts idrott av svensk lag?
Citera
2014-03-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powermonger
Väntar fortfarande på källa att det är han + källa på att han inte var huligan.

Som vanligt kan ingen här på FB producera någon sådan.

Är du helt efterbliven eller? Det är bekräftat, vill du ha en länk till en presskonferens av hans sörjande familj eller ditt lilla äckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in