2014-03-29, 23:21
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Gör dom inte det direkt?

Nej, det ska väl ordnas plats för likbärarna på anstalterna först.
Citera
2014-03-30, 05:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAAAzzzz
Förstår du då vad jag menar med RISKBETENDE?

Jag vet mycket väl vad ett riskbeteende innebär. Men, det är inte ett brott att vara ung och naiv. Däremot är det ett allvarligt brott att ta livet av människor.
Citera
2014-03-30, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag vet mycket väl vad ett riskbeteende innebär. Men, det är inte ett brott att vara ung och naiv. Däremot är det ett allvarligt brott att ta livet av människor.

Då måste merparten av Morots flickbekanta vara riskbenägna personer som får skylla sig själva?
Det är genomgående dödshot, misshandel, mord och besöksförbud som följd att betutta sig med Morot - de har bara sig själv att skylla enligt Aaaaazzzz, en logik som delvis haltar ihop med Lexbase inte allt för genomtänkta plattform.

Tack Pastakrydda för att du tar dig tiden att resonera med det oresonliga på ett vuxet vis, själv äger jag inte samma tålamod, resultatet är dråpligt.
Citera
2014-03-30, 06:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Då måste merparten av Morots flickbekanta vara riskbenägna personer som får skylla sig själva?
Det är genomgående dödshot, misshandel, mord och besöksförbud som följd att betutta sig med Morot - de har bara sig själv att skylla enligt Aaaaazzzz, en logik som delvis haltar ihop med Lexbase inte allt för genomtänkta plattform.

Tack Pastakrydda för att du tar dig tiden att resonera med det oresonliga på ett vuxet vis, själv äger jag inte samma tålamod, resultatet är dråpligt.

Brottet är för mig helt obegripligt, det är så hemskt gjort dessutom. Jag hoppas innerligen att barnet inte sett vad som skett. Vem vet, kanske kommer minnesbilder upp senare i åren hos det lilla barnet.

Jag försöker hitta var det framgår hur AJ och Id@ träffades, du nämnde en gemensam bekant. Undrar hur den vännen mår nu?
Citera
2014-03-30, 06:58
Bannlyst
Citat:
Jag vet naturligtvis inte det lika lite som du men bevisen är allt för svaga detsamma måste ju TR
tyckt eftersom dom sänkte straffet.

Bevisningen stärktes i HR, kan du kolla varför FH ljög om sin mobil förresten
Citat:
Därutöver kan nämnas att Fredrik Hermanssons förklaring att hans telefonbatteri tog slut under natten mot- sägs av att han faktiskt använde telefonen igen strax efter kl. 09 nästa morgon, trots att han enligt sin egen berättelse inte kunde ladda batteriet hemma hos Dennis Berndtsson
Citera
2014-03-30, 07:01
Bannlyst
Citat:
Brottet är för mig helt obegripligt, det är så hemskt gjort dessutom. Jag hoppas innerligen att barnet inte sett vad som skett. Vem vet, kanske kommer minnesbilder upp senare i åren hos det lilla barnet.

Jag försöker hitta var det framgår hur AJ och Id@ träffades, du nämnde en gemensam bekant. Undrar hur den vännen mår nu?

Den vännen lär ha uttalat sig i stil med:
Citat:
Ju fler tatueringar och ju längre straffregister de har, desto kåtare blir jag
Undrar om TB blev kåt av att Morot slog ihjäl Ida?
Citera
2014-03-30, 07:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Den vännen lär ha uttalat sig i stil med:

Undrar om TB blev kåt av att Morot slog ihjäl Ida?

Det är jättesorgligt att unga tjejer ser upp till sådana här personer. Jag hoppas att TB har en helt annan bild av dessa involverade personer nu än hon hade innan. Hon har ju i det som AAAAzzzz nämner som riskbeteende, så vem vet... kanske står hon på tur att finna en egen liten kvinnomisshandlare/mördare?

Men stämmer det att Id@ träffade AJ genom TB? När och hur skedde det (om du vet alltså)
Citera
2014-03-30, 07:10
Bannlyst
Citat:
Det är jättesorgligt att unga tjejer ser upp till sådana här personer. Jag hoppas att TB har en helt annan bild av dessa involverade personer nu än hon hade innan. Hon har ju i det som AAAAzzzz nämner som riskbeteende, så vem vet... kanske står hon på tur att finna en egen liten kvinnomisshandlare/mördare?

Men stämmer det att Id@ träffade AJ genom TB? När och hur skedde det (om du vet alltså)

TBs bästa vän var också (till och från) nära vän med Ida.
Morot kände till Ida via detta kontaktnät, sedan länge, jag tror de träffades (blev ihop) på fest på midsommar.

Kontakten är alltså ingen anonym dejtingsajt utan via gemensamma vänner.
Citera
2014-03-30, 07:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
TBs bästa vän var också (till och från) nära vän med Ida.
Morot kände till Ida via detta kontaktnät, sedan länge, jag tror de träffades (blev ihop) på fest på midsommar.

Kontakten är alltså ingen anonym dejtingsajt utan via gemensamma vänner.

Det skulle vara intressant att höra hur dessa gemensamma vänner mår nu.
Sen tycker jag att Id@ var alltför snygg för att hänga med Morot. Måste vara någon kompensationsfaktor som spelat in där.

Och hur någon kan vilja visa sig offentligt med DB övergår mitt förstånd.
Citera
2014-03-30, 07:22
Bannlyst
Citat:
Sen tycker jag att Id@ var alltför snygg för att hänga med Morot. Måste vara någon kompensationsfaktor som spelat in där.

Man skall inte underskatta Morots manipultaiva förmåga i sammanhanget, han har ju badat badkar ihop med DB, en syn för gudarna.

Det AAAAzzzz skriver om riskbeteende går kanske att applicera på PT och andra knarkare i Idas sfär.

Jag tror däremot inte Morot direkt skyltar med sina besöksförbud och domar, och betänk att han faktiskt fick två vänner att ställa upp för honom mitt i natten med att hjälpa till att forsla bort en kropp och dölja detta.
Två vänner som vet precis vad Morot går för.

Morot var skicklig, men verkligheten hinner alltid ikapp.
Citera
2014-03-30, 11:02
Medlem
Citat:

Något med tatuerade killar, vill jag minnas.
Citera
2014-03-30, 11:55
Medlem
Citat:
Tror ni att alla i huset uppfattade IDA som världens bästa mamma med ansvar för sina barn??????
Jag blir så nedrans trött på ditt skitprat. Ida dålig mor! Morot underbar far eller? Vem tar han om hans barn nu????? Vem måste ta hand om Idas barn nu när de står utan mor. Vad f...n ger någon rätten att ta någons liv och sedan skylla på denne för dådet. Vi!!! Som vet att morot är en stor charmör, kan vara mycket trevlig och social. Han har ett högt iQ är berest och duktig på många saker. Han kan lura vem som helst i börja tills det slår över. Han är en psykopat som inte är att leka med. Många flickor charmas av hans sätt att vara, kanske söker de kärlek som de så gärna vill ha. Sluta nu att försöka få över skulden på dem. Må han brinna i helvetet. Hoppas han tynar bort där i sin cell. Sluta nu och skjut över en del av skulden på andra, låt han stå sitt kast. Detta är karma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in