2014-03-27, 15:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAAAzzzz
Vem av er vet vad som hände i den lägenheten?Om ni vetat skulle ni trätt fram som vittnen!

Vi VET iaf att Id@ mördats. Vi VET att ett litet barn lämnades åt sitt öde i lgh där det var blod blod blod.

Du tycks tangera vid att DU vet något som inte VI vet. Vad kan det vara månne?
Citera
2014-03-27, 15:37
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Att slå ihjäl en människa i affekt kan vara förmildrande, dvs skiljer sig från överlagt mord, men efterspelet, att inte påkalla hjälp, gömma kroppen (och förstöra bevis), samt lämna ett försvarslöst barn åt sitt öde, ska generera en livstidsdom.
Citera
2014-03-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Efter Malexandermorden där två polismän blev mördade, blev alla dom tre åtalade fällda för mord eftersom HD tyckte att alla tre "tillsammans och i samförstånd" gjorde morden. Efter ett par år en av trion (Jackie Arklöv) erkände att det var han som dödade polismännen, men det blev ingen ändring i domen. I fallet Trollhättan är ungefär samma situation. TR tyckte att trion dumpade Ida i samförstånd och om HR har samma uppfattning då blir ganska liknade som Malexandermorden d.v.s. att det inte blir ändring om morot säger om vem som gjorde vad efteråt.
Tänk om DB går fri i morgon.
Citera
2014-03-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vi VET iaf att Id@ mördats. Vi VET att ett litet barn lämnades åt sitt öde i lgh där det var blod blod blod.

Du tycks tangera vid att DU vet något som inte VI vet. Vad kan det vara månne?
DB kanske jobbar i sommar!
Citera
2014-03-27, 15:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Alla får ha åsikter men du förstår inte vad jag menar.Vilket är det starkaste beviset för att det gått till som det spekulerats om vem har SETT vad jag kan inte hitta bevis för något kan du så svara.

Vad är det du syftar på här? Själva mordet? Att inget bevisar att AJ mördat Id@? För att ingen "såg" det? Det kan man ju inte veta iof. Kanske det stackars barnet såg det. Vi får ju hoppas att så inte är fallet.

Men poängen är att det är inte ofta mord på kvinnor sker glatt påhejjat av en skara åskådare. Det anses som en väldigt feg gärning hos de flesta normalbegåvade människor.
Citera
2014-03-27, 15:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
DB kanske jobbar i sommar!

Ja det kanske han gör. Men jag hoppas innerligt att han inte gör det. Jag tror inte han varit sanningsenlig i förhören. Tror du det?
Citera
2014-03-27, 15:48
Medlem
Varför sköts det på TR flera veckor.Varför ändrades DB dom i TR om allt var så klockrent?
Citera
2014-03-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja det kanske han gör. Men jag hoppas innerligt att han inte gör det. Jag tror inte han varit sanningsenlig i förhören. Tror du det?
Jag vet naturligtvis inte det lika lite som du men bevisen är allt för svaga detsamma måste ju TR
tyckt eftersom dom sänkte straffet.
Citera
2014-03-27, 16:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför sköts det på TR flera veckor.[b]Varför ändrades DB dom i TR om allt var så klockrent?[b]
Utveckla det fetstilta! Vad menar du?
Citera
2014-03-27, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Utveckla det fetstilta! Vad menar du?
Rättegången i TR blev uppskjuten några veckor för dom var inte klara.Och när DB domen kom hade den sänkts mot vad åklagaren yrkade på.
Citera
2014-03-27, 17:18
Medlem
Hutzs avatar
Citat:
Nästa fredag får vi se om det är straffbart att köra bil i Sverige som DB har gjort?

Citat:
Vad får DB som har kört en bil vilket inte är straffbart?

Det är straffbart att köra bil i Sverige under vissa omständigheter.

Att köra bil utan körkort och med en oskattad bil är straffbart.

Därtill är det även, i normalfallet, straffbart att köra bil med en död människa i bagagen.
Citera
2014-03-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hutz
Det är straffbart att köra bil i Sverige under vissa omständigheter.

Att köra bil utan körkort och med en oskattad bil är straffbart.

Därtill är det även, i normalfallet, straffbart att köra bil med en död människa i bagagen.
Vilka bevis finns för att detta har förekommit vad vet du??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in