2014-03-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Jo, omvärlden har faktiskt accepterat att Krim valde Ryssland.

68 länder stödde inte fördömandet av Ryssland i frågan om införlivande av Krim när ärendet behandlades i FNs generalförsamling häromdagen.

Världens befolkning består av 7,15 miljarder människor. Ingen av dessa länder röstade emot Ryssland i Krimfrågan:

Kina 1,36 miljarder
Indien 1,24 miljarder
Brasilien 201 milj
Bangladesh 153 milj
Pakistan 186 milj
Ryssland 144 milj
Vietnam 90 milj
Egyptien 86 milj
Etiopien 86 milj
Burma 53 milj

Befolkningen i dessa 10 länder överstiger halva jordens befolkning. Lägg till ytterligare 47 länder som inte röstade mot Ryssland och du förstår att din iakttagelse inte stämmer överens med verkligheten.

I själva verket accepterar en majoritet av omvärlden att Krim valt att gå samman med Ryssland. Blott en högljudd krets av västvärldens länder fördömer Ryssland.

Så kan det vara med världssamfundet. Detta stöder inte USA och EU oaktat vad Carl Bildt och andra rysshatare försöker inbilla oss.

Dessa 58 länder är givetvis inte heller intresserad av att bojkotta Ryssland. Om jag skall vara ärlig tror jag Ryssland skulle klara sig ganska bra utan EU, men jag är inte alls säker på det omvända.

Idiot. Det var 58 länder som la ner sin röst, medan 11 länder röstade emot (vilket ska tolkas som en klar ställningstagande precis som de 100 länder som röstade för). Någon måtta får det fan vara på idiotin.
2014-03-29, 22:56
Medlem
Av 193 länder så var det bara 11 som inte vågade gå emot Ryssland vid omröstningen där man fördömde Ryssland övergrepp. Snacka om att vara ensam och isolerad. T.om Kina vägrade ge stöd till Ryssland. OM Putin nu lär sig något av detta lär vara osagt. Han verkar ha isolerat sig i sin Kremlbunker under röda torget med resten av buset.
2014-03-29, 22:57
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Idiot. Det var 58 länder som la ner sin röst, medan 11 länder röstade emot (vilket ska tolkas som en klar ställningstagande precis som de 100 länder som röstade för). Någon måtta får det fan vara på idiotin.

Blev fel i mitt inlägg. 57 ytterligare länder förutom de jag räknade upp stödde inte fördömandet.

Du kallar mig idiot mot bättre vetande. Jag har bara redovisat kalla faktan. I omröstningen fördömdes Ryssland av 100 länder. 68 länder fördömde inte Ryssland. Detta är fakta.

Världssamfundet verkar helt enkelt inte vara det som USA, EU och vår imbecille utrikesminister säger att världssamfundet är.

Världssamfundet fördömer inte Ryssland: Fakta!
2014-03-29, 22:59
Medlem
Citat:
Jag kollade gränsen till Ryssland och sedär, där fanns en hel massa NATO-trupper ända in i baltikum. Jag hörde sedan att NATO försökt sig på att placera sina vapen i Georgien och nu destabiliserat Ukraina och sedan tänkte jag, men det var konstigt att NATO så aggressivt försöker ringa in Ryssland. Varför då? Varför har man gjort så sedan 90-talet? Var inte det kalla kriget slut?

I Ukraina gick USA ett steg för långt och det inser man nog nu och världen som vi känner den blir inte sig lik igen. Det är bra, ty USAs aggressiva politik måste stoppas. Ju förr desto bättre och desto större förutsättningar för att undvika det där förödande tredje världkriget som i första hand kommer att ödelägga centraleuropa och sedan resten av världen.

I brist på allmän avrustning är vårt hopp maktbalans. USA måste tämjas och sättas på plats, annars blir vår värld farlig. Ryssland har rest sig ur söndringen och förnedringens 90-tal och Putin är vår hjälte idag som satt USA på plats och erinrat USA om att landet inte längre kan göra som det vill i vårt Europa.
Spot on! Tack för bra läsning.

Putin hanterade Syrienkrisen exemplariskt dessutom, för att inte tala om hans agerande i Snowden-affären där han visade klart och tydligt att han går efter vad lagen säger och bryter inte mot den för att Obama vill det. Obama ställde då in ett toppmöte med Putin, vilket inte hade hänt sedan kalla krigets dagar.

Men vi Vet ju att det är Putin som lever kvar i kalla krigets mentalitet och tuggar fradga i sin revanschlust...
2014-03-29, 23:01
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Spot on! Tack för bra läsning.

Putin hanterade Syrienkrisen exemplariskt dessutom, för att inte tala om hans agerande i Snowden-affären där han visade klart och tydligt att han går efter vad lagen säger och bryter inte mot den för att Obama vill det. Obama ställde då in ett toppmöte med Putin, vilket inte hade hänt sedan kalla krigets dagar.

Men vi Vet ju att det är Putin som lever kvar i kalla krigets mentalitet och tuggar fradga i sin revanschlust...

Nej precis. Som när han tvångsannekterar delar av andra länder och hotar med invasion. Putin är en hyvens kille som går efter lagens bokstav.

2014-03-29, 23:03
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Av 193 länder så var det bara 11 som inte vågade gå emot Ryssland vid omröstningen där man fördömde Ryssland övergrepp. Snacka om att vara ensam och isolerad. T.om Kina vägrade ge stöd till Ryssland. OM Putin nu lär sig något av detta lär vara osagt. Han verkar ha isolerat sig i sin Kremlbunker under röda torget med resten av buset.

"När man fördömde" = 100 länder.
Fördömde inte = 68 länder, vilka representerar en klar majoritet av världens befolkning

Ville bara klargöra ifall då har svårt med matten.
2014-03-29, 23:13
Medlem
Citat:
Blev fel i mitt inlägg. 57 ytterligare länder förutom de jag räknade upp stödde inte fördömandet.

Du kallar mig idiot mot bättre vetande. Jag har bara redovisat kalla faktan. I omröstningen fördömdes Ryssland av 100 länder. 68 länder fördömde inte Ryssland. Detta är fakta.

Världssamfundet verkar helt enkelt inte vara det som USA, EU och vår imbecille utrikesminister säger att världssamfundet är.

Världssamfundet fördömer inte Ryssland: Fakta!

Att 58 länder lade ner sin röst betyder inte att de stödjer Ryssland heller. Eller hur? Du pratar om att majoriteten av världen accepterar att Krim har anslutits till Ryssland, vilket är ren bullshit då endast 11 länder har tagit en sådan ställning. Du utgår från att de länder som lade ner sina röster stödjer Ryssland på samma sätt som de 11 länder som röstade emot. Dumheter.
2014-03-29, 23:14
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Fördömde inte = 68 länder, vilka representerar en klar majoritet av världens befolkning

Kina, Indien och Brasilien har tydligt markerat genom att avstå från att rösta i FN att de stödjer Ryssland. Tydligare än så kan man inte vara i politiken.
2014-03-29, 23:14
Medlem
xvodors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Kan du och resten av Svensk media bara ta och göra det som ni alltid gjort? Precis som din avatar: Att tiga.

Här är en mer passande ersättare till den svenska tigern: http://petterssons.bloggsida.se/files/2012/01/en-svensk-stör.jpg
2014-03-29, 23:20
Medlem
Citat:

När man lägger ner sin röst är det ett "tyst" fördömande enligt rådande etikett. Man håller def. inte med Ryssland.
2014-03-29, 23:22
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Kina, Indien och Brasilien har tydligt markerat genom att avstå från att rösta i FN att de stödjer Ryssland. Tydligare än så kan man inte vara i politiken.

Aha, så om man inte tar ställning så stödjer man Ryssland, är det den nya foliehatts-teorin?

För övrigt kan du inte räkna med Kina i "världens befolkning som egentligen stödde Ryssland" då landet är en diktatur och folket representeras inte av det styrande kommunistpartiet, men det är irrelevant. Allt ni har är svammel och trams, fakta är att resolutionen fördömde Rysslands agerande och så är det bra med det.

Men, ska vi räkna som du gör kan vi nog anta att en kvalificerad majoritet av världens välstånd fördömde annekteringen, samt mer än hälften av världens samlade militära makt. Viket är det som räknas, in the end of the day....
Senast redigerad av bernad_law 2014-03-29 kl. 23:25.
2014-03-29, 23:25
Medlem
xvodors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy

Ett avstående att rösta innebär att man anser valet vara illegitimt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in