2014-03-29, 15:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Eller underfundigt språk kanske normalt ingår i din naturliga repertoar ? Brukar knalla till korvmojjen och beställa "en grillad med utan senap" för att det inte ska framstå som direkt glasklart vad du vill ha - eller va, Q ?
Klart uttalandet kan tolkas som jag tolkade det. Han ansåg att polisen inte hade något på honom. Om det berodde på att han trodde sig ha utplånat alla spår, eller att han är oskyldig går inte att uttala.
Citera
2014-03-29, 15:41
Medlem
Namibia1s avatar
Vad tror ni om denna?
http://www.tacticalinc.com/12-triangle-thandle-push-dagger-wnylon-case-p-653.html

Tror att någon postat en liknande för någon dag sedan.
Citera
2014-03-29, 15:42
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han var medveten om att polisen misstänkte honom och hade luppen på sig. KJ verkade vara fullt medveten om att polisen kanske följde varje steg han tog. I skenet av det ställer jag mig frågande till att KJ verkligen skulle ta risken att ertappas med att flytta kropp eller delar därav?

Enligt uppgift har KJ kört flera varv i en rondell, så nog visste han och säkerligen var det därför han var så sliten vid gripandet, smått paranoid.
Och det gäller nog nästan alla om du i tid och otid upptäcker samma bil här och var, utanför din bostad, korvkiosken, macken, skogen.. Det tar knäcken på en till slut.
Citera
2014-03-29, 15:42
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Olycklig kärlek är ett oerhört drivmedel och från KJ var det bara halva vägen till älskaren jämfört med hennes hemadress.
Nu ligger ju det nära till hans att tro att KJ var olyckligt kär också, eftersom det är ett oerhört drivmedel så kan vad som helst hänt hemma hos han, helst med tanke på att hon sitter och sms:ar med en kåt gubbe, ja mindre har utlöst mord.
Du försöker passa in ett vittne som är väldigt osäkert till en sanning och säga att det är det troligaste med hjälp av vad du gissar, jag vet inte vad som hänt, det kan ha varit henne, men är det sannolikt utefter vad vi vet, nej det är det inte.
Citera
2014-03-29, 15:43
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OM du hade blivit mobbad hela skoltiden och fått stå till svars för vad andra gjort. Med vetskap om att du var oskyldig.

OM du - utifrån dessa erfarenheter - vet att du träffade VB den kvällen.

Så kanske den reaktionen inte varit så märklig.

Bra psykologisk analys!

Våra erfarenheter sätter spår på samtliga medvetandeplan. Särskilt trauman som mobbning.
Citera
2014-03-29, 15:43
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Varför drar du upp detta igen efter de ändlösa diskussioner vi hade om saken i höstas? Vad har denna procentsiffra för någon som helst relevans?

Om Vatchareeya skickat 2 SMS en dag och ingen annan av MB:s bekanta hade skickat något så hade en frekvens på 100% noterats. Det skulle då enligt din logik ha varit bevis för något (vad vet jag inte riktigt). Om Vatchareeya skickat 100 SMS en dag (vilket varit långt över medel), men andra kontakter också varit på alerten och skickat 200 så skulle frekvensen vara 33% - alltså enligt dig ett tecken på: Ja vad för något?

Antingen fattar du på fullt allvar inte detta - vilket stämmer dåligt med min uppfattning om din tankeförmåga - eller så ägnar du dig åt medveten vilseledning i tråden.

Försvunna sängar och duschdraperier hos KJ har det nog skrivits mer om och gissningar hur han fått bort kroppen från lägenheten, badkar, inplastningar osv. Dvs gissningar. Sökorden är angivna i Fup och skrivna och erhållna SMS är anmärkningsvärda för en gift man i 50 års åldern. Det är fakta som för övrigt är en bristvara i detta ärende. Sex var det särklass vanligaste och dö-/döda det näst vanligaste.

Frekvensen var en fråga som diskuterades i går och jag hade inte tillgång till Fup då. Därför ville jag redovisa dessa siffror för att jag lovade tråden att göra det. Detta berodde på att WL ringde MB den 1/5 och då mindes jag att procentsatsen i kommunikationen mellan MB och VB var låg för att sedan öka dagen innan hon mördades. Jo på något sätt är det anmärkningsvärt ändå oavsett antalet SMS och telefonsamtal den dagen. Jag kommer återkomma i frågan senare, men nu är det mordvapnet som gäller. Vad tror du om Push Dagger kontra Pipe Dagger?
Citera
2014-03-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det vet man inte. Personer reagerar mycket olika i en sådan situation. "Ni har inget på mig, jag är oskyldig", kan han ha menat.

Ja, jag har tänkt på det också. Dels att man är olika men också att det kanske inte är helt rätt återgivet det han sa. Har han bara sagt " Ni har ingenting på mig! " tycker jag att det låter skumt faktiskt. Men har han lagt till " Ni kan inte ha någonting på mig för jag är oskyldig. " så låter det som någonting kanske till och med jag kunde sagt i ett sådant läge om jag vore oskyldig. Ännu en sak som är svår i FUP då tonläge, kroppsspråk osv är av så stor betydelse.
Citera
2014-03-29, 15:44
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Detta

Men gulliga du det är ju inte jag som skrivit det.

Varför skriver du att jag inte läst FUP och sen postar du någon annans inlägg?
Citera
2014-03-29, 15:46
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om Uppgiften om en GUL plastpåse kommer från KJ finns det nog all anledning att misstänka att sanningshalten inte är så hög ..

Hur tänker du nu ?
Citera
2014-03-29, 15:49
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Nu ligger ju det nära till hans att tro att KJ var olyckligt kär också, eftersom det är ett oerhört drivmedel så kan vad som helst hänt hemma hos han, helst med tanke på att hon sitter och sms:ar med en kåt gubbe, ja mindre har utlöst mord.
Du försöker passa in ett vittne som är väldigt osäkert till en sanning och säga att det är det troligaste med hjälp av vad du gissar, jag vet inte vad som hänt, det kan ha varit henne, men är det sannolikt utefter vad vi vet, nej det är det inte.

Jag passar inte in. Jag lyfter en möjlighet och utan laddad mobil kanske hon har sprängt alla sina hinder. Hur skulle hon kunna kommunicera?..och halvvägs framme om det var dit hon skulle. Glöm inte MB:s raderade sms och vad som kan ha stått i dem.
KJ är omtalad av vänner som icke svartsjuk och han själv svamlar ju om något att inte äga kärleken, utan att man kan älska många.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2014-03-29 kl. 15:52.
Citera
2014-03-29, 15:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Klart uttalandet kan tolkas som jag tolkade det. Han ansåg att polisen inte hade något på honom. Om det berodde på att han trodde sig ha utplånat alla spår, eller att han är oskyldig går inte att uttala.

Tror jag kan hjälpa dig med det .. KJ var troligtvis övertygad om att alla spår efter bravaderna med Vatchareeya var utplånade, blodbesudlingen i Sonatan var förmodligen ett chockartat besked för "commander" Johansson. Men han höll sig i alla fall på benen trots den fatala motgången ..
Citera
2014-03-29, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En tid som gott och väl räcker för att ta in syninformation.

Ja det är möjligt, man vet ju hur reklam fungerar på oss. Räcker att något "blixtrar" till framför ögonen för att det ska uppfattas. Når dock inte alltid medvetandet men det finns där....Cilitbang, Pepsodent t,ex

Men nu var det inte det jag ville påvisa, utan Lagros lögn.
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Nu är det inte vittnet som påstår hon såg den asiatiska kvinnan 2-3 sekunder, utan det står i domen den tiden och då kan man fråga sig var har de fått den tiden, eftersom vittnet har inte uppgett någon sådan tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in