2014-03-29, 10:27
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det mesta låg på golvet. KJ "tappade" saker runt omkring sig. Det var typiskt.

Att spåna på huruvida KJ är förmögen att lägga en tejprulle på en hylla är väl ändå en semidiskussion?
Han hade täcke och kudde på sängen och saker uppställda i kylen och inlagda i frysen. Detta borde alltså legat på golvet?
Citera
Medlem
highfives avatar
Lite historik om Push Daggers.

http://en.wikipedia.org/wiki/Push_dagger

Edit: Hittade en youtube. Tråkigt nog en för smal Push Dagger, men hugger flitigt gör personen iaf.

http://www.youtube.com/watch?v=SbmpfqZOAyc
Senast redigerad av highfive 2014-03-29 kl. 10:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Du verkar själv inte läst FUP, ändå säger du till andra i tråden att läsa den? Ironin i detta.

Jag har inte upplevt att hen varit särskilt obevandrad i FUP.
Citera
2014-03-29, 10:30
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Tänkt lite på det där och slagningarna på KJ och hans brors bil. Är ju inte helt ovanlig att man slår på sin egen bil. Har jag själv gjort. Även min pappa brukar slå på min bil för att kolla så att man köper rätt extradelar. Skulle kunna förklara varför slagningarna på brorsans bil gjorts samtidigt. Man kanske gick igenom dom och repade dom samtidigt. Ja, ja...nu spånade jag bara. Kanske var långsökt.

Inte alls långsökt, men då borde dessa filer hittats på KJ:s dator och därmed hamnat i slasken. Tycker jag. För om ingen i Johansson-familjen slagit, blir det lite misstänkt och borde lett polisen till en närmare granskning.
Citera
2014-03-29, 10:34
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Jag har inte upplevt att hen varit särskilt obevandrad i FUP.

Jag frågade efter sidhänvisning där det står att MB är vapenfetiscist och fick "mothugg" om min bevandring i FUP från just Namibia1 och en till.
Jag har ännu inte fått svar vilken eller vilka sidor det står att MB är vapenfetiscist, som PeterNoster hävdar står i FUP. Fetischism var klassat som sjukdom i Sverige så sent som till 2009. Jag ville bara kolla om det stämmer med PeterNosters uppgifter att detta står klart och tydligt i FUP. Inget annat.
Citera
2014-03-29, 10:34
Medlem
Citat:
Att spåna på huruvida KJ är förmögen att lägga en tejprulle på en hylla är väl ändå en semidiskussion?
Han hade täcke och kudde på sängen och saker uppställda i kylen och inlagda i frysen. Detta borde alltså legat på golvet?

Där har du fel.

1. KJ sov oftast på soffan.

2. Täcke och kudde fanns i skuffen.

3. Matvaror i köket hade passerat bäst före datum med ca 4 veckor.

4. I frysen fanns ett paket mat.

Att läsa FUP är ingen dålig tanke.
Citera
2014-03-29, 10:36
Medlem
highfives avatar
Den här måste ni titta på. En som hugger en upphängd gris.

http://www.youtube.com/watch?v=PucS-vjTCsk

Edit: Kör helbild och stanna filmen när ni ser såringångarna och begrunda. 4 min in i filmen.
Senast redigerad av highfive 2014-03-29 kl. 10:47.
Citera
2014-03-29, 10:36
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Där har du fel.

1. KJ sov oftast på soffan.

2. Täcke och kudde fanns i skuffen.

3. Matvaror i köket hade passerat bäst före datum med ca 4 veckor.

4. I frysen fanns ett paket mat.

Att läsa FUP är ingen dålig tanke.

Okej.

Vem har lagt täcke och kudde där?
Vem hade ställt in de 4 veckor gamla matvarorna i kylen/frysen?
Vem hade ställt in ett paket mat i kylen?

Eftersom KJ inte då skulle vara kapabel till detta.
Citera
2014-03-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
I det här fallet har man faktiskt bevisning som duger som ett avgörande bevis i en brottmålsrättegång - dock inte med mord som åtalspunkt. KJ är, bortom rimligt tvivel, bunden till att ha transporterat VB:s döda kropp i sitt bagageutrymme. Vilket i sig är brott mot griftefrid. Sedan brukar det inte behövas så oerhört mycket mer bevisning än att ha gjort sig skyldig till brott mot griftefrid på ett lik som bevisligen har bragts om livet av annans handaverkan för att fälla för mord. Dock är det ovanligt att man varken har brottsplats eller styckningsplats i sådana fall.
Det finns inte alls den bevisning som du påstår, åklagarna, tingsrätten och som du sannolikt också gör, är att ni påstår att hunden Uno endast markerar för liklukt från avliden person, som är felaktigt.
Hunden Uno markerar också från blod som kommer vid styckning och det är sådant blod som fanns i bagageutrymmet, som hunden markerade, vilket avger också liklukt.
Det finns inga bevis om att det funnits lik i bagageutrymmet, cavaderinelukt har funnits där, det är bevisat genom hunden Unos markering.
Sedan finns det ingen brottsplats man känner till, som gör det osannolikt att någon kropp funnits i bagageutrymmet.
Dina påståenden är helt felaktiga vad gäller brott mot griftefrid och annat du kommit med.
Det är bättre du håller dig till fakta som finns i fallet.
Man måste först ta reda på vad en sådan här hund som Uno markerar för innan man kommer med påståenden som sedan visar sig helt felaktig.
Jag anser du borde känna till att cadaveriine lukten finns i vävnanden från en avliden person och blodet från en avliden person som tas vid styckningen som är gjort i det här fallet.
Hunden kan inte skilja om lukten kommer från blodet eller vävnaden därför det är samma lukt det som kallas för liklukt.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-29 kl. 10:47.
Citera
2014-03-29, 10:49
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Det mesta låg på golvet. KJ "tappade" saker runt omkring sig. Det var typiskt.
Har du någon källa på att mer än 50% av KJs ägodelar låg på golvet? Att påstå att det skulle vara osannolikt att KJ klarat av att lägga en tejprullen på ett skåp bara för att han ofta lägger saker på golvet tycker jag känns som en felaktig slutsats.
Citera
2014-03-29, 10:50
Medlem
Citat:
Okej.

Vem har lagt täcke och kudde där?
Vem hade ställt in de 4 veckor gamla matvarorna i kylen/frysen?
Vem hade ställt in ett paket mat i kylen?

Eftersom KJ inte då skulle vara kapabel till detta.

You miss the point!

1. KJ tog med sig de till Fallen Angle. Glömde det i skuffen.

2. Matvarorna var fräscha när dom stoppades in. Glömde bort dom.

3. Ett paket fanns i frysen. Glömde bort det.
Citera
2014-03-29, 10:50
Medlem
highfives avatar
Kanske handlade GM styckningsverktyget av samma firma?

http://www.youtube.com/watch?v=8PQiaurIiDM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in