Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-03-27, 11:18
Medlem
För mig är det en kombination av utstrålning och att personen själv tycker om och accepterar sin kropp som skapar sexighet. Man kan ha en vacker kropp oavsett om man är smal, medel eller tjock. Det beror också på hur fettet är fördelat på kroppen.
Själv tycker jag bara bättre om min kropp ju äldre jag blir och hoppas att de flesta människor släpper kroppsfixeringen med åren. Tyck om er själva som ni är.
Jag är och har alltid varit extremt kurvig utan att för den delen vara tjock i mitt tycke. Typ Marilyn Monroe. Alla är vi olika skapta och det är ju underbart.
Alla är fina på sitt eget sätt. Sen kan man väl ha en förkärlek till vissa typer av kroppar men det handlar mycket och mest om attraktion när det gäller och saknas det så spelar det ingen roll hur väl kroppstypen stämmer in på ens "hetaste önskningar" sexigheten känns "lam" och intetsägande.
Citera
2014-03-29, 09:42
Medlem
Buulens avatar
Smal, kurvig, naturlig, proportionerlig, lagom spänstig *tummen upp*

https://imagizer.imageshack.us/v2/517x531q90/823/mbjg.png
Citera
2014-03-29, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buulen
Smal, kurvig, naturlig, proportionerlig, lagom spänstig *tummen upp*

https://imagizer.imageshack.us/v2/517x531q90/823/mbjg.png

Najs, riktigt najs.
Citera
2014-03-29, 18:28
Medlem
GreekGoddesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinaNina
För mig är det en kombination av utstrålning och att personen själv tycker om och accepterar sin kropp som skapar sexighet. Man kan ha en vacker kropp oavsett om man är smal, medel eller tjock. Det beror också på hur fettet är fördelat på kroppen.
Själv tycker jag bara bättre om min kropp ju äldre jag blir och hoppas att de flesta människor släpper kroppsfixeringen med åren. Tyck om er själva som ni är.
Jag är och har alltid varit extremt kurvig utan att för den delen vara tjock i mitt tycke. Typ Marilyn Monroe. Alla är vi olika skapta och det är ju underbart.
Alla är fina på sitt eget sätt. Sen kan man väl ha en förkärlek till vissa typer av kroppar men det handlar mycket och mest om attraktion när det gäller och saknas det så spelar det ingen roll hur väl kroppstypen stämmer in på ens "hetaste önskningar" sexigheten känns "lam" och intetsägande.

Bästa jag läst här på fb! High five till dig!
Citera
2014-03-29, 18:29
Medlem
GreekGoddesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamazow
Det är inte(jävligt) ovanligt. Du gör dina trådar lite för mycket till en issue som hela tiden studsar tillbaka på dig själv, det blir ett uppenbart tunnelseende. Fyran är mullig, men kvinnligare än ettan.

Du är väl ändå inte den som bedömer vilken kropp som är kvinnligast? Du kanske har den personliga åsikten men det betyder ändå inte att det är så.
Citera
2014-03-29, 19:20
Medlem
Intressant ämne...

Det finns många vackra kroppar, men en perfekt? Tror inte det enligt mig iaf.
Personligen kan jag ju säga att min kropp är så långt ifrån perfektion man kan komma.
Fött två barn, gått ner en sjuhelvetes massa i vikt och därmed blivit ngt sladdrigare än önskat. Brösten krympte från DD -> A osv osv.

Men när jag lärde mig att acceptera den kroppen jag har och göra det bästa utifrån det, ja då jävlar började män att se mig.
Acceptansen ledde till ett sexliv jag aldrig trodde jag skulle kunna ha. Att våga ge och ta emot njutning utan att bekymra sig om huruvida det skrynklar sig lite, om det fladdrar lite osv.
Att bara våga ge sig hän och njuta och ge njutning. Oh maj gadd.

Sen givetvis kan man önska att ens partner kan se ut på ett visst sätt men jag återkommer ändå till: "Kan du inte knulla min hjärna får du inte knulla mig någon annanstans heller" Så en mental attraktion ger ofta (för mig) en fysisk attraktion, ganska mkt oavsett den perfekta kroppen eller ej...
Citera
2014-03-29, 21:15
Bannlyst
En kropp som fungerar som den ska.
Citera
2014-03-30, 15:07
Medlem
sillbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Blue
Intressant ämne...

Det finns många vackra kroppar, men en perfekt? Tror inte det enligt mig iaf.
Personligen kan jag ju säga att min kropp är så långt ifrån perfektion man kan komma.
Fött två barn, gått ner en sjuhelvetes massa i vikt och därmed blivit ngt sladdrigare än önskat. Brösten krympte från DD -> A osv osv.

Men när jag lärde mig att acceptera den kroppen jag har och göra det bästa utifrån det, ja då jävlar började män att se mig.
Acceptansen ledde till ett sexliv jag aldrig trodde jag skulle kunna ha. Att våga ge och ta emot njutning utan att bekymra sig om huruvida det skrynklar sig lite, om det fladdrar lite osv.
Att bara våga ge sig hän och njuta och ge njutning. Oh maj gadd.

Sen givetvis kan man önska att ens partner kan se ut på ett visst sätt men jag återkommer ändå till: "Kan du inte knulla min hjärna får du inte knulla mig någon annanstans heller" Så en mental attraktion ger ofta (för mig) en fysisk attraktion, ganska mkt oavsett den perfekta kroppen eller ej...

Kan bara hålla med. Visst är det trevligt med ögongodis, men det är i hjärnan det verkligen sitter. Rätt attityd gör allt. Utseendet kan variera en hel del utan problem.
Citera
2014-03-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillbit
Kan bara hålla med. Visst är det trevligt med ögongodis, men det är i hjärnan det verkligen sitter. Rätt attityd gör allt. Utseendet kan variera en hel del utan problem.

Självklart tittar jag på vackra män, absolut! Sen har jag kanske en lite annorlunda smak när man ser till att mitt frikort är Zinedine Zidane.
Men det mentala utbytet gör ju allt.
En sexig hjärna är ju så sjukt upphetsande.
Citera
2025-12-04, 11:34
Medlem
Du som är man, har kvinnor kritiserat din kropp? Hur kändes det?
Du som är kvinna, har män kritiserat din kropp? Hur kändes det?

Ni som haft förhållande, hur såg kroppen ut på de du gillat mest?
Och om vi pratar sex, hur var kroppen på de du haft bäst sex med?
Citera
2025-12-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot

Det var en rejält gammal tråd du grävde fram.

En av mina gamla älskarinnor sa till mig en gång att jag "var lite rund", men hon var mer oroad över min hälsa än att hon ville köra någon typ av "body shaming". Jag tyckte inte att det kändes något speciellt.

De jag har haft relation med och tyckt bäst om har varit långa och smala.
De jag har haft bäst sex med har varierat väldigt olika... där är det helt andra faktorer som spelar in än hur kroppen ser ut.
Citera
2025-12-04, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot

Jag är kvinna och har fått kritig för att min mage var för stor och att mina händer är fula. Det senare sved mer, vad gör man åt det liksom?! Dock har jag fått väldigt mycket mer positivt kritik än negativ. Jag försöker att inte ta åt mig då jag vet att det finns män som gillar vad de ser, jag behöver inte dem som jag inte duger åt. Alla har olika preferenser och alla passar inte ihop.

Kroppen på de män jag gillat mest har varierat, från liten och smal till rund som Claes Malmberg. Bäst sex har jag haft med de som inte är pinnsmala. Sämst sex har jag haft med riktigt snygga män, de verkar tro att det räcker för att tillfredsställa en kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in