Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
En kontrollerad nödlandning så hade sett till tidigare liknande incidenter ungefär hälften överlevt och tagit sig ur planet. Det fanns också livflottar på planet men just om dessa hann tas fram så finns det på var och en av dessa en egen specifik nödsändare. Det fungerar så att så fort någon löser ut den så går det ett fram ett mayday med position. Eftersom inget sådant som vi vet tagit emot så hann åtminstone inte någon av dessa utlösas. Det man kan tänka sig i så fall är att några stycken överlevt med att klamra sig fast vid vrakdelar. Vilket är ett jävla öde att vänta på en räddning som aldrig kom...
Men nu antar du att flottarnas nödsändare har en så pass kraftig signal att de kunde ha snappats upp av närmaste mottagare. Därför undrar jag från vilken distans kan dessa nödsändares signaler snappas upp från? Är det någon som vet detta?
För om man har rätt i sitt antagande att planet har kraschat någonstans sydväst om Australien (som bevisen pekar mot) så finns det knappast båttrafik som åker där på en reguljär basis och som hade kunnat snappa upp dessa signaler.
Just nu kryllar det iofs med skepp och flygplan över sökområdet som letar efter ledtrådar, men detta är efter fyra veckor. Hade nödsändarnas batterier räckt så långt?
Jag vet att detta är en teori som trycker på många gränser, men jag undrar bara om det finns någon bit fakta som fullkomligt utesluter denna möjlighet.