2014-03-28, 15:24
Medlem
Hur lågt ska ribban egentligen ligga på Flashback. På Politik - Utrikes finns en tråd om Turkiets kommande lokalval. Tråden är relevant och placerad på rätt ställe, inga problem där.

Läser man tråden ser man att två användare, TSK1453 och HomoMan, ägnar tiotals inlägg åt att "diskutera" på följande sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av HomoMan
Känn på din anal..Blöt och skön va? Du klagade inte när du fick kuk i analen igår kväll. Men ni turkar växer upp som bögar och slynor. Tvätta din mun innan du pussar din mamma som även hon fick en skön kuk av mig igår kväll din smutsiga mongol!

Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Du har en väldigt stor och smutsig hormun. Fy fan! Jag skulle täppa den genom att sy igen den med din mammas könshår. Efter att jag först smiskat och rövknullat henne framför dig. Jag antar att det beror på all mongolkuk du deepthroatade när du bodde i Istanbul? Eller hur din fula magdansande kurdbög? Hahahahah

Citat:
Jag vet att du gillar min kuk och du verkar älska en kurdisk kuk men du får nöjja dig med min. Jag länkade ju.. Är du blind och sönderknullad din jävla turkiska transa? Du har säkert en sprucken anal.

Citat:
Din bögluder du skäms för att erkänna att du föddes av en prostituerande kurdslyna?

Citat:
Jag har pippat många turkiska slynor och din mamma, du är min skapelse och sen knullade jag dig också din hora!

Jag knullar turkar som dig i röven med glädje och sen tar jag fram en rostig kniv för att offra dig åt satan som skapade din existens, du åker dit du kommer ifrån.

Citat:
Din andedräkt luktar fortfarande mongol säd din påspottade hund.

Citat:
hahaha Din jävla turk luder, du har blöt sagge i röven från mig igår kväll!

Kommentarerna ovan är bara en väldigt liten del av herrarnas diskussion. De här citaten kommer alla från deras 2-3 senaste inlägg, det finns mångdubbelt fler de senaste dagarna.

Samtliga inlägg är naturligtvis anmälda för OT, de flesta redan igår, men de ligger fortfarande kvar nu på senftermiddagen. Då jag gissar att ingen moderator anser att sida upp och sida ned med inlägg liknande de jag citerade ovan är OnT så kanske problemet är att det finns för få moderatorer i Politik Utrikes.

Kunde jag föreslå att Politik Utrikes möjligen fick fler moderatorer, samt att herrarna TSK1453 och HomoMan båda tilldelas Mycket Långa Avstängningar då det är helt klart att ingen av dem är kapabel att delta i en diskussion och de har fått alldeles tillräckligt med tid att förstöra forumet.
Senast redigerad av JeanLuc 2014-03-28 kl. 15:33.
Citera
2014-03-28, 15:34
Medlem
Kasperskys avatar
Jag tycker att det krävs hårdare straff för dem som sandgråter-grälar och postar OT-inlägg. Det är inte bara i Politik som det är mycket OT.
Citera
2014-03-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Jag tycker att det krävs hårdare straff för dem som sandgråter-grälar och postar OT-inlägg. Det är inte bara i Politik som det är mycket OT.

Det har du säkert rätt i. Jag läser nästan bara politik, språk och religion. I språk förekommer det nästan inte alls, och i religion är det åtminstone inte av det här slaget.

Men säkert förekommer det i många forum, och jag tycker precis som du att det borde ge betydligt hårdare straff.
Citera
2014-03-28, 15:37
Medlem
GeMigMers avatar
Jag tycker att det är bra som det är nu. Lite skämtsam måste man få vara, allt behöver inte hela tiden var på allvar!
Citera
2014-03-28, 15:40
Medlem
Berörd moderator fixar regelbrott när han/hon loggar in och sköter sitt helt frivilliga och oavlönade jobb.

Bara för att du hänger på flashback mer än genomsnittet så betyder det inte att mods skiter i att plocka bort regelbrott. Hade det gått en vecka innan inlägg plockas bort hade din ts varit relevant.

Rapportera och gå vidare med ditt liv, knappast något att bli irriterad och skapa en tråd om.
Citera
2014-03-28, 15:40
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigMer
Jag tycker att det är bra som det är nu. Lite skämtsam måste man få vara, allt behöver inte hela tiden var på allvar!

Lite skämtsam? Postar man OT-inlägg så stör man bara diskussionen i tråden. I stora trådar där användare försöker läsa alla inlägg och hänga med, där blir det ju bara mer att läsa och väldigt störande är det då det bara är massa OT-inlägg.
Citera
2014-03-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Berörd moderator fixar regelbrott när han/hon loggar in och sköter sitt helt frivilliga och oavlönade jobb.

Bara för att du hänger på flashback mer än genomsnittet så betyder det inte att mods skiter i att plocka bort regelbrott. Hade det gått en vecka innan inlägg plockas bort hade din ts varit relevant.

Rapportera och gå vidare med ditt liv, knappast något att bli irriterad och skapa en tråd om.

Jag är inte irriterad och jag kritiserar ingen moderator. Tvärtom, jag försöker hjälpa dem genom att föreslå att det borde finnas fler moderatorer, just för att det är både oavlönat och rätt otacksamt.
Citera
2014-03-28, 15:44
Medlem
C-3POs avatar
Jag skulle bli förvånad om inläggen får vara kvar efter att någon moderator har tittat på rapporterna. Det är kanske möjligt att det behövs fler moderatorer, jag kan också tycka att den del trams blir kvar lite väl länge men så farligt är det inte.
Citera
2014-03-28, 16:18
Medlem
bernad_laws avatar
Naturligtvis kan inte liknande sekteristiskt svammel få stå kvar ostraffat, men det tas nog hand om när aktuell mod kommer och styr upp skiten. Dock är ju P-U ett getingbo av olika särintressen som ständigt råkar i luven på varandra, så lite får man väl ändå tåla. Detta var dock långt över gränsen.
Citera
2014-03-28, 18:51
Medlem
Moderator har föredömligt rensat tråden från en massa strunt och den är back on track. Så är det oftast, så jag upprepar att jag inte kritiserar någon moderator. Generellt sett tycker jag fortfarande att de mest "problematiska" forumen, dit Politik Utrikes hör, kanske kunde gynnas på att ha något fler moderatorer.
Citera
2014-03-28, 20:05
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc
Moderator har föredömligt rensat tråden från en massa strunt och den är back on track. Så är det oftast, så jag upprepar att jag inte kritiserar någon moderator. Generellt sett tycker jag fortfarande att de mest "problematiska" forumen, dit Politik Utrikes hör, kanske kunde gynnas på att ha något fler moderatorer.
Ja eller att du tar lite lugnande och inser att OT rensas efter hand.
Kanske inte inom de 24 timmar som du anser vara rimligt.

Det handlar trots allt bara om OT.

Värre vore om 1.**-brott stod kvar under en oacceptabel tid.
Senast redigerad av epost72 2014-03-28 kl. 20:17.
Citera
2014-03-28, 20:24
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ja eller att du tar lite lugnande och inser att OT rensas efter hand.
Kanske inte inom de 24 timmar som du anser vara rimligt.

Det handlar trots allt bara om OT.

Värre vore om 1.**-brott stod kvar under en oacceptabel tid.
Där kan det handla om något så enkelt som att man har lite ont om tid. Ser man i sin RP-lista att en tråd fått massor med RP'n så får man se till att ha tid att gå igenom hela tråden för att få en helhetsbild och inte bara plocka de inlägg som är rapporterade och sen dela ut varningar utifrån det. 1.xx-brott är ofta betydligt mer isolerade och går snabbare att plocka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in