2014-03-28, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korbo
Hur många gånger måste jag ställa frågan.

Vart bestämmer Joel med Smurfarna att det ska bli box? INGENSTANS.
Är "Smurfarna" smeknamn på RF eller Motståndsrörelsen och vilka använder det?
Citera
2014-03-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
SMR attackerade ett vänstermöte i Kristianstad förra året. De har klivit in på ett Ung Vänster (tror jag det var) möte i Stockholm. Det finns fler exempel än så. Om det är NÅGON nazistgrupp som har för vana att störa olika vänsterarrangemang så är det SMR. Det visste givetvis RF. De visste också att den här demon i Kärrtorp var en direkt reaktion på SMR:s närvaro i förorten. Risken var överhängande att hattarna skulle uppfatta det som ett angrepp på deras organisation. Mycket enkelt att förutse om man har lite insyn.
Störa och "kliva in på ett möte" är inte samma sak som att angripa. Motståndsrörelsen har ju dykt upp på Expo-möten utan att det blivit bråk. Vilket vänstermöte i Kristianstad angrep Motståndsrörelsen 2013?
Citera
2014-03-28, 14:56
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Är "Smurfarna" smeknamn på RF eller Motståndsrörelsen och vilka använder det?

Smurfarna ska tydligen vara ett smeknamn på RF. AFA kallas disneyklubben, dk. Används av båda grupperna om jag förstått saken rätt.

Har ingen aning varför, men många av personernas låga ålder kan vara en förklaring. Det är sorgligt att se så många unga sitta i fördärvet.
Citera
2014-03-28, 15:49
Medlem
Citat:
Störa och "kliva in på ett möte" är inte samma sak som att angripa. Motståndsrörelsen har ju dykt upp på Expo-möten utan att det blivit bråk. Vilket vänstermöte i Kristianstad angrep Motståndsrörelsen 2013?

Jag är inte 100 på att det var förra året. Det var ett uppstartsmöte för en utomparlamentarisk paraplyorganisation. De kom beväpnade och maskerade. Dessvärre för dem så var det ett ansenligt antal beväpnade autonoma från Skåne på plats som gav dem rejält med pisk. Du kan ju fråga Simon Lindberg om du är intresserad av exakt vilket datum det var, han var ju där. Fråga hur det är med han som visst fick skulderbladet illa tilltygat.
Citera
2014-03-28, 16:39
Medlem
Citat:
Jag är inte 100 på att det var förra året. Det var ett uppstartsmöte för en utomparlamentarisk paraplyorganisation. De kom beväpnade och maskerade. Dessvärre för dem så var det ett ansenligt antal beväpnade autonoma från Skåne på plats som gav dem rejält med pisk. Du kan ju fråga Simon Lindberg om du är intresserad av exakt vilket datum det var, han var ju där. Fråga hur det är med han som visst fick skulderbladet illa tilltygat.
Okej, jag trodde du hade lite bättre koll. Det där måste ju ha varit för extremt jävla länge sedan. Att dyka upp maskerade och beväpnade är dock inte samma sak som att angripa något.

RF tänkte attackera Motståndsrörelsens demo i Bollnäs där det var mycket, kvinnor, barn och pensionärer:

https://www.nordfront.se/revolutionara-fronten-planerade-att-angripa-motstandsrorelsens-bollnas-demonstration.smr

Hur kan ni då lipa över att Kärrtorp-demon som RF var med på blev attackerad (vilket den inte blev)? Jävla hycklare.
Citera
2014-03-28, 16:40
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korbo
Hur många gånger måste jag ställa frågan.

Vart bestämmer Joel med Smurfarna att det ska bli box? INGENSTANS.

Av citatet framgår att åtalet innehåller SMS-bevisning för att Bjurströmer hade planerat upploppet. Nog för att ni rödingar brukar vara tröga men för din information så brukar åklagaren lägga fram den konkreta bevisningen i domstolen. Först då vet vi vad som står i SMSen, men uppenbarligen anser sig åklagaren ha bra bevisning.
Citera
2014-03-28, 16:41
Medlem
Citat:
Okej, jag trodde du hade lite bättre koll. Det där måste ju ha varit för extremt jävla länge sedan. Att dyka upp maskerade och beväpnade är dock inte samma sak som att angripa något.

Vad menar du? Är du utvecklingsstörd? Vari ligger skillnaden? Tror du att någon som dyker upp vid en meningsmotståndares möte maskerad och beväpnad INTE har för avsikt att angripa? Jävla sekt-apor ni är i SMR alltså.
Citera
2014-03-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Av citatet framgår att åtalet innehåller SMS-bevisning för att Bjurströmer hade planerat upploppet. Nog för att ni rödingar brukar vara tröga men för din information så brukar åklagaren lägga fram den konkreta bevisningen i domstolen. Först då vet vi vad som står i SMSen, men uppenbarligen anser sig åklagaren ha bra bevisning.

Åtalet innehåller bevisning ja. Enligt åklagaren. Det betyder ju inte att det förhåller sig på det sättet. Åklagaren är en part och lägger fram sin partsinlaga här. Kan vara värt att tänka på, nasse-fjant.
Citera
2014-03-28, 16:46
Medlem
Citat:
Vad menar du? Är du utvecklingsstörd? Vari ligger skillnaden? Tror du att någon som dyker upp vid en meningsmotståndares möte maskerad och beväpnad INTE har för avsikt att angripa? Jävla sekt-apor ni är i SMR alltså.
Nej, jag är inte handikappad, är du? Beväpning = man är redo på konfrontation, inte säkert att man tänker inleda en. Många i RF går säkert runt med kniv till vardags utan att attackera folk med kniven. Maskering = man vill inte bli identifierad, inte säkert att man tänker begå något brott. Mycket vänsterpack bär maskeringar under fredliga demos.
Citera
2014-03-28, 16:49
Medlem
Citat:
Nej, jag är inte handikappad, är du? Beväpning = man är redo på konfrontation, inte säkert att man tänker inleda en. Många i RF går säkert runt med kniv till vardags utan att attackera folk med kniven. Maskering = man vill inte bli identifierad, inte säkert att man tänker begå något brott. Mycket vänsterpack bär maskeringar under fredliga demos.

Vad gör de då på plats kan man undra? Varför söker SMR upp ett vänstermöte beväpnade och maskerade om det inte är för att slåss?
Citera
2014-03-28, 17:14
Medlem
Citat:
Vad gör de då på plats kan man undra? Varför söker SMR upp ett vänstermöte beväpnade och maskerade om det inte är för att slåss?
För att hålla koll på personer och grupper som kan tänkas komma att skapa problem. Vänsterextremister brukar dra sig för att attackera nationella och deras egendom när de är identifierade och vet att skiten kommer slå tillbaka mot dem personligen.
Citera
2014-03-28, 18:06
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Åtalet innehåller bevisning ja. Enligt åklagaren. Det betyder ju inte att det förhåller sig på det sättet. Åklagaren är en part och lägger fram sin partsinlaga här. Kan vara värt att tänka på, nasse-fjant.

Hehe-förstår att det här måste vara väldigt besvärande för er rödingfjollor. Själv ser jag med stort nöje fram mot den här rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in