2014-03-26, 08:26
Medlem
Ruskigbusss avatar
Tråden handlar INTE om
- Sverigedemokraterna som sådana
- Södermalm som sådant
- Invandring som sådant

Tråden handlar om det är rätt eller fel av elver på en skola att hindra representanter för ett politiskt parti att vistas på skolan i syfte att sprida sin information/propaganda.

OT har raderats.

/Mod
Citera
2014-03-26, 10:25
Medlem
Att det uppkommer lite kontroverser då och då när SD stövlar in och ska sprida sin politik och propaganda är väl inte så konstigt med tanke på att de i rakt nedstigande led härstammar från de bruna och har en ganska stor del medlemmar som är kraftigt fientligt inställda mot både invandrare och invandring. Klart att man då som eventuell invandrare i första, andra eller tredje led känner sig i skottgluggen.

Fullständigt logiskt och egentligen knappt värt att diskutera, det kommer att ske igen, var så säkra.

Var det rätt av globala gymnasiet? Nej, jag tycker inte det. Det skulle varit betydligt mera givande och roande för eleverna att få debattera mot dem.
Senast redigerad av msthlm37 2014-03-26 kl. 10:34.
Citera
2014-03-26, 11:13
Medlem
Här sitter Sara Abdollahi, känd för kontakter med islamister i muslimska brödraskapet, rasifierade, pantrarna och megask socialdemokrat och nyligen invald i Socialdemokraterna Söder på förtroendeuppdrag och försöker få ihop utomstående till blockaden på skolan.

"Falska Säpo ‏@SaraAbdollahi__ 24 mar

Sprider bara ordet vidare: Viktig demo imorgon 10:00 mot rasism. Lämnar ej ut mer info här pga risk för oväntade gäster. Skriv PM för info."

Bild här: http://augmentedsociety.se/?project=sara-abdollahi-medelklass

Var hon närvarande i vänstermobben?
Citera
2014-03-26, 17:40
Medlem
Asså jag fattar inte varför göra en big deal av att SD ska komma till plugget å snacka lite,Om man inte vill lyssna på dom.Va inte där då?.Det är enkelt val.Tycker att alla partier har rätt uttrycka sig.
Citera
2014-03-28, 07:02
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Gissar att de flesta av dessa 40 ungdomar är medlem i något vänsterungdomsförbund och detta ger nog enbart mer sympati för SD bland övriga 560 elever. Mer än så tror jag inte de åstadkommer med sina antidemokratiska aktioner. Varför inte ta debatten med SDU istället nu när de får chansen att göra det irl?
I skolvalet så fick Miljöpartiet runt 60% av rösterna på denna skola. Näst största parti var V.
Citera
2014-03-28, 13:27
Medlem
Då var det dags igen.

På Carlforsska gymnasiet i Västerås så saboterades SDUs besök av en arg flock vänsterungdomar.
http://avpixlat.info/2014/03/28/ytterligare-ett-sd-skolbesok-stoppat/#disqus_thread

En annan händelse på Västerhöjd gymnasium. Samma sak där. Människor försöker stoppa och tysta ner SDU genom att skrika och bråka.
http://www.exponerat.info/stamningen-var-hatskt-nar-sdu-besokte-vasterhojd-gymnasium/
Senast redigerad av Xavian 2014-03-28 kl. 13:30.
Citera
2014-03-28, 13:36
Medlem
BiskopWestrings avatar
[quote=msthlm37|48105509]Att det uppkommer lite kontroverser då och då när SD stövlar in och ska sprida sin politik och propaganda är väl inte så konstigt med tanke på att de i rakt nedstigande led härstammar från de bruna och har en ganska stor del medlemmar som är kraftigt fientligt inställda mot både invandrare och invandring. Klart att man då som eventuell invandrare i första, andra eller tredje led känner sig i skottgluggen.

Fullständigt logiskt och egentligen knappt värt att diskutera, det kommer att ske igen, var så säkra.

Var det rätt av globala gymnasiet? Nej, jag tycker inte det. Det skulle varit betydligt mera givande och roande för eleverna att få debattera mot dem.[/QUOTE

Eleverna har som sina förfäder från tredje världen samma känsla för demokrati!
Citera
2014-03-28, 14:37
Medlem
mittfosterlands avatar
Helt jävla fucking rätt håll packen borta

Rasister, kvinnohatarna, homofoberna skall hålla sig så långt borta från våra barn som möjligt.
SD/SDU har inget att tillföra Sverige - Naizterna hade inget att tillföra Tyskland på 30 & 40 talet heller
Citera
2014-03-28, 16:55
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Här är en till sån där censurivrare, denna gång på vänstertrasan The Local:
Why Sweden should cherish pupils who blocked Sweden Democrat
http://www.thelocal.se/20140328/why-students-were-right-to-block-sweden-democrats
Skriven av:
https://twitter.com/RubenBrunsveld
Som verkar vara någon sorts nederländsk kommunist hipster och censurivrare givetvis.
Citera
2014-03-28, 18:21
Medlem
Skolledningar borde inte släppa in SD eller SDU på skolor. Med tanke på att det är elevernas arbetsplats så bör den typen av åsikter/värderingar hållas därifrån, inte minst för de utländska elevernas skull. Vidare kan man ifrågasätta om politisk propaganda är lämpligt i skolan. Om man inte släpper dit SD så kan man ju givetvis inte släppa dit andra politiska partier heller. Svårare än så är det inte.

För övrigt så är skolor inte offentlig plats (det som tidigare var allmän plats) så SDU har inte fått några demokratiska rättigheter kränkta, vilket vissa påstått. Således har jag svårt att förstå hur eleverna har agerat "odemokratiskt" (vad det nu innebär för en enskild att agera "odemokratiskt" tror jag förresten ingen har reflekterat över).

Förövrigt tycker jag det är trevligt att gymnasieelever, som annars lever i lite av en bubbla, visar prov på samhällspatos och handlingskraft.
Citera
2014-03-28, 18:23
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
I skolvalet så fick Miljöpartiet runt 60% av rösterna på denna skola. Näst största parti var V.

Såg det. Var inte "övriga" på tredje plats också, dvs antagligen till större delen Feministiskt Initiativ? Inte undra på om åsiktskorridoren är smal på den där skolan. Förhoppningsvis finns det åtminstone några av dem som anser att demokrati är viktigt och därför ogillar dessa elevers agerande och drar slutsatsen att den yttersta vänstern är inget som är värt att stödja.
Citera
2014-03-28, 18:45
Medlem
Kalasmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertee
Skolledningar borde inte släppa in SD eller SDU på skolor. Med tanke på att det är elevernas arbetsplats så bör den typen av åsikter/värderingar hållas därifrån, inte minst för de utländska elevernas skull. Vidare kan man ifrågasätta om politisk propaganda är lämpligt i skolan. Om man inte släpper dit SD så kan man ju givetvis inte släppa dit andra politiska partier heller. Svårare än så är det inte.

För övrigt så är skolor inte offentlig plats (det som tidigare var allmän plats) så SDU har inte fått några demokratiska rättigheter kränkta, vilket vissa påstått. Således har jag svårt att förstå hur eleverna har agerat "odemokratiskt" (vad det nu innebär för en enskild att agera "odemokratiskt" tror jag förresten ingen har reflekterat över).

Förövrigt tycker jag det är trevligt att gymnasieelever, som annars lever i lite av en bubbla, visar prov på samhällspatos och handlingskraft.

Eftersom det står i skollagen att rektorn bestämmer vilka som ska komma på besök så ja SDU har blivit odemokratiskt motarbetade. Och det var 50st som protesterade och 550 som inte gjorde det så har du även där bevis på att demokrati(majoriteten bestämmer) ej har blivit tillämpad....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in