2014-03-28, 02:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Detta är efter min mening mycket trolig iom att en eventuell GM viste att KJ var den som ab polis etc. ansågs var den person som sist set VB, därför vore det så klart en bra ide av GM att ställt inn någon sorts bagage med VBs blod på i KJs bil/backlucka.

Vet inte om det beror på språkförbistring men jag menar att det avsattes blod oavsiktligt. Alltså ingen medveten plantering och därmed inte nödvändigtvis av en GM.
Citera
2014-03-28, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om man nu tänker hur många tusentals doftmarkeringar som hunden skall välja mellan för att "pricka rätt" målsubstans så tror jag att det beror på hundens erfarenhet, vilken oftast ökar med åldern. I detta fall var det en ung och relativt oerfaren hund.

Även hundar "chansar" vilket gör att det också är avhängigt av hundförarens tolkning av markering!

Hunden är dessutom himla skicklig på att tolka kroppsspråk och även röstlägen samt doftmolekyler i förarens utandningsluft (lite osäker här men tror att t.ex. kortisol och adrenalin borde märkas).

Personligen - vilket är av noll värde - tyckte jag hundföraren "styrde" hunden för mycket. I stället för att den fick jobba själv.

Ja precis, vi stryker Uno. Bara 3 år och dessutom så visade hundföraren var han skulle markera. Men något som jag har undrat över...hur kunde UL veta att det fanns liklukt just där?
Citera
2014-03-28, 02:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Är detta en möjlighet?

http://www.wle.com/products/PushDagger.html
Wing Lam Enterprises
Providing Quality Martial Art Supplies For Over 40 Years

Stainless steel push dagger. This push dagger is made with a triangular blade to maximize piercing ability. Includes carrying case.
Approximate Weight: 0.15 lbs.
Approximate Length: 4.5"

Svårt att bedöma när man inte sett såren och kniven irl. Vi har ju bara ofullständiga mått på ett papper. Men tillräcklig info för att med vanligt sunt förnuft avgöra att det inte är ett stämjärn.
Citera
2014-03-28, 02:18
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Ja precis, vi stryker Uno. Bara 3 år och dessutom så visade hundföraren var han skulle markera. Men något som jag har undrat över...hur kunde UL veta att det fanns liklukt just där?

UL luktade först.
Citera
2014-03-28, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vet inte om det beror på språkförbistring men jag menar att det avsattes blod oavsiktligt. Alltså ingen medveten plantering och därmed inte nödvändigtvis av en GM.

Jag tror detta skedde under MPS-söket eller Fallen Angel, och inte behöver varit avsiktligt.

Jag undrar om ME t.ex. som petade med kniven på VBs ben - som måste doftat väldigt starkt av kavaderin - vad gjorde han av kniven sedan?

Varför påpekade han att han noggrant rengjort den efteråt - och när då efteråt? Och var?

Har börjat läsa om FUP och helt plötsligt ser jag andra saker i ett annat ljus. Inte just detta precis.

Men annat. Om det lönar sig vet jag inte.

EDIT. Slänger ständigt om bokstäverna, kadaverin skall det vara.
Senast redigerad av Remark 2014-03-28 kl. 02:32.
Citera
2014-03-28, 02:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
En hund känner lukten av narkotika i en bensintank medan vi skulle säga att det bara luktar bensin. Skuras golvet med Ajax där ett lik legat säger vi att det luktar skurmedel även om likdoften finns men är svagare än Ajaxlukten. Hunden har selektivt luktsinne plus fan så mycket bättre än vad människan har.

Men nu luktar inte blod så mycket i sig. Det enda som skulle lukta vore liklukten för den stinker. Allting är relativt.
Citera
2014-03-28, 02:31
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
När man testar blodet på t.ex handsken och konstaterar att det är +4 på VB ser man då också eventull förekomst av kadaverin?

JÄTTEBRA fråga!!!

Samma gjäller ju förståss blodet på plast påsen! inte heller den blev testad av likunden, och jag frågar bara VARFÖR blev blodet på hanskarna och blodet på plastpåsen inte testad av likhunden???

Tänk om blodet på hanskarna och blodet på plastpåsen var från en LEVANDE VB???

Som jag har postat tidligare så har jag hittat information i FUP som skulle kunna förklara at en levande VBs blod hittats diverse ställen hos KJ och i hans bil.

Jag har skickat denna information till både advokat Forssberg, och nyligen till advokat TO.
Vi får se om TO använder det i Hovrätten.
Citera
2014-03-28, 02:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Schlangekraft har påståtts bo på samma adress som bröderna H. Nu vill jag poängtera att det är ett hyreshus med många hyresgäster. Bröderna H har mig veterligen ingenting med Schlangen att göra.

Att Schlangekraft skulle bo i hyreshuset på fabriksgatan är väl också bara något löst rykte som kanske blivit en trådsanning? Är väl ingen som kunnat precisera vem det är egentligen?

Bröderna H känns förövrigt väldigt långt från vad man förknippar med Schlangekraft.

Jag VET 100% säkert den riktiga identiteten/namnet på Schlangekraft, och hans address ÄR Fabriksgatan 7, om han då faktiskt bor där det kan jag inte säga med säkerhet, faktiskt så skulle jag gissa att han inte bor kvar där iom att hanns föräldrar ochså står på den adressen, och med hans ekstrema interessen för död, mord, nazism etc så tycker jag att det är osannolikt att han bor tillsammans med någån. Man kan dock inte utesluta att lägenheten han bor i står i föräldrarnas namn och att dom bor någån annanstans och att Schlangekraft då har lägenheten för sig själv på Fabriksgatan 7.
Citera
2014-03-28, 02:51
Medlem
Citat:
Men nu luktar inte blod så mycket i sig. Det enda som skulle lukta vore liklukten för den stinker. Allting är relativt.
Om blodet kommer från kroppen när den styckas är det liklukt som bildas, men kommer blodet från person som är levande finns ingen sådan lukt.
Citera
2014-03-28, 02:51
Medlem
Citat:

Det tror jag inte att han visste - åtminstone hoppas jag att det var så.

UL "styrde" hundens sök lika mycket inne i bilen utan att markering gjordes.

Jag tolkar det som att UL inte själv hade förtroende för hundens förmåga. Hunden får ingen tid att fokusera på uppgiften, han rycker i kopplet och dirigerar om hunden hela tiden.

Det han då "inbjuder" till är att hunden tappar självförtroendet och blir en "ögontjänare" eller rättare "nostjänare".

Helt egen tolkning.
Citera
2014-03-28, 02:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Varför är det brytmärken på listen och plasten kring bagageluckans lås(bild 2 och 3 i FUP s305-306) men inget syns på bild 8 på s309?

Fantastiskt bar hittat !!! Tycker att du ska meddela advokat TO om detta.
Senast redigerad av Theforeigner 2014-03-28 kl. 03:04.
Citera
2014-03-28, 04:10
Medlem
Citat:
Därför var det skitlätt för Uno att känna att en avliden VB legat i KJ:s bagageutrymme:yes:

Roligt och se hur vissa försöker påverka åt olika håll. Andra jobbar för att få fram fakta. En del gnäller enbart. Vi är olika typer med olika agendor.

Angående likhunden och bagaget, så har ju Silberskys advokatfirma lagt ned ett antal timmar på att bevisa att en likhund reagerar även på blod (från död eller levande).

Det enda man ska använda hundarna till är att HITTA spår, inte bevisa att en död kropp legat någonstans, för det leder bara till att det KAN vara så, inte att det är bevisat att det är så.

I det här fallet är det bevisat att VBs blod finns i bakluckan. Men vi vet inte om det kommer från när hon levde eller hade dött.

Hunden reagerar på alla tre varianter.

Djurlik kan vi nog utesluta här, eftersom den döda hunden ej legat i bakluckan. Men likhunden reagerar på den lukten. Fast han är tränad att inte markera.

Likhunden får tyvärr inget bevisvärde. Detta vet åklagarna, ändå trycker dom på denna punkt. Hoppas TO tar tag i detta så kallade icke-bevis.

Och magoo, lajlaj och Fold, behöver inte bemöda er att kasta skit på detta, för det jag skriver är sant. Det kommer mer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in