2014-03-27, 17:23
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Aha, så då vet inte polisen var MB:s mobil befann sig?

Polisen vet var MBs mobil befann sig... inte mer än så.
Senast redigerad av Namibia1 2014-03-27 kl. 17:34.
Citera
2014-03-27, 17:26
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
KJ:s fel...den fega jävla kvinnomördaren som inte kan stå för vad han har gjort

Du menar ett erkännande, men när inte sådant kommer faller det på åklagarna att hitta bevis mot GM.
Marina-fallet är en sådan händelse där åklagaren gick ut för snabbt med åtal och föll platt. Nu lyckades MPS hitta hennes kvarlevor och med det kunde ett nytt åtal väckas med fällande dom.
Glöm inte heller bort Linda Chen, där dödsorsaken inte kunde fastställas, men indicierna envist pekade mot den misstänkte MA. Borde varit indicier nog, tycker jag.
Citera
2014-03-27, 17:27
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vittnar om att Hamilkar inte är särskilt påläst, eller bortser från att gm med mycket stor sannolikhet är fler än en person. Personkretsen av tänkbara medbrottslingar är ju inte direkt snäv - men den är inte så omfångsrik som många tror. Det bästa för målet vore att KJ döms till ett mycket kännbart fängelsestraff, helst till livstid vilket gärningen utan tvekan är kvalificerad för, och att detta tvingar upp sanningen på bordet. Och sanningen om VB-mordet tror jag KJ sitter på, så det ligger tveklöst i KJ:s intresse att skapa en bättre position genom att berätta.

Vad menar du med fotölj-filosofuttalandet "Personkretsen av tänkbara medbrottslingar är ju inte direkt snäv - men den är inte så omfångsrik som många tror."

Antal barr på en tall är inte helt stort till antal, men inte heller helt försumbar.

Jisses
Citera
2014-03-27, 17:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Den snaran finns bara i din fantasi. Om Kristoffer blir frikänd är nog sannolikheten att mordet förblir rättsligt ouppklarat 80-90%. De felande procenten reserverar jag för eventuella fynd av stora ryggsäckar med graverande innehåll för den nyssnämnde.

Som Hamilkar påpekat femtielva gånger: Chansen att åtala och få en annan gärningsman fälld med den indiciekedja som finns mot Kristoffer och särskilt blodet är nära nog noll.
Det är sant det Hamilkar säger. I nuvarande läge är chansen att få en annan GM fälld mycket låg. Men skulle KJ frias, och polisen börjar spana åt annat håll kan chanserna öka. Men så länge polisen bara riktar in sig på KJ kan naturligtvis ingen annan åtalas. Jag känner igen det fenomenet från en annan tråd.
Citera
2014-03-27, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Du menar ett erkännande, men när inte sådant kommer faller det på åklagarna att hitta bevis mot GM.
Marina-fallet är en sådan händelse där åklagaren gick ut för snabbt med åtal och föll platt. Nu lyckades MPS hitta hennes kvarlevor och med det kunde ett nytt åtal väckas med fällande dom.
Glöm inte heller bort Linda Chen, där dödsorsaken inte kunde fastställas, men indicierna envist pekade mot den misstänkte MA. Borde varit indicier nog, tycker jag.
I det fallet kunde man inte se att hon hade blivit mördad. Det fanns inga spår på kroppen.
Citera
2014-03-27, 17:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Polisen vet vart MBs mobil befann sig... inte mer än så.

Vart den var på väg (riktning) menar du ? Men frågan gällde var den var (position) .. Förstår du skillnaden på vart och var ?
Citera
2014-03-27, 17:31
Medlem
Är det till 100% bekräftat av rättsläkaren att VB dog till följd av huggen eller kan dessa ha uppkommit post mortem?
Citera
2014-03-27, 17:31
Bannlyst
Citat:
Polisen vet vart MBs mobil befann sig... inte mer än så.

Och var den befann sig gör MB misstänkt? Och då menar jag inte det vissa här menar med misstänkt
Citera
2014-03-27, 17:36
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Och var den befann sig gör MB misstänkt? Och då menar jag inte det vissa här menar med misstänkt

Du skrev i ett inlägg att MBs mobil styrker hans alibi, det gör den inte.
Citera
2014-03-27, 17:38
Medlem
highfives avatar
Citat:
Kan den väl göra om han har den innanför huden?
Citera
2014-03-27, 17:41
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Polisen vet var MBs mobil befann sig... inte mer än så.

Då kommer vi in på sannolikhet vs osannolikhet. Vilket inte förändrar... någonting.
Citera
2014-03-27, 17:43
Bannlyst
Citat:

Nej kanske inte men sammantaget med t,ex att span inte hade något anmärkningsvärt på den hårt arbetande sushikocken så räcker det fullt ut. Inte för en del här. Och visst vore det jääättespännande va om det gick att riva upp hela fallet, fria KJ sätta kocken bakom lås och bom
Senast redigerad av majk69 2014-03-27 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in