Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Sju av tio anmälningar till DO kommer i dag från romska kvinnor.
Har du källa? Eftersom jag inte uppfattar att diskrimineringen mot romer är större än mot samer, somalier, svenskar i invandrarklasser osv, så skulle siffran 7/10 visa på att romerna är oerhört giriga och vill roffa åt sig så mycket DO-pengar som möjligt. Vilket stämmer med min bild av folkslaget i fråga. Till saken hör att många romer pratar svenska väl och förutom kläderna skulle se helt assimilerade ut. Så om de bara slänger av sig de medvetet provocerande kjolarna så blir det inga problem. Men kjolarna finns där av två anledningar: 1. smuggla snattargods i 2. provocera fram inkomstbringande DO-fall.
Jag bor mycket på hotell, och det är mycket vanligt att man ska visa upp sitt rumsnummer för att få äta, i de fall frukost ingår. Man kan ofta välja bokning med eller utan frukost, så givetvis måste hotellpersonalen våga fråga gästen om detta, det kan inte få uppfattas som diskriminering?!
Älskar Sheratons korta kommentar:
Vi har försökt kontakta Diana Nyman samt även inlett en undersökning internt med samtliga berörda medarbetare.
Vi beklagar det inträffade och för de eventuella besvär det åsamkat Diana Nyman. Vi försäkrar att hotellet inte accepterar någon form av diskriminering.
"Det eventuella besvär"

ska bli riktigt kul att se vad internutredningen kommer fram till. Kanske blir det zigenaren Nyman som får slanta upp till Sheraton för förtal.
EDIT:
Detta var en intressant kommentar bland alla de PK-hysteriker som nu reflexmässigt spyr galla mot Sheraton på deras FB-sida:
Lågvattenmärke. Att ni dessutom har mage att ringa upp gästen och påstå att er personal känner sig kränkt...
Vore intressant att få det bekräftat att detta har skett. I såfall känner sig nog Sheraton rätt säkra på att inget egentligen har hänt, och att det är zigenerskan som förstorat upp/hittat på allt ihop. Som sagt, att bli frågad om rumsrummer är inget onormalt, och börjar man skrika rasism och diskriminering då så tycker åtminstone jag att det är hotellpersonalen som kränks och ingen annan...