Citat:
Ursprungligen postat av
AAAAzzzz
Vad är det ni vill skall hända?
Jag vet inte om någon egentligen vill att något skall hända, men det finns alltid risker för saker. Därför gör väl DB såväl som du och jag klokt i att fundera över vad som kan hända och försöker stoppa det i tid. Jag kan inget göra åt om någon är ute efter DB, men däremot kan jag ju se bland mina närmaste om någon av dem lever på ett osunt sätt och då är det min moraliska plikt att försöka stoppa det.
Om någon mig närstående trillar dit så kommer jag säkert att försöka försvara denna person och kanske vill jag till och med förneka vad som hänt - det är inte lätt att uppträda rätt när det gått för långt.
Men vi som inte hamnat där bör stå upp för det rätta och det är många här i tråden som gör just det. Kanske någon är en naïve fjortis, för att citera dig, men naïva fjortisar som i all sin naïvitet tror på det rätta är trots allt långt bättre för samhället än en äldre person som tittar sig i spegeln och vet att han har levt ett liv där han inte förmått sprida grundläggande rätta värderingar till sina barn.
Att hamna där suger, men även i en sådan situation så gäller det att våga välja det rätta och försöka göra rätt från den stunden den spegelbilden blir uppenbar för en.