2014-03-26, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben
Med tanke på hur uruselt du skriver håller jag det för högst osannolikt att du någonsin kommer hantera sånt heller.
Både riksdag och regering har resebyrå som sköter större bokningar utifrån beställaren (i detta fall arrangörens) önskemål.

Du har helt enkelt ingen aning om vad varje departement har för budget och om man gör olika avvägningar för vad man bokar åt sina gäster.

Mig veterligen ingår frukost för samtliga boende. Allt annat vore konstigt.

Jag tror det handlar om fördomar.

1921 startades rasbiologiska institutet i Sverige. En synnerligen stor svart skamfläck i historien.

Då registrerades alla av "icke förädlade personer av utmärkt nordisk ras" under de mest kränkande förhållanden t.ex. genomfördes skallmätningar av samer, tornedalningar, romer och judar.

Herman Lundborg blev institutets chef.
Citera
2014-03-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Steget från ett femstjärnigt hotell, som du själv antagligen inte har råd att bo på, är alltså vandrarhem. OK.

De gånger jag bott på Sheraton , föredrar våning 5 eftersom den är ganska nyligt renoverad, och på mitt arbetes bekostnad som inte är regeringen utan ett företag men lite mindre inkomster , har frukost alltid ingått.
Citera
2014-03-26, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mig veterligen ingår frukost för samtliga boende. Allt annat vore konstigt.

Jag tror det handlar om fördomar.

1921 startades rasbiologiska institutet i Sverige. En synnerligen stor svart skamfläck i historien.

Då registrerades alla av "icke förädlade personer av utmärkt nordisk ras" under de mest kränkande förhållanden t.ex. genomfördes skallmätningar av samer, tornedalningar, romer och judar.

Herman Lundborg blev institutets chef.

EDIT. Läs och begrunda. http://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi
Citera
2014-03-26, 00:55
Medlem
SFC1977s avatar
Kan vi analysera händelsen ordentlig istället för att gissa.

Man bokar alltså Sheraton men sparar på frukosten som kostar 250 spänn!!
Vad kostar ett rum på Sheraton 10-15 papp dagen?

Om man nu var kostnadsmedveten så hade man förmodligen bokat en mindre fin hotell.
Jag är rätt säker på att frukosten var betald förmodligen lunch och middag också.
Citera
2014-03-26, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977

Om man nu var kostnadsmedveten så hade man förmodligen bokat en mindre fin hotell.
Jag är rätt säker på att frukosten var betald förmodligen lunch och middag också.
Ja det mest troliga scenariot .Ett vanligt rum med frukost på Sheraton kostar inga 10 000/ natt utan runt SEK 1,670 Alltså inte långt ifrån de flesta centralt belägna hotellen per natt.
Senast redigerad av Zigga 2014-03-26 kl. 01:02.
Citera
2014-03-26, 00:59
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous-Ferrum
In checkning är vid 14 tiden så inte möjligt

LÄnka gärna till ett hotell i Sverige , du verkar inte veta vad du pratar om ! Inte utomlands nu

Du har noll koll , alf

Jävla pajas kommentar då JUST SHERATON är udda mot andra hotell å inte har frukost som standard å ingår i hotell natten , så är det inte så att dom bjudit in talare skiter i deras frukost eller vill betala , utan handlar om att det inte ingår övernattningen , vare sig du är Jehova , Muslim , Pingstkyrkan , Ateist , eller bög , så ingår inte frukosten ! Punkt slut !!! Sen skrika DO är pinsamt , kolla all fakta innan , hatar orättvisor inkl mot zigenare
Det är du som är pajas och är ute och cyklar.
Vi pratar om Sveriges regering och inte någon jävla pytteförening ute på vischan.
Tror du på allvar att man bjuder in gäster utan att betala för deras kostnader?
Ni är fan patetiska!!
Citera
2014-03-26, 01:03
Medlem
Anonymous-Ferrums avatar
Citat:

1. Man sparar inte på frukosten den ingår inte i bokningen utan det är en tilläggs tjänst ( enligt andra har ej koll på priset men runt 200 kr )

2. ang maten har ej sheraton dom alternativen i sitt utbud

3. Hotell bokar man inte hugget som stucket i storstäder , man bokar där det finns plats ( vardagar ) då det är billigare boka helger än vardagar , för allt företags folk rör sig på vardagar å företagen betalar notan , på helger är det billagre för då det är privat personen mindre plånbok...

4. Vad kostar ett rum på sheraton allt från 1400 till 2900 per natt ETT av dessa alternativ dvs rummet "club rummet " ingår frukost , inte ens i junior sviten ingår frukost !
Citera
2014-03-26, 01:05
Medlem
Anonymous-Ferrums avatar
Citat:
De gånger jag bott på Sheraton , föredrar våning 5 eftersom den är ganska nyligt renoverad, och på mitt arbetes bekostnad som inte är regeringen utan ett företag men lite mindre inkomster , har frukost alltid ingått.

Kanske för just ditt företag bokat club rum å inget annat rum där frukost INTE ingår
Citera
2014-03-26, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous-Ferrum
Kanske för just ditt företag bokat club rum å inget annat rum där frukost INTE ingår
Jag vet inte vad ni svamlar om-club rum .. hm nej - SEK 1,670 med frukost

http://www.starwoodhotels.com/sheraton/rates/rate.html?propertyID=298&departureDate=2014-03-29&arrivalDate=2014-03-28&lengthOfStay=1&numberOfRooms=1&numberOfAdults=1 &numberOfChildren=0&language=en_US&ES=LPS_298_SE_S I_BOOKWIDGET_SE_NWE_EAME
Citera
2014-03-26, 01:11
Medlem
Citat:

1. Classic Rum 1850 kr Frukost ingår ej

2. Superior Rum 2150 kr Frukost ingår ej

3. Club Rum 2450 kr Frukost ingår

Troligt scenario:

1. Kvinnan kommer till frukostmatsalen.

2. Biljettkontroll(förekommer enligt media).

3. Biljettkontroll visar att bokningen inte är rum där frukost ingår.

4. Hon hänvisas till kaffe(enligt media) vilket ingår i de billigare Classic och Superior Rum men inte i frukostmatsalen som endast har plats för de med Club Rum eller dyrare rum.

5. Kvinnan anser att frukost är en mänsklig rättighet även om man inte har betalt och kontaktar media.

6. Media går all in och struntar i att höra med den som bokat(regeringen?) vilket rumskategori de bokat.
Citera
2014-03-26, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Jag vet inte vad ni svamlar om-club rum .. hm nej - SEK 1,670 med frukost

http://www.starwoodhotels.com/sheraton/rates/rate.html?propertyID=298&departureDate=2014-03-29&arrivalDate=2014-03-28&lengthOfStay=1&numberOfRooms=1&numberOfAdults=1 &numberOfChildren=0&language=en_US&ES=LPS_298_SE_S I_BOOKWIDGET_SE_NWE_EAME

Gå in på deras svenska hemsida om du har svårt med tankevarsamheten.

http://www.sheratonstockholm.se/rooms
Citera
2014-03-26, 01:14
Medlem
Om man läser både DN och Aftonbladets artikel så framgår tydligt enligt Nyman:

* Hon blev stoppad från att gå in i buffématsalen.
* Hon blev ombedd visa att hon bodde på hotellet, vilket hon också kunde.
* Hon säger att den anställde efter att förstått hon var gäst men sa " jag kunde ju inte gå in där, hon hade ju släpat ut mig därifrån"

Enligt Nymans ord är ett solklart diskrimineringsfall, eftersom hon trots att hon kunde visa bevis på att hon var gäst inte fick komma in i buffématsalen.

Nyman fick därför nöja sig med kaffe i lobbyn.

Med andra ord, enligt Nymans så fick hon kaffe, ingen frukost överhuvudtaget.

Frågan är då vad som egentligen sades. Vi har inte hört någonting om vad den anställde har att säga, inte heller om någon speciell anställd är utpekad överhuvudtaget. Hotellet lär vara måna om att sanningen ska fram, men det blir uppenbart ord mot ord.

Hur sannolikt är det att det rör sig om ett missförstånd (ingick bufféfrukost?) eller en fabulerad historia? Nyman är mycket väl medveten om att hon just denna dagen har all uppmärksamhet och kan berätta en historia. När berättade hon den och hur sann är den?

Rimligtvis borde vittnen förhöras, Nyman uppger själv att folk såg och hörde händelsen. Så det borde gå att få fram vittnen som kan bekräfta hela eller delar av händelsen. Det är nog enda chansen att överhuvudtaget få veta vad som är sant eller påhittat.

Rent spontant tror jag att händelsen mycket väl kan ha ägt rum. Att se en romersk kvinna komma in med sin berömda stora kjol får alla som bedriver en verksamhet att bli på helspänn. Alla vet att hur skickliga de är att stoppa undan varor och annat i sina kjolar. Tyvärr, men det är så verkligheten ser ut bland affärsmän och det är väldigt vanligt att de blir avvisade från butiker och affärer. Jag har sett flera ggr detta hända och även att polisen/vakter har varit tillkallade, dvs att ett brott faktiskt har skett.

Vi har givetvis också aspekten att Nyman inte hade rätt att äta i buffématsalen, att det inte ingick i hennes hotellbiljett. Isåfall måste en avvisning skett med all rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in