2014-03-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Sicken bullshitkommentar! Frukost ingår om du inte bokat via ngn mysko sajt. De som bokat hennes rum har självklart bokat med frukost. Patetiskt inlägg!

Det är du som snackar bullshit. Frukost ingår inte till de billigaste varianterna på Sheratons hemsida. Verkar som regeringen snålat och bokat rum utan frukost. Ullenhag borde avgå.

http://www.sheratonstockholm.se/
Citera
2014-03-26, 00:02
Medlem
Jag är inte för nuvarande regering men att de som faktiskt sitter o bokar rum till talare, inte regeringsmedlemmar , gör det utan frukost är helt enkelt totalt osannorlikt.
Citera
2014-03-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du tror att alla andra inbjudna betalar ur egen börs, eller ..?

EDIT. De inbjudna gästerna var till antal 250 st. Dom flesta fick nog också sin frukost!
Citera
2014-03-26, 00:14
Medlem
arnold2k5s avatar
De konstiga i historien är att man måste visa upp sin rumsnyckel när man kommer in till frukosten.
Nu drar jag ett långskott men kan det vara så att hon gled förbi utan att visa upp nyckeln och personalen därför gick efter?

(har jobbat där så har bra koll på rutinerna och rasism har jag aldrig upplevt på hotellet faktiskt, man e oförtjänt artig och trevlig mot allehanda alagare etc som försöker ta sig in oavsett etnicitet borträknat friåkarbilarna utanför men de handlar mer om att dom hustlar hotellets kunder)
Citera
2014-03-26, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det vanliga är att man köper till frukost när man bor på hotell, och när man åker på konferens så är den absolut vanligen betald. Så jo nog ingick den sannolikt i rummet.

Att de skulle få bo på Sheraton och käka frukost på Mc Donalds känns liksom mindre troligt..

Till skillnad från dig (förmodar jag) så har jag arbetat inom så väl riksdag som regering och delar inte alls bilden av vad du skriver.
I regel är boende (om ej särskilt behov, exempelvis diskretion för exempelvis statsråd och/eller högprofilerade gäster finns) närmast möjliga till bästa pris.
Sheraton finns avtal med, som för att vara Sheraton är skapligt prispressat.

Har personerna arvode för deltagande är det inte alls säkert att mat betalas, utan kan istället hamna på arvodet som då blir marginellt högre.
Även rikskuponger förekommer.

Besök i Bryssel är undantaget. Där får man ett kuvert med kontanter, faktiskt.

Det är fullt möjligt att någon form av förbistring skett här, även om man tycker att det borde vara klarlagt nu.
Citera
2014-03-26, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Sheraton har väl antagligen erfarenhet av zigenare sedan förut - därav behandlingen. Har svårt att tro att en vanlig random tjej anställd på hotellet annars skulle få för sig att avvisa zigenaren helt utan orsak.

Med den somaliske nekrofil/våldtäktsmannen i färskt minne misstänker jag att de inte har det så lätt på hotellet...stackare

Du har en poäng. Hon kanske har vart där o gratisnallat innan... Och dom kände igen henne och förbjöd henne äta frukost igen fast hon bodde där på skattebetalarnas kostnad.
Citera
2014-03-26, 00:30
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Jag är inte för nuvarande regering men att de som faktiskt sitter o bokar rum till talare, inte regeringsmedlemmar , gör det utan frukost är helt enkelt totalt osannorlikt.

Regeringen är inkompetent på alla andra plan och har inkompetent personal, så troligt är att de missat här och sedan försöker skapa en höna av en fjäder och du spelar med i spelet.

Sen är det sinnessjukt att det slösas pengar på någon äcklig talare, betala ur egen ficka tjuvfittor, ska inte betalas några rum för mina pengar för att man bjudit in någon lögnaktig subba för att tala om en grupp tjuvar som diskrimineras för att de är kriminellt pack. Om det var så viktigt för dessa slödder att tala om det här så hade de inte behövt betalt för något, de hade kommit och bekostat allting själva, redan där vet vi att det är ruffel och båg.
Citera
2014-03-26, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Regeringen är inkompetent på alla andra plan och har inkompetent personal, så troligt är att de missat här och sedan försöker skapa en höna av en fjäder och du spelar med i spelet.

Sen är det sinnessjukt att det slösas pengar på någon äcklig talare, betala ur egen ficka tjuvfittor, ska inte betalas några rum för mina pengar för att man bjudit in någon lögnaktig subba för att tala om en grupp tjuvar som diskrimineras för att de är kriminellt pack. Om det var så viktigt för dessa slödder att tala om det här så hade de inte behövt betalt för något, de hade kommit och bekostat allting själva, redan där vet vi att det är ruffel och båg.

Det är DIN åsikt men nu diskuteras inte den utan en officiell inbjudan av 250 personer , regeringen är ansvariga för inbjudan.Och då ska alla inbjudna behandlas lika.
Citera
2014-03-26, 00:37
Medlem
Citat:

Med tanke på hur uruselt du skriver håller jag det för högst osannolikt att du någonsin kommer hantera sånt heller.
Både riksdag och regering har resebyrå som sköter större bokningar utifrån beställaren (i detta fall arrangörens) önskemål.

Du har helt enkelt ingen aning om vad varje departement har för budget och om man gör olika avvägningar för vad man bokar åt sina gäster.
Citera
2014-03-26, 00:45
Medlem
Citat:
Det är DIN åsikt men nu diskuteras inte den utan en officiell inbjudan av 250 personer , regeringen är ansvariga för inbjudan.Och då ska alla inbjudna behandlas lika.

Varför ska dom det?
Vissa betalar egen frukost och drar av den senare mot kvitto. Själv står kah över den då jag ändå inte äter och det belastar mitt traktamente negativt.

Tror du på allvar att om Rumäniens president infunnit sig att även han hade förväntats bo i standard-rum?
Get real.

Det är, dessutom, fullt möjligt att tanten i fråga checkade in och gick direkt till frukosten, trots att frukosten avser dagen efter övernattning.

I regel ingår lunch dag 1 om man anländer morgon/förmiddag, sen aktivitet under eftermiddag och kväll.
Inte sällan kombinerat med någon form av festlighet som innehållet mat.
Frukost äts dagen därpå innan man checkar ut eller påbörjar ny aktivitet.

Sov hon ens på hotellet natten till frukost?
Citera
2014-03-26, 00:45
Medlem
SFC1977s avatar
Det finns alltså en del som allvarligt tror att regeringen bjuder en talare utan att betala för dess kostnader?

Säger ni till era gäster att hämte med sin egen mat när ni bjuder dem på middag också?
Citera
2014-03-26, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben
Varför ska dom det?
Vissa betalar egen frukost och drar av den senare mot kvitto. Själv står kah över den då jag ändå inte äter och det belastar mitt traktamente negativt.

Tror du på allvar att om Rumäniens president infunnit sig att även han hade förväntats bo i standard-rum?
Get real.

Det är, dessutom, fullt möjligt att tanten i fråga checkade in och gick direkt till frukosten, trots att frukosten avser dagen efter övernattning.

I regel ingår lunch dag 1 om man anländer morgon/förmiddag, sen aktivitet under eftermiddag och kväll.
Inte sällan kombinerat med någon form av festlighet som innehållet mat.
Frukost äts dagen därpå innan man checkar ut eller påbörjar ny aktivitet.

Sov hon ens på hotellet natten till frukost?
Ointressant -hon har frukost som ingår hur som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in