2014-03-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Skämtade till det lite bara, syftade på att SDU inte blev insläppta för det fanns folk som kände sig otrygga och rädda.
Sen tvekar jag på att hon faktiskt har betalat något.

Det kvittar om det var hon själv eller Ullenhag som betalade hennes hotellvistelse, så länge den var betald, hon hade blivit insläppt och frukosten ingick i priset. Det verkar som att att det blev problem först när hon skulle käka frukost. Då var det dags att peka ut henne, inför andra frukostgäster...Sheraton bör nog kolla upp bimbon som de anställer som frukostvärdinnor.
Senast redigerad av nantale 2014-03-25 kl. 22:11.
Citera
2014-03-25, 22:11
Medlem
Men vem betalade för ziggisen? Ullenhag eller hon själv? Betalade ingen så ut med gtanten.
Citera
2014-03-25, 22:17
Medlem
Sjufalt klumpigt av Sheraton. Oproffsigt att bli tagen på bar gärning med brallorna nere. Nu är hela den här historien på väg till DO (Diskrimineringsombudsmannen).

Här kan ju var och en ju gissa hur mycket det blir i skadestånd till kvinnan. Inte under 50 000 kr, tror jag.
Citera
2014-03-25, 22:23
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Nej, det ingår inte frukost på Sheraton till rummen. Brukar bo där.

Nog var det helt enkelt så att Diana trodde frukost ingick och blev avvisad för hon inte var uppskriven som betalande gäst.

Nu gråts det ut.
Vet inte hur dom ska ha det. Blev hon avvisad från hotellet, men fick stanna kvar och dricka kaffe? Ja...luddet fortsätter.

Romer är den grupp som har ett rykte dom får leva med. Visst finns det några helylle romer, men få är dem. De jag känner väl, skrattar och säger glatt: "Vi är värre än vad folket tror".
Vilket jag även har bekräftat för mig, med egna ögon, men sen får enskilda tro vad dom vill.
Jag har aldrig bott på Sheraton men på över 100 andra hotell och det är i stort sett standard att frukost ingår.
Citera
2014-03-25, 22:26
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
'
Hur kan zigenerskan tro att hon kommer smälta in bland övriga hotellgäster när hon vankar in till frullebuffén iförd fullskalig tattarklädsel?

Varför skulle hon, eller någon annan ö.h.t., bry sig om att smälta in? Hon är en gäst på hotellet, och sålänge hon är anständig(=påklädd) så får väl hon gå i precis vad fan hon vill?
Citera
2014-03-25, 22:28
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Men vem betalade för ziggisen? Ullenhag eller hon själv? Betalade ingen så ut med gtanten.

Ullenhag?

Jag antar att du menar, du, jag och övriga svenska folket.
Citera
2014-03-25, 22:29
Medlem
SFC1977s avatar
Om jag har förstått rätt så var allting betalt av regeringen. Det här är ett solklart fall av dikriminering men som vanligt är det samma personer som ska ser situationen genom ett stuprör bara för att det var en zigenare.

Det farliga med fördomar som förekommer under längre tid skapar stereotyper i samhället och egter en tid så tar folk efter dessa stereotyper. Alla dessa som sitter och överdriver och försöka vara roliga är ett stort problem för samhället.
Citera
2014-03-25, 22:29
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Varför skulle hon, eller någon annan ö.h.t., bry sig om att smälta in? Hon är en gäst på hotellet, och sålänge hon är anständig(=påklädd) så får väl hon gå i precis vad fan hon vill?

Nej, Sheraton borde få bestämma vilken klädsel och vilka gäster dom släpper in.
Citera
2014-03-25, 22:32
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
När SD:are avvisas hänvisas det till att det är privata ägare som gör som de vill, men inte i detta fall?
Oooh ji tänk att ingen annan har tänkt på Sheratons affärsidé!!!
Ta betalt först och sen skita i kunden!!
Citera
2014-03-25, 22:40
Medlem
1235oops4567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5-57
"Det var kränkande. Det satt många gäster i buffématsalen, jag kunde ju inte gå in där, hon hade ju släpat ut mig därifrån, säger hon."

Som jag tolkar det så var hon välkommen tillbaka in i matsalen när det visade sig att hon var gäst men ville inte tillbaka eftersom hon hade blivit utslängd.

Japp, det gör jag med. Annars hade hon sagt "jag kunde inte gå in där eftersom de inte ville släppa in mig trots att jag uppvisat mitt bokningsnummer". Detta lägger jag ihop med uttalandet om att värdinnan uttryckt "det är (kanske) trevligare för dig att sitta här". Lägger man till ett "kanske" där (som Nyman antagligen glömt bort) så blir det logiskt. Ett avväpnande svar från värdinnan som förundras över hennes ovilja att ta sig in i frukostbuffén igen efter att de enbart bett om bekräftelse på att hon faktiskt är gäst på hotellet. Hon kunde ta sig in igen, men vad är en gratis frukost jämfört med sköna tusenlappar i mängder från DO?
Citera
2014-03-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Skillnaden är att det är bevisat att Kenta är oförskämd och har lätt att till järnrör!!!

Du anser att dina fördomar om Kent är korrekta baserat på Aftonbladetartiklar medan fördomar mot zigenare från verkligheten skulle vara helt missvisande.
Citera
2014-03-25, 22:46
Medlem
Josephine Freije som gjort flera program för Uppdrag Granskning har twittrat att hon misstänker att det är påhittat och en PR-kupp då tillfället är "lite för perfekt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in