Sa nu verkar det vara pilot-teorin som galler, igen.
"An official source told The Telegraph that investigators believe “this has been a deliberate act by someone on board who had to have had the detailed knowledge to do what was done ... Nothing is emerging that points to motive.”
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/malaysia/10720237/Malaysia-Airlines-crash-Suicide-mission-theory-of-MH370-investigators.html
Detta har vi ju varit inne pa sjalva har i traden x antal ganger. Da blir ju foljdfragan, om vi nu utgar ifran piloterna. Sjalvmord eller terrorism ?
Har kanns svaret isf givet, for min del, sjalvmord. Platsen han valt for det ar ju ratt smart. han vet att oddsen for att hitta planet ar sma, han vet att efter 2 timmar (?) sa forsvinner inspelningar och borjas om igen. Detta kan ju vara av vikt for hedern och anseendet men aven ur forsakringssynpunkt. Begar han sjalvmord utgar ingen ersattning (tvivlar jag starkt pa iaf). Ar det klassat som en olycka sa lar hans barn fa en rejal summa.
Samtidigt kanns det som att han borde ha kunskapen och insikten att folk skulle ifragasatta planets rutt, avsaknad av kommunikation osv. Men underligare saker har ju skett.
Sedan undrar jag ff varfor allt fokus hamnar pa den aldre av dom och inte den yngre. Jag vet att hans bakgrund undersokts, men visst tusan ar det den aldre som framstalls som "ansvarig" ?