Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-24, 22:31
Medlem
Jag har inte tillgång till ett iOS men är intresserad i att köpa en app som innehåller vissa kortare filmer. Min fråga är då om jag kan ladda hem itunes till min dator och köpa samt ladda hem appen som inte kommer fungera men om jag ändå kan "dra ut" filmmaterialet och spela upp det på typ quicktime för PC?
Citera
2014-03-25, 07:26
Medlem
Bump
Citera
2014-03-25, 09:02
Medlem
PostWhores avatar
Jodå det ska nog allt gå, vara kolla i filerna sen när du har laddat ner appen eller så kan du nooba dig lite och köra på någon skärminspelare
Citera
2014-03-25, 12:16
Medlem
Verkar som "Crunch" kan dra ut filer från iOS-appar: http://www.pragmaticcode.com/crunch/

Citat:
Ursprungligen postat av PostWhore
Jodå det ska nog allt gå, vara kolla i filerna sen när du har laddat ner appen eller så kan du nooba dig lite och köra på någon skärminspelare

Hur hade du tänkt att han ska kunna använda en skärminspelare om han inte har iOS?
Citera
2014-03-25, 12:56
Medlem
PostWhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnidaria
Verkar som "Crunch" kan dra ut filer från iOS-appar: http://www.pragmaticcode.com/crunch/

Hur hade du tänkt att han ska kunna använda en skärminspelare om han inte har iOS?

Aha missa det helt men det är la bara att skicka filen till mig eller något
Citera
2014-03-25, 16:34
Medlem
Jag tror det blir svårt utan en iPhone. Hade du haft en jailbreakad iPhone hade du kanske kunnat köpt appen och sedan använt t.ex. SandCastle 2 för att komma åt filerna.

Jag skulle rekommendera att istället försöka hitta filen via någon torrent-site och sedan försöka packa upp den och komma åt filerna.
Citera
2014-03-25, 20:10
Medlem
systems avatar
Att få ut enstaka filer ur en iOS-app är ganska enkelt. Så här hämtar man filer ur appar på OS X:
  1. Köp iOS-appen i iTunes Store.
  2. Leta rätt på appen (~/Music/iTunes/iTunes Media/Mobile Applications/).*
  3. Kopiera appen Appnamn.ipa till skrivbordet, välj att öppna den med Arkivverktyg (eller annat valfritt program som kan packa upp arkiv typ zip).
    – Nu har du en mapp som heter Appnamn, och i den hittar du mappen Payload och däri Appnamn.app.
  4. Högerklicka på Appnamn.app och välj visa paketets innehåll.
  5. Leta rätt på det du vill ha och lägg rabarber på det.

Motsvarande borde gå att lösa på Windows.

* (C:\Users\\Music\iTunes\iTunes Media\Mobile Applications på Windows?)
Senast redigerad av system 2014-03-25 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in