2014-03-25, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Några kommer lämna bort sina vapen, men de flesta kommer behålla vapnen. Försöker staten genomföra någon press med hot om olika påföljder, så talar de flesta om en ny maidan, där den nya regering är målet.

/Micke

Då kommer revolutionärerna sannolikt att skjutas ner omedelbart och utan pardon, istället för att polisen kommer vara extremt återhållsam och icke-våldsam, som den ukrainska polisen var under de extremt våldsamma Maidan-protesterna.

En eventuell ny "Maidan" kommer inte att ha stöd av NWO, CIA, den amerikanska ambassaden, västerländsk media och västerländska politiker. Tvärtom så kommer CIA och andra krafter hjälpa den judestyrda kuppregimen att eliminera "de nazistiska terroristerna som hotar det nya demokratiska Ukraina". USA och Storbritannien kan säkert bidra med militär expertis och personal som gör processen kort med eventuella revolutionärer och partisaner.
Citera
2014-03-25, 04:15
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Då kommer revolutionärerna sannolikt att skjutas ner omedelbart och utan pardon, istället för att polisen kommer vara extremt återhållsam och icke-våldsam, som den ukrainska polisen var under de extremt våldsamma Maidan-protesterna.

En eventuell ny "Maidan" kommer inte att ha stöd av NWO, CIA, den amerikanska ambassaden, västerländsk media och västerländska politiker. Tvärtom så kommer CIA och andra krafter hjälpa den judestyrda kuppregimen att eliminera "de nazistiska terroristerna som hotar det nya demokratiska Ukraina". USA och Storbritannien kan säkert bidra med militär expertis och personal som gör processen kort med eventuella revolutionärer och partisaner.
Historiskt så brukar Ukrainska partisaner vara rätt överjävligt jobbiga att råda bot på, får väl hoppas att det blir så även om det blir en ny maidan. Sen finns det ju sämre sätt att gå av daga på.

/Micke
Citera
2014-03-25, 04:18
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Säkerhetsläget har trappats upp ordentligt de senaste dagarna, mycket skumt och märkligt folk som kommit förbi på dagarna och en varning har lämnats till en av vaktposterna. Den som lever får se hur det slutar.

Men det var proffs som mördade Sashko, han kidnappades av män i svarta jeepar, togs till en plats utanför staden, där togs hans kroppsskydd av innan han fick ett par bulor i sig. Exakta detaljer har jag inte utan detta är en snabb genomgång vid ett krismöte som hölls, jag kan säkert ha missat en eller två detaljer.

/Micke
Vad för märkligt folk har dykt upp och vad för varning var det som en av vaktposterna fick?
Citera
2014-03-25, 04:19
Bannlyst
Citat:
Vi skickar hem några i morgon faktiskt, men jag personligen har beslutat att stanna till det bittra slutet.

/Micke

Och vår gemensamma kamrat med solkorsflaggan, stannar han också?

Ta hand om er och ta hand om varandra.
Citera
2014-03-25, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Judarna och sabbat-gojerna spelade snyggt den här gången, dom behövde inte grisa till det med NATO-anfall som man gjorde på Balkan. Det räckte med några oligarker, korrupta politiker, lite standardiserad söndra och härska och nu är dom väl i princip klara strax.

Nu förstår folk kanske lite bättre varför Ryssland sparkade ut massa skumma NGO:s som ofta bara fungerar som fronter för CIA. Av samma skäl så måste man ibland göra inskränkningar i yttrandefriheten och kommunikationen, i syfte att stävja fientlig psykologisk krigföring och diverse subversiv verksamhet. Det går tyvärr inte att vara naiv och hålla fast vid total "frihet" och öppenhet när NWO aktivt och medvetet försöker undergräva och förstöra nationen och samhället.

Citat:
Kanske dags för svenskarna att packa ihop och dra hem om dom inte vill hamna i karolinergravarna.

Ja, hemma i Sverige kanske en del kan göra nytta i den kommande valrörelsen eller på andra sätt. Att få en kula i huvudet och hamna i nåt lerigt dike ute på vischan i Ukraina gynnar varken det svenska folket, det ukrainska folket, den vita rasen eller något annat.
Citera
2014-03-25, 04:23
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Vad för märkligt folk har dykt upp och vad stod det på lappen som en av vaktposterna fick?
Folk som aldrig brukar vara där, en del uniformerade gossar som bara stått och kikat, sedan dök en herre upp och gav vaktposten ett gott råd "Dra härifrån, det kommer gå er illa annars". De här herrarna som brukar dyka upp har ett ukrainskt eget ord som bäst översätts till "bråkmakare", och var väldigt vanliga under maidan. Så stämningen är lite tryckt här just nu och säkerhetsrutinerna har setts över ordentligt, sen kommer ett par av oss svenskar att åka hem. De kom inte hit för att hamna i skiten, de ville hjälpa till men nu är det på riktigt, så vi har tagit ett beslut att skicka hem dem för våra egna pengar.

/Micke
Citera
2014-03-25, 04:24
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Och vår gemensamma kamrat med solkorsflaggan, stannar han också?

Ta hand om er och ta hand om varandra.
Ja, han är hård som sten, han har kommit att bli en mycket god vän, så helst såg jag att han åkte hem för sin egen skull. Men icke - han stannar till det bittra slutet han med.

/Micke
Citera
2014-03-25, 04:27
Medlem
Citat:
Historiskt så brukar Ukrainska partisaner vara rätt överjävligt jobbiga att råda bot på, får väl hoppas att det blir så även om det blir en ny maidan. Sen finns det ju sämre sätt att gå av daga på.

/Micke

Absolut. Om jag skulle utsätta mig för en stor risk att dö i strid så skulle jag dock helst vilja att det var i en kamp som jag trodde hade en någorlunda god chans att faktiskt förändra saker och knuffa utvecklingen i rätt riktning.
Citera
2014-03-25, 04:28
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Säkerhetsläget har trappats upp ordentligt de senaste dagarna, mycket skumt och märkligt folk som kommit förbi på dagarna och en varning har lämnats till en av vaktposterna. Den som lever får se hur det slutar.

Men det var proffs som mördade Sashko, han kidnappades av män i svarta jeepar, togs till en plats utanför staden, där togs hans kroppsskydd av innan han fick ett par bulor i sig. Exakta detaljer har jag inte utan detta är en snabb genomgång vid ett krismöte som hölls, jag kan säkert ha missat en eller två detaljer.

/Micke
Fick precis se en bild på den mördade och där kan bekräftas att han fått överkroppen blottad för att se att han inte hade något kroppsskydd sedan sköt man honom i hjärtat med ett flertal skott.

/Micke
Citera
2014-03-25, 04:29
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Folk som aldrig brukar vara där, en del uniformerade gossar som bara stått och kikat, sedan dök en herre upp och gav vaktposten ett gott råd "Dra härifrån, det kommer gå er illa annars". De här herrarna som brukar dyka upp har ett ukrainskt eget ord som bäst översätts till "bråkmakare", och var väldigt vanliga under maidan. Så stämningen är lite tryckt här just nu och säkerhetsrutinerna har setts över ordentligt, sen kommer ett par av oss svenskar att åka hem. De kom inte hit för att hamna i skiten, de ville hjälpa till men nu är det på riktigt, så vi har tagit ett beslut att skicka hem dem för våra egna pengar.

/Micke
Såg de ut som ukrainare eller såg de ut att komma från sydligare breddgrader, typ som det folk som Magnus Söderman tror att vi svenskar härstammar ifrån?
Citera
2014-03-25, 04:31
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Såg de ut som ukrainare eller såg de ut att komma från sydligare breddgrader, typ som det folk som Magnus Söderman tror att vi svenskar härstammar ifrån?
Jag har inte själv sett dem, då jag ytterst sällan har tid för något vaktpass på dagarna. Men om jag får gissa så är det vita män, antingen ryssar eller ukrainare.

/Micke
Citera
2014-03-25, 04:36
Medlem
Citat:
Folk som aldrig brukar vara där, en del uniformerade gossar som bara stått och kikat, sedan dök en herre upp och gav vaktposten ett gott råd "Dra härifrån, det kommer gå er illa annars".

Det lär väl knappast vara ryssar eller ryssvänliga aktörer som springer runt i Kiev just nu? Då återstår bara aktörer från den nya kuppregimen. Kanske vill de ärligt varna er för något som komma skall, eller så vill de skrämmas. Oavsett vilket alternativet är så är det nog ett dåligt tecken om de kommer från den nya regeringens myndigheter, eller från kriminella nätverk som agerar å den nya regimens vägnar.

Citat:
De här herrarna som brukar dyka upp har ett ukrainskt eget ord som bäst översätts till "bråkmakare", och var väldigt vanliga under maidan.

Fast de här figurerna lär väl som sagt knappast vara förknippade med den gamla regimen eller ryssarna?

Citat:
Så stämningen är lite tryckt här just nu och säkerhetsrutinerna har setts över ordentligt, sen kommer ett par av oss svenskar att åka hem. De kom inte hit för att hamna i skiten, de ville hjälpa till men nu är det på riktigt, så vi har tagit ett beslut att skicka hem dem för våra egna pengar.

Jag hoppas att inga välmenande (men i mitt tycke naiva) svenskar råkar illa ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in