Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-24, 20:48
Medlem
-Nattugglan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endzeitstimmung
Att det skulle vara lögner tror jag inte då det handlar om en privat msn konversation och inte någon desinformation på twitter:

(Sid. 64 (eller 66 om man går efter adobe pdf) i filen 20.pdf)

"Conversation with dekns_2@hotmail.com at 2013-08-28 00:51:46 on on linusvse@live.se (msn)

Tjuven (Linus Soinjoki Wallin):
Visste ni att vi har medlemsregister på alla svp/fnu i sthlm nu?

Eyy (Dennis Miraballes):
Aa, grymt är det.

Tjuven (Linus Soinjoki Wallin):
Dom jävlarna ska få smaka nu asså"

Möjligtvis kan Dennis och Linus ha blivit felinformerade av någon annan i RF, men varför skulle man sprida sådana rykten inom RF?

När man läser chattloggarna i FUP:en framstår deltagarna som allt annat än sanningsenliga, även om en del detaljer är uppriktiga (uppgifter om attacker mm). Deltagarna framstår som skrytsamma, inbilska och i stånd att påstå en hel del och brodera ut sanningen betydligt för att imponera på andra inom RF. Förmodligen har de gjort någon mindre sammanställning från öppna källor och inbillar sig själva att de gjort ett "medlemsregister". Intern ryktesspridning är förmodligen 50 % av RF:s medlemmarnas sysselsättning.

För några år sedan påstod AFA på sin hemsida att de hade Nationell Idags prenumerantregister. Säkerligen trodde en hel del inom vänstern på detta men det visade sig senare vara en ren bluff.
Citera
2014-03-25, 01:11
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nattugglan-
När man läser chattloggarna i FUP:en framstår deltagarna som allt annat än sanningsenliga, även om en del detaljer är uppriktiga (uppgifter om attacker mm). Deltagarna framstår som skrytsamma, inbilska och i stånd att påstå en hel del och brodera ut sanningen betydligt för att imponera på andra inom RF. Förmodligen har de gjort någon mindre sammanställning från öppna källor och inbillar sig själva att de gjort ett "medlemsregister". Intern ryktesspridning är förmodligen 50 % av RF:s medlemmarnas sysselsättning.

För några år sedan påstod AFA på sin hemsida att de hade Nationell Idags prenumerantregister. Säkerligen trodde en hel del inom vänstern på detta men det visade sig senare vara en ren bluff.
Den känsla jag får när jag läser chatterna mellan Wallin och Miraballes är att Wallin ser upp till Miraballes och försöker vara honom till lags med något slags krystat blattespråk. Att det är Miraballes som sätter tonen.

Sen hoppas jag att någon tar sig tid att granska de telefonnummer från hans kontaktlista som följde med i FUP:en
Citera
2014-03-25, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Den känsla jag får när jag läser chatterna mellan Wallin och Miraballes är att Wallin ser upp till Miraballes och försöker vara honom till lags med något slags krystat blattespråk. Att det är Miraballes som sätter tonen.
Mitt intryck är att han nästan är lite rädd för honom. Precis som du säger försöker han vara honom till lags när de pratar själva, men när Wallin pratar OM Miraballes så verkar han tycka att han är en oregerlig och jobbig idiot som gör lite som han vill.
Citera
2014-03-25, 06:26
Medlem
Judessons avatar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/valdsromantik-i-svenskarnas-parti
Smutskastningen fortsätter .
Citera
2014-03-25, 06:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Judesson
Kan inte slaskmedia börja anlita Kim Fredriksson som expert på våld mot kvinnor istället? Det är ju bevisligen ett område där han har mycket stor personlig erfarenhet.

Edit: Konstig text. Är det en blandning mellan en krönika och en nyhetstext? Den är ju full med tyckande.
Senast redigerad av Straybullet 2014-03-25 kl. 06:56.
Citera
2014-03-25, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judesson

Haha ett av de värre smutskastningsklippen jag sett på väldigt länge. Hårdrocksmusik i bakgrunden samtidigt som unga män "slåss" och som grädde på moset "bajs-Kim" eller "kvinnomisshandlaren-Kim" uttalar sig i egenskap som "expert".

Jag bara väntade på att massmedia skulle börja utnyttja det där berömda klippet där Jacobsson helt rätt knuffar undan en jobbig undermänniska till reporter. Väldigt lättande att se lite manlighet i kontrast till "hen-Åkesson" och gänget i SD, som hellre gråter en skvätt i dylika situationer.

Förresten, i klippet med Söderman, säger Söderman verkligen "döda för det"? Jag uppfattade det aldrig så när jag hörde det första gången jag lyssnade, men jag kan fortfarande inte klura ut vad det var han sade. Någon som vet?
Senast redigerad av Feru 2014-03-25 kl. 13:24.
Citera
2014-03-25, 13:05
Medlem
MrSkargards avatar
Att Stefan Jacobsson puttade till en efterhängsen reporter som inte fattade vad "Inga kommentarer" betyder ska alltså vara något slags bevis mot att SvP fördömer politiskt våld?
Citera
2014-03-25, 13:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Förresten, i klippet med Söderman, säger Söderman verkligen "döda för det"? Jag uppfattade det aldrig så när jag hörde det första gången jag lyssnade, men jag kan fortfarande inte klura ut vad det var han sade. Någon som vet?
Tycker det låter mer som "blöda för det". Alltså typ "dö för det". Det är en väldigt stor skillnad på att säga att man är villig att "dö för något" och att säga att man är villig att "döda för något".
Citera
2014-03-25, 14:05
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tycker det låter mer som "blöda för det". Alltså typ "dö för det". Det är en väldigt stor skillnad på att säga att man är villig att "dö för något" och att säga att man är villig att "döda för något".
Jag hör också "blöda för det" men enklast är väl att fråga Söderman.

Förövrigt ser det jävligt lattjo ut att spela paintball och lära sig självförsvar, krav maga?. Sådant som alla borde syssla med istället för att spela Xbox.
Citera
2014-03-25, 15:03
Bannlyst
"Vårpromenad" med aktivism i Kiruna: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=749089501788774&set=a.6370480363262 55.1073741827.277195872311475&type=1&theater

Det ser ut typ som Sibirien.
Citera
2014-03-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Kan inte slaskmedia börja anlita Kim Fredriksson som expert på våld mot kvinnor istället? Det är ju bevisligen ett område där han har mycket stor personlig erfarenhet.

Edit: Konstig text. Är det en blandning mellan en krönika och en nyhetstext? Den är ju full med tyckande.
Varifrån kommer de schyssta självförsvarsträningsklippen ifrån? Är det gammal NSF-material eller?
Citera
2014-03-25, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jovisst säger han "blöda", det måste vara det som han säger. Det lät aldrig som ett "d"-ljud utan snarare ett "b"-ljud så "blöda" måste det vara. Men slaskmedia tar varje chans de får och hör det de vill höra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in