2014-03-23, 12:53
Medlem
Jimposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fMEISTER
Har det fullständigt missats av flashbacks trend elit att det är spegelglas som är årets grej? Ovanligt lite sånt i tråden, annars mycket snygga bågar.

Vill även passa på att fråga, vart köper man ett bra hardcase till sina solbrillor?

Kram

läs inlägg 33 finns att köpa hårda fodral hos någon optiker
Citera
2014-03-23, 13:12
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Får man fråga varför du köper dyra solglasögon? Du får kopior som är nästan exakt likadana, med UV-skydd, för 10 dollar/styck från kina. Du kan ha sönder/tappa bort 15 st och det är ändå billigare än att köpa "original".

(antar att du köper den "äkta" versionen då du länkade till sidan)
Hoppar in i diskussionen lite här, nu får du likställa billiga som jag köpt med fake antar att det är samma kvalite, de billiga jag köpt har UV-skydd.

Jag vet inte hur många gånger jag gått in på 99cent store och köpt solisar blir alltid lika glad när jag hittar 3-4 par jag kan köpa samtidigt.

min fru däremot skulle aldrig ta på sig dem utan köper hellre två par D&G för 400$ jag brukar köpa klassist bra märken men just när de kommer till solglasögon känns de fel.

Dock för några månader sen råkade jag se ett par Gucci för 335$ köper dem trots att jag skulle fått 335 andra på 99cent store och jag ångrar mig inte.

Det är en helt annan skillnad att bära ett par dyra solisar jämfört med billiga eller fake det är inte bara kvaliten utan även känslan man köper.

använder fortfarande billiga men jag föredrar helt klart mina Gucci.

Det är värt att satsa på lite dyrare solisar.
Citera
2014-03-24, 12:24
Medlem
Elvis avatar
http://www.trendystuff.se/pilot-solglasogon/425-air-force-48.html
Citera
2014-03-24, 15:23
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
Hoppar in i diskussionen lite här, nu får du likställa billiga som jag köpt med fake antar att det är samma kvalite, de billiga jag köpt har UV-skydd.

Jag vet inte hur många gånger jag gått in på 99cent store och köpt solisar blir alltid lika glad när jag hittar 3-4 par jag kan köpa samtidigt.

min fru däremot skulle aldrig ta på sig dem utan köper hellre två par D&G för 400$ jag brukar köpa klassist bra märken men just när de kommer till solglasögon känns de fel.

Dock för några månader sen råkade jag se ett par Gucci för 335$ köper dem trots att jag skulle fått 335 andra på 99cent store och jag ångrar mig inte.

Det är en helt annan skillnad att bära ett par dyra solisar jämfört med billiga eller fake det är inte bara kvaliten utan även känslan man köper.

använder fortfarande billiga men jag föredrar helt klart mina Gucci.

Det är värt att satsa på lite dyrare solisar.
Vilken "känsla"? Om du menar att du köper dyrt skit för att försöka imponera på andra så är du patetisk.

Sen är det ALDRIG värt det att köpa så dyra solglasögon. Du får 20 stycken billiga för samma pris och dina Gucci-glasögon håller inte 20ggr längre än ett par billiga solgasögon.

Kvalitè och pris går inte hand i hand efter en viss gräns, det är för märket du betalar.
Citera
2014-03-24, 22:28
Medlem
carubis avatar
Citat:
Vilken "känsla"? Om du menar att du köper dyrt skit för att försöka imponera på andra så är du patetisk.

Jag kan faktiskt hålla med om att denna "känsla" är rätt nice. Man märker att solglajjorna är dyrare, de är mer gedigna, känns tyngre och ljuset som filtreras genom glaset känns ofta behagligare och "lyxigare". Svårt att sätta fingret på. Men jag skulle aldrig spendera pengarna det kostar för att köpa ett par äkta. Jag skulle vara konstant rädd för att tappa eller glömma dem och dra mig för att ta med dem överallt. Räknar man dock ihop alla skitsolglasögon jag köpt genom året så är det säkert över 2000 spänn, dvs. ett par schyssta rayban eller likvärdigt.
Citera
2014-03-25, 00:20
Medlem
D3ans avatar
Citat:

Sen är det ALDRIG värt det att köpa så dyra solglasögon. Du får 20 stycken billiga för samma pris och dina Gucci-glasögon håller inte 20ggr längre än ett par billiga solgasögon.

Kvalitè och pris går inte hand i hand efter en viss gräns, det är för märket du betalar.
Som sagt jag brukade bara köpa solisar på 99cent store gör de fortfarande men mina lagom dyra(?) solisar ger en helt annan känsla att bära, har inget med att imponera på någon annan - de borde du förstått på mitt tidigare inlägg.

du kan kalla mig patetisk de rör mig inte men jag hoppas du själv får uppleva skillnaden någon dag.
Citera
2014-03-25, 15:58
Medlem
Autoziones avatar
Kör med slipade Persol i år igen, lite för dyra för att man skall byta mer än vart femte år eller så
Citera
2014-03-26, 18:13
Medlem
Jag letar efter ett par svarta, ganska basic solglasögon. De ska vara ganska fyrkantiga i formen helst likt dessa http://triwa.com/en/shades/drexel/midnight-drexel .
Lär bli att jag köper ovanstående om inte någon vänlig själ lyckas hitta en värdig motståndare.
Tack på förhand
Citera
2014-03-27, 21:26
Medlem
antong123s avatar
Kommer köra på Oliver Peoples http://www.mrporter.com/product/434476 och klassiska Ray Ban Clubmaster.
Citera
2014-04-02, 16:32
Medlem
Jag är sugen på att par Wayfarer 4147

http://www.ray-ban.com/international/products/sun/RB4147?var=710/51

Saken är den bara att jag som fattig student inte riktigt har råd att köpa originalglasögonen, så vet någon var man billigare kan köpa solglasögon som ser likadan ut som dessa? I tortoise-färg.
Citera
2014-04-03, 10:37
Medlem
Knegartasks avatar
Vad har denna snubbe för glajjer på sig tro?
https://www.youtube.com/watch?v=Sf1YHrMaF6I
Citera
2014-04-03, 14:36
Medlem
Pastor-Fahlbergs avatar
Blev ett par Oakley Holbrook i år igen, gillar verkligen den modellen. Har redan ett par som jag köpte för två somrar sedan, med tortoise-bågar och guldfärgat glas.

de nya

de gamla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in