2014-03-24, 08:06
Medlem
I dagens AB.

"Morddömd kränkte många kvinnor"

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article18595460.ab
Citera
2014-03-24, 08:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8AD8OLL
I dagens AB.

"Morddömd kränkte många kvinnor"

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article18595460.ab

Måste vara nyhetstorka eller varför går TT ut med en sådan här nyhet som redan har publicerats av media tidigare samtidigt som det kommer en dom om 4 dagar.
Citera
2014-03-24, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Måste vara nyhetstorka eller varför går TT ut med en sådan här nyhet som redan har publicerats av media tidigare samtidigt som det kommer en dom om 4 dagar.

Det är en del i det aktuella ämnet "Män som mördar kvinnor". Tyvärr kommer inslaget, där Barbro Jönsson medverkar i TV4 väst, att försvinna så småningom.

TV4 Väst, 2014-03-24
Citera
2014-03-24, 12:11
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Det är en del i det aktuella ämnet "Män som mördar kvinnor". Tyvärr kommer inslaget, där Barbro Jönsson medverkar i TV4 väst, att försvinna så småningom.

TV4 Väst, 2014-03-24

Det är ett stort (o mystiskt) misslyckande från samhällets sida att Morot fått så låga straff o tillåtits ut i samhället så fort igen. Det var ju bara en tidsfråga innan någon skulle få sätta livet till pga hans vrede o brist på impulskontroll.
Familjen borde inte bara kräva pengar från Morot, utan av samhället. Självklart kan inga pengar i världen ersätta deras dotter/mamma/syster, men på något sätt borde (enligt mig) även samhället erkänna sitt misstag o försöka sätta lite plåster på de anhörigas hjärtan.
Citera
2014-03-24, 19:54
Medlem
Det skall bli roligt och se om någon av fjortisarna VÅGAR träda fram om DB går fri eller om det är mammas kjol som gäller vi får se.
Citera
2014-03-24, 22:59
Medlem
KiaWs avatar
OT raderat, beakta också regel 0.09.

/Mod
Citera
2014-03-25, 05:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAAAzzzz
Det skall bli roligt och se om någon av fjortisarna VÅGAR träda fram om DB går fri eller om det är mammas kjol som gäller vi får se.

Med tanke på hur du framträder i tråden i detta inlägg så undrar jag vem som är fjortis här. Jag skulle inte backa en cm, det kan du vara säker på. DB gömmer sig bakom AJ, vem är fjortisen här? DB är rädd för AJ. DB vill inte växa upp. AJ är en fjortis han med. AJ lever inte upp till föräldraskapet. AJ är en skam för manligheten. AJ misshandlar kvinnor, DB gör inget för att stoppa det, inget för att öppet ta avstånd från honom då det skett. Nej, han beundrar AJ. Vem är fjortisen?
Citera
2014-03-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AAAAzzzz

Seriöst, vad tror du DB är för en person egentligen, varför skulle någon vara rädd för honom?
Tatueringar i ansiktet gör inte en person farlig.
Frågan är väl mer om DB vågar visa sig offentligt i närheten av Trollhättan igen.
Citera
2014-03-25, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Ni som har erfarenhet - vad brukar det bero på när domen skjuts upp?

Vad jag förstår kan rättegångar ofta dra ut på tiden av rent praktiska skäl. Någon av juristerna kan ha andra rättegångar som krockar, det tar tid att förbereda material, kalla vittnen etc. Åklagaren eller en advokat kanske blir sjuk.

Nu är ju själva rättegången avklarad - vad kan det bero på då, mest sannolikt? Om man är oenig - hjälper det att diskutera en vecka till? Kan domen ta så lång tid att skriva? Borde det inte gå fortare nu när det finns en tidigare dom?

Jag fick vänta på en dom i somras i två veckor. Naturligtvis blev jag orolig och trodde att de var oeniga och att det var kört för mig. Men jag oroade mig i onödan, de var helt eniga och det gick 100% min väg. Vad fördröjningen berodde på fick jag aldrig veta trots att jag frågade.
Citera
2014-03-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Seriöst, vad tror du DB är för en person egentligen, varför skulle någon vara rädd för honom?
Tatueringar i ansiktet gör inte en person farlig.
Frågan är väl mer om DB vågar visa sig offentligt i närheten av Trollhättan igen.

Varför skylla han inte våga det? Vad skulle du göra med honom menar du?? Om hovrätten finner honom och/eller FH oskyldiga, ska då du dömma dem i stället?
Citera
2014-03-25, 21:46
Medlem
Hovrätten kan mycket väl anse att bevisningen inte räcker till mot DB men det är inte samma sak som att vara oskyldig.
I mina ögon har han hjälpt och skyddat kräket morot i det här, Han ljuger och ändrar historia i förhör etc etc.
Att vara vän med en notorisk kvinnomisshandlare och försöka hjälpa denne till frihet så han kan fortsätta misshandla, hota och mörda kvinnor är i min värld skäl nog för att snubben förtjänar all skit han kommer få!

Hovrätten gör sin bedömning och jag gör min, Dessa grabbar är ju knappast några som själva respekterar rättvisan så varför skall andra respektera den när det gäller dom?

Jag kommer nog inte göra något, Risken att jag stöter på denne ljusskygge lille grabb är i stort sett obefintlig och jag tänker inte leta efter honom... men det kommer andra att göra.
Citera
2014-03-25, 22:21
Medlem
Vad är det ni vill skall hända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här