2014-03-23, 19:45
Medlem
caristells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Du glömmer grannarna och speciellt den som verkat se mer än vad som skett.
Grannar går att köpa om man har gott om pengar.
Citera
2014-03-23, 19:48
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Framgår det någonstans att blodsplanteringen skedde just då?
Nä, men det finns uppgifter från vittnet som deltog i rättegången om att han observerat en stor svart Nissan på parkeringen med en yngre man som gömt sig i framsätet/på golvet i denna Nissan. Var även några yngre kvinnor som intervjuades i lokal-tv om obehaget med denna bil.
Citera
2014-03-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Intresset för M svalnade INNAN benen återfanns och utredning om mord startade. Bl,a så upphörde span då det inget gav, och vem vet om inte mobil och annat också hunnit visa att man inget har att hämta.

Med samma logik kan man hävda att intresset för KJ avtog när span övergick till MB. Sedan växlade man tillbaka span på KJ. Förmodligen hade man växlat tillbaka på M igen ... om inte ... delana hittats.
Citera
2014-03-23, 19:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Därför att den som placerade blodet i bakluckan gömde sig i en stor svart Nissan på parkeringen och handlade snabbt när han såg att KJ inte låste bilen. Denna person visste inte mer än det han fått order om att göra.
Ser man på...då är du väl inne på Lagros linje med inhyrda personer och en ond anstiftare
i bakgrunden? Eller?
Citera
2014-03-23, 19:54
Medlem
Citat:
Nä, men det finns uppgifter från vittnet som deltog i rättegången om att han observerat en stor svart Nissan på parkeringen med en yngre man som gömt sig i framsätet/på golvet i denna Nissan. Var även några yngre kvinnor som intervjuades i lokal-tv om obehaget med denna bil.

Minns detta från tidningen. Vem har/hade en svart nissan? Någon vi vet? Orkar inte kolla upp i FUP nu.
Citera
2014-03-23, 20:01
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ser man på...då är du väl inne på Lagros linje med inhyrda personer och en ond anstiftare
i bakgrunden? Eller?
Nej det tror jag inte, men att ligga och gömma sig i en svart Nissan några dagar utanför en misstänkts adress kändes obehagligt för de som bor i huset. Vad jag vet fick denna händelse ingen förklaring. Bilen försvann från platsen och ämnet berördes inget mer.
Citera
2014-03-23, 20:01
Medlem
niczs avatar
http://www.tradera.com/item/301793/200647470/stamjarn-skolpjarn-hajmarkt

Kanske?
Citera
2014-03-23, 20:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Jag skulle ha sömnsvårigheter om jag var i åklagarnas sits. De måste ju ångra så infernaliskt att de inte körde hela vägen med MB. Eller så är de korkade på riktigt.
Jag betvivlar att man har några som helst sömnsvårigheter på grund av hanteringen
av de som varit föremål för intresse i utredningen och de ångrar knappast ett skit i
samband med det. Ty rätt man ringades in och det vet alla med det sunda förnuftet
i behåll och tillräcklig förmåga att tolka fakta på ett vettigt sätt.

De korkade hittar du på betydligt närmare håll.
Citera
2014-03-23, 20:06
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
http://www.tradera.com/item/301793/200647470/stamjarn-skolpjarn-hajmarkt

Kanske?
Nej. Då hade ingångssticken varit lika breda. Det är därför som vi är några i tråden som söker ett koniskt vapen. Typ märlspik, splitsnål eller pipe Dagger
Citera
2014-03-23, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Tror inte du MB visste att han hade span på sig? Så snart de försvann åkte han upp till Lakaträsk.

Spaning mot M pågick till och med den 19:e. Lakaträskutflykten var väl den 18:e?
Citera
2014-03-23, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med samma logik kan man hävda att intresset för KJ avtog när span övergick till MB. Sedan växlade man tillbaka span på KJ. Förmodligen hade man växlat tillbaka på M igen ... om inte ... delana hittats.

Hade VB fortfarande "bara" varit försvunnen.
Citera
2014-03-23, 20:15
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Nej det tror jag inte, men att ligga och gömma sig i en svart Nissan några dagar utanför en misstänkts adress kändes obehagligt för de som bor i huset. Vad jag vet fick denna händelse ingen förklaring. Bilen försvann från platsen och ämnet berördes inget mer.
Det var väl bara en person som tror sig ha sett någon ligga mellan sätena i en bil på parkeringen...
Senast redigerad av yoloits 2014-03-23 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in