2014-03-23, 17:32
Medlem
Foxxyboxs avatar
Tjenare!

2st duvor som bor på min balkong de är alltid där och skiter ner har skrämt bort dem varje dag och städat men ser ju ut som en krigsson när man kommer ut skit exakt överallt. De måste ju ätit upp ett par hästar varje dag med tanke på mängden dessa 2 duvor skiter.

Jag är försäljare av softairgun/luftpistoler etc.

Så jag funderade på ta en riktigt klen pistol som inte skadar men smäller till och känns att man blir träffad med.

Är det fel att skjuta duvorna med denna? (Kan utlova att den inte gör någon skada.)

Är det fel att skjuta ihjäl duvfan och bara kasta ut dem? så kan någon katt få lite mat (Circle of life)
Senast redigerad av Foxxybox 2014-03-23 kl. 17:35.
Citera
2014-03-23, 17:36
Medlem
smakupplevelsens avatar
Fånga dom istället, gör en fälla, sen nackar du dom.
Citera
2014-03-23, 17:47
Bannlyst
Knäpp dom jävlarna med en luftbössa av den kraftigare modellen. Duvor är skadedjur och det är fullt lagligt att skjuta av dom, året om.
Citera
2014-03-23, 17:51
Medlem
fejsetnr1s avatar
Eller så sätter du upp 1 till två plastpåsar i ett snöre som kan hänga på balkongen. Även på insidan efter någon vecka eller två så kan du ta ner påsarna igen och duvorna är borta för gott,
Citera
2014-03-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Tjenare!

2st duvor som bor på min balkong de är alltid där och skiter ner har skrämt bort dem varje dag och städat men ser ju ut som en krigsson när man kommer ut skit exakt överallt. De måste ju ätit upp ett par hästar varje dag med tanke på mängden dessa 2 duvor skiter.

Så jag funderade på ta en riktigt klen pistol som inte skadar men smäller till och känns att man blir träffad med.

Är det fel att skjuta duvorna med denna? (Kan utlova att den inte gör någon skada.)

Är det fel att skjuta ihjäl duvfan och bara kasta ut dem? så kan någon katt få lite mat (Circle of life)

Be hyresvärden ordna med hönsnät att sätta upp på strategiska ställen så Duvorna inte har möjligheten att sätta sig och kacka ner din balkong.
Citera
2014-03-23, 18:37
Medlem
Kasperskys avatar
Skräm skiten ur duvorna, då kommer dem aldrig tillbaks.
Citera
2014-03-23, 18:48
Bannlyst
Är inte bröd doppat i sprit effektivt på fåglar?
Citera
2014-03-23, 19:56
Medlem
Vohkuns avatar
Misstänker att de har något bo av nåt slag.
Funderat på det? Annars så är det bara att skjuta dom där flygande råttorna, sprider bara sjukdomar och dödar mindre fåglar.
Citera
2014-03-23, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
Knäpp dom jävlarna med en luftbössa av den kraftigare modellen. Duvor är skadedjur och det är fullt lagligt att skjuta av dom, året om.

Om du har licens ja.
Citera
2014-03-23, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Texritter
Om du har licens ja.

Det gäller samma som för mink, bara att plocka dom jävlarna.
Citera
2014-03-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Tjenare!

Spänn en lina, exempelvis fiskelina några centimeter ovanför där dom brukar sitta. Fungerar utmärkt.
Citera
2026-04-26, 07:16
Medlem
Jultrollets avatar
Jag har i alla fall konstaterat att CD-skivor, remsor av folie och plastpåsar inte hjälper ett enda dugg. Den envisa duva jag får skrämma bort hela tiden landar inte på räcket heller, utan dunsar rakt ner på golvet, så piggar eller buntband som sticker upp hjälper inte heller..

De ska inte gilla doften av citron eller peppar påstås det, men den bryr sig inte ett dugg. Ja, kanske skulle den inte uppskatta att landa i en hel driva mald peppar men vem vill ha det på balkongen.

Börjar verkligen tröttna på den nu för den börjar redan runt fyra på morgonen med sitt stönande. Något annat tips? Skjuta den går bort, liksom fällor, men jag funderar på att fixa en svart silhuett av en katt med glimmande ögon. Någon som testat det med gott resultat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in