2014-03-23, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden

Noterar att du sa "mina skott", plural. Märkte du inte att han stod där och fortsatte skjuta?

Han kanske har AK monterad på den vagnen..
Citera
2014-03-23, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Man blir bara bannad vid upprepade förseelser. Jag har av misstag dödat lagkamrater två dagar i rad nu utan att bli bannad , så det kan inte vara sådär jättelätt och bli bannad.

Noterar att du sa "mina skott", plural. Märkte du inte att han stod där och fortsatte skjuta?

Jag blev bannade i 1 timme på första dagen när jag testade med att skjuta en lagkamrat för se vad som hända, och nu denna 24timmar ban för "andra gången".

Jag sköt på en fientlig stridsvagn med min Flak 30, typ luftvärn, där man skjuter flera skott i följd och använder magasin istället för granater du fattar...och då snubben försökte sno min "kill" och ställde sig mellan mig och fientlig stridsvagnen men då han fick flera skott i röven av mig (där pansaret var tunnare?) och nästa sekunden jag var bannad i 24timmar (Auto-ban?).
Citera
2014-03-23, 08:45
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Dags att avsluta spelandet för ikväll. Typ 90% polacker och tjecker online just nu på random MM. Då blir spelet därefter..

AMX M4 mle.45 är inte alls så pjåkig, har 57% wr i den. Gillar den. Blir nog den första franska stridsvagn jag behåller efter att jag grindat fram näst franska tier 8..

Säger samma sak, dags att avsluta nattens/morgonens spelande. Nu börjar alla üdv, cz, sk, s.a, van magyars, siema kto pl och annat pack som troligtvis inte kan ta på sig sina byxor själva om morgnarna, att vakna. Har dock haft roligt med AMX 50-100, jävlar i helvette vad kul autoloaders är.
Citera
2014-03-23, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Säger samma sak, dags att avsluta nattens/morgonens spelande. Nu börjar alla üdv, cz, sk, s.a, van magyars, siema kto pl och annat pack som troligtvis inte kan ta på sig sina byxor själva om morgnarna, att vakna. Har dock haft roligt med AMX 50-100, jävlar i helvette vad kul autoloaders är.

Hahaha, ja dom flesta av dom är sanslöst kassa. Nästan surrealistiskt som i en Kafkaroman..

Mm, ser fram emot AMX 50-100, dom franska vagnarna passar min spelstil bättre än sluggerstilen.
Citera
2014-03-23, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jag blev bannade i 1 timme på första dagen när jag testade med att skjuta en lagkamrat för se vad som hända, och nu denna 24timmar ban för "andra gången".

Jag sköt på en fientlig stridsvagn med min Flak 30, typ luftvärn, där man skjuter flera skott i följd och använder magasin istället för granater du fattar...och då snubben försökte sno min "kill" och ställde sig mellan mig och fientlig stridsvagnen men då han fick flera skott i röven av mig (där pansaret var tunnare?) och nästa sekunden jag var bannad i 24timmar (Auto-ban?).

Sådant är skit när det händer. Om du vill fortsätta spela wot så kan du ju alltid öppna ett extrakonto och spela med vid sådana här tillfällen.
Citera
2014-03-23, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
En idiot i mitt lag ställde sig framför mitt skottfält så han dog av mina skott. 24timmar ban fick jag för det.

Vad i helvete? I alla fall jag kommer inte att spendera enda krona i spelet. Vem fan vill bli bannad för ingenting?

Rätt säker på att du kan överklaga det. Dessutom borde du installera safe-mod, som gör så att du inte skjuter om du har en lagkamrat i siktet.
Citera
2014-03-23, 12:32
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Sådant är skit när det händer. Om du vill fortsätta spela wot så kan du ju alltid öppna ett extrakonto och spela med vid sådana här tillfällen.
Kommer det kontot inte bli bannat också om dom lägger en ip-ban och om man är oförsiktig och använder samma ip?
Citera
2014-03-23, 12:33
Medlem
libbens avatar
Jag dödade en kille igår, blev blåmarkerade i någon timme om ens det typ.

Han sköt mig först, efter att jag råkade bumpa till honom. Jag sköt till baka med min våffel nia så han börja jaga mig medans jag backa, skott är reloadat och jag drar av ett skott igen. Sedan i slutet blir jag TK'ad av en annan mupp för att den inte visste vad hela dispyten var.

Har kanske gjort 4 TK på ~9k matcher. Varav 2 kan jag minnas var medvetet. Andra två är vanlig misstag från tank och arty.

Kan man inte se hur många TK man gjort?
Citera
2014-03-23, 12:50
Medlem
Out-of-Steps avatar
Har gjort ganska många TK:s, främst som arty när man skjuter på något tvärs över banan (ca 3.5 sekunder innan skottet kommer fram), alltid något nöt som rusar in för att ramma och får mitt skott i baken
Annars har jag väl medvetet dödat ett par stycken som bland annat knuffat ut kamrater ur buskar så att de dött med mera. En rolig händelse var en kälke som körde i toppfart rakt in i min T-34-3 på den södra bron på Erlenberg, han flög rakt upp i luften och landade i vattnet blev blå i en match eller två efter det.
Citera
2014-03-23, 12:52
Medlem
Varför kan man bara inte sluta spela detta spel för?
Hata, hata, hata... Och hata lite till.
Men sen på kvällen smyger det fram. Ska man? Varför inte, det är ju så jäkla ballt med pansarvagnar ändå!

Men kul att ni pratar om TK och blir bannade för det.
Jag "brukar" ge ett skott om någon knuffar till mig, ställer sig ivägen, medvetet eller omedvetet.

Ser jag någon som stört mig på något sätt så kan jag på avstånd ge ett lr två skott i röven på han, lite svårare när han i sin IS ska brawla när jag tagit hälfen av hans HP.
Bara för att förstöra hans dag.
Rätt kul när de börjar gorma på en för det, och man svarar "Siemka PL" eller något liknade skit!

En gång blev jag blå, och det är ett tag sedan, var när jag sköt ihjäl en plutoon som jag inte gillade.
(Vi var tre stycken kvar, två av fienderna cappar basen, medans mina lagkamrater åker iväg därifrån, jag dödar base capparna, sen jagar jag ifatt mina lagkamrater och dödar dem helt enkelt, för de hade inga planer på att slåss för våran vinst.)

Jag har aldrig upplevt att det ska vara någon fara att "mucka" med någon för att sluta i en eldstrid och döda sin kamrat.
Kanske har ändrats nu, har inte spelat på ett gäng dagar.

Tillägg; Jag brukar även putta ner folk i vatten/nerför berg och sådana saker om jag får chansen, utan anledning bara för att det är så roligt.
Mera, det händer ganska ofta att jag trackar folk i deras försök att göra en rush, mot fienden eller emot skydd, rätt så kul det med, de står där och dör för att man tracka dom mitt framför fienden.
Men då väljer jag inte spelare som jag tror har någon koll på spelet med replays och grejor.
Lite rädd är jag allt.
Senast redigerad av Doligmanniska 2014-03-23 kl. 13:04.
Citera
2014-03-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Rätt säker på att du kan överklaga det. Dessutom borde du installera safe-mod, som gör så att du inte skjuter om du har en lagkamrat i siktet.

Ja men safe mod hjälper inte om man redan har avfyrat skotten och lagkamraten precis åker in i eldskuren/skottet. Det var väl det som hände i det här fallet.
Citera
2014-03-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doligmanniska
Varför kan man bara inte sluta spela detta spel för?
Hata, hata, hata... Och hata lite till.
Men sen på kvällen smyger det fram. Ska man? Varför inte, det är ju så jäkla ballt med pansarvagnar ändå!

Men kul att ni pratar om TK och blir bannade för det.
Jag "brukar" ge ett skott om någon knuffar till mig, ställer sig ivägen, medvetet eller omedvetet.

Ser jag någon som stört mig på något sätt så kan jag på avstånd ge ett lr två skott i röven på han, lite svårare när han i sin IS ska brawla när jag tagit hälfen av hans HP.
Bara för att förstöra hans dag.
Rätt kul när de börjar gorma på en för det, och man svarar "Siemka PL" eller något liknade skit!

En gång blev jag blå, och det är ett tag sedan, var när jag sköt ihjäl en plutoon som jag inte gillade.
(Vi var tre stycken kvar, två av fienderna cappar basen, medans mina lagkamrater åker iväg därifrån, jag dödar base capparna, sen jagar jag ifatt mina lagkamrater och dödar dem helt enkelt, för de hade inga planer på att slåss för våran vinst.)

Jag har aldrig upplevt att det ska vara någon fara att "mucka" med någon för att sluta i en eldstrid och döda sin kamrat.
Kanske har ändrats nu, har inte spelat på ett gäng dagar.

Tillägg; Jag brukar även putta ner folk i vatten/nerför berg och sådana saker om jag får chansen, utan anledning bara för att det är så roligt.
Mera, det händer ganska ofta att jag trackar folk i deras försök att göra en rush, mot fienden eller emot skydd, rätt så kul det med, de står där och dör för att man tracka dom mitt framför fienden.
Men då väljer jag inte spelare som jag tror har någon koll på spelet med replays och grejor.
Lite rädd är jag allt.

Ja jisses vad man har suttit och svurit över detta spel och sina lagkamrater och motspelare, både själv och på chatten. Klart en osund hatkärlek till spelet för det är beroendeframkallande. Skönt dock att jag kunnat stänga av både chatt och meddelande då jag annars säkerligen skulle ha blivit bannad vid det här laget för insult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in