2014-03-22, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det Logik Förlag publicerar är inte nödvändigtvis något SvP står bakom tror jag svaret är. Jag tror exempelvis inte att man står bakom de teorier som framlades i Röd Död.
Givetvis är det så. De senaste nio åren har Logik Förlag gett ut följande böcker och skrifter:

Citat:
Tabubelagda tankar av Ahmed Rami (2005)
En annan bild av Hitler (2005)
Epos av Leon Degrelle (2006)
Den nordiska ledartanken av Per Dahlberg (2006)
Ras och IQ av Henrik Garfvé (2006)
Mitt liv som revisionist av Robert Faurisson (2007)
Hur Sverige blev en mångkultur av Meister Eckehart (2007)
Till mina legionärer av Corneliu Z. Codreanu (2007)
Nürnbergprocessen av Richard Harwood (2008)
Revisionismens segrar av Robert Faurisson (2008)
Nationalitetsidén av Rudolf Kjellén (2009)
Turners dagböcker av Andrew Mcdonald (2009)
Till Värn för Norden av Magnus Söderman (2011)
Ett annat Tyskland av Nordengruppen (2011)
Fälttåget i Ryssland av Léon Degrelle (2012)
Röd död av Olof Flodæus (2012)
Att förstå det judiska inflytandet av Kevin MacDonald (2012)
Demokratin som dödgrävare av Per Hansson (2012)
Carl-Ernfrid Carlberg - Texter, dikter och bilder‎ (2012)
Svensk Frihetskamp av Sven-Olov Lindholm (2012)
Jägaren av Andrew Macdonald (2012)
Den trotsiga av Magnus Söderman (2013)
Tankar i skogen av Östen Kjellman (2013)
Kämpa för Nordisk Frihet av David Duke (2013)
Vilka började andra världskriget? av Östen Kjellman 2013
Djuren i Yggdrasil av Saga Berlin 2013

Det innebär ju inte nödvändigtvis att partiet ställer sig bakom precis allting som står i dessa böcker. Då hade man ju inte kunnat ge ut särskilt mycket litteratur alls.
Citera
2014-03-22, 21:15
Medlem
Vet inte om detta är rätt tråd att posta i, men med tanke på att det handlar om Högra Sektorn och inte Svoboda, postar jag här:

Citat:
A Ukrainian far-right paramilitary group that played a key role in protests that ousted pro-Moscow president Viktor Yanukovych last month said Saturday it had formed a political party.
"The Pravy Sektor (Right Sector) political party was created today," member Andriy Denissenko said in a YouTube video after a meeting held behind closed doors for security reasons.

"The party will be an instrument in the political field in the same way that a Kalashnikov is in the military field," he added.

Delegates elected Dmytro Yarosh as the party's leader, and also announced that he would stand in Ukraine's upcoming presidential election on May 25.

The Pravy Sektor party will absorb other already registered Ukrainian nationalist formations including UNA-UNSO and Trizub (Trident).

"Pravy Sektor is open to all citizens of Ukraine," said Igor Manzur, a member of the movement's political council.

"We expect it will be possible to have secret membership for journalists or others who do not want to reveal their party affiliation," Manzur said.

"We know we have supporters in different layers of society.

"If a black wants to join Pravy Sektor and he is a patriot of Ukraine, he will be welcome.

"We need such members," he added.

In a rare interview with AFP last month, Yarosh denied he was a fascist and anti-Semite, defining himself as a nationalist who wanted Ukrainians to be "masters of their own land".

Pravy Sektor, he said, was a "successor" to the Ukrainian Insurgent Army (UPA), which battled Poles, Soviet and Nazi forces in western Ukraine during and after World War II.

Yarosh created Pravy Sektor during the anti-Yanukovych protests.

During clashes in February that killed nearly 90 protesters and police officers, his name was on the lips of the most ardent protesters, and his activists still patrol the barricades at the protest camp.

http://english.ahram.org.eg/NewsContent/2/9/97296/World/International/Ukraine-paramilitary-group-forms-political-party.aspx

Skulle inte Högra Sektorn föreställa vara den hårdare nationalistiska oppositionen (jämfört med Svoboda)? Nu är det mycket möjligt att jag missat något eftersom jag inte har hållit mig så uppdaterad, men det är ingen etnonationalistisk organisation alltså?

Vad gäller Svoboda, vet någon över huvud taget var de verkligen står någonstans? Utgav de sig för att vara etnonationalister när de bjöds in på Vision Europa eller var det SvP som inte hade läst på ordentligt? Nu struntar jag i vad enskilda medlemmar ur partiet tycker och tänker, det enda jag är intresserad av partiets officiella hållning i frågan är.

Jag menar, går man in på SvPs hemsida får man det kört upp i nyllet var de står någonstans i en sådan självklar fråga. Det hela luktar lite SD i den bemärkelsen att alla utgår ifrån att det är något underförstått, men samtidigt hör man det ena och andra och innan man vet ordet av det så har detta underförstådda övergått till en "öppen ukrainskhet". En hel del Sverigedemokrater försöker ju göra sken av idag att partiet alltid stått för en "öppen svenskhet", bara för att de aldrig av vad jag förstått hade gjort något tydligt ställningstagande i frågan som exempelvis SvP har gjort.

Ber om ursäkt på förhand om det är något jag helt enkelt har missat?
Citera
2014-03-22, 21:37
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Det Logik Förlag publicerar är inte nödvändigtvis något SvP står bakom tror jag svaret är. Jag tror exempelvis inte att man står bakom de teorier som framlades i Röd Död.

Röd Död finns väl inte ens kvar på Arminius?
Citera
2014-03-22, 21:43
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Vet inte om detta är rätt tråd att posta i, men med tanke på att det handlar om Högra Sektorn och inte Svoboda, postar jag här:

http://english.ahram.org.eg/NewsContent/2/9/97296/World/International/Ukraine-paramilitary-group-forms-political-party.aspx

Skulle inte Högra Sektorn föreställa vara den hårdare nationalistiska oppositionen (jämfört med Svoboda)? Nu är det mycket möjligt att jag missat något eftersom jag inte har hållit mig så uppdaterad, men det är ingen etnonationalistisk organisation alltså?

Vad gäller Svoboda, vet någon över huvud taget var de verkligen står någonstans? Utgav de sig för att vara etnonationalister när de bjöds in på Vision Europa eller var det SvP som inte hade läst på ordentligt? Nu struntar jag i vad enskilda medlemmar ur partiet tycker och tänker, det enda jag är intresserad av partiets officiella hållning i frågan är.

Jag menar, går man in på SvPs hemsida får man det kört upp i nyllet var de står någonstans i en sådan självklar fråga. Det hela luktar lite SD i den bemärkelsen att alla utgår ifrån att det är något underförstått, men samtidigt hör man det ena och andra och innan man vet ordet av det så har detta underförstådda övergått till en "öppen ukrainskhet". En hel del Sverigedemokrater försöker ju göra sken av idag att partiet alltid stått för en "öppen svenskhet", bara för att de aldrig av vad jag förstått hade gjort något tydligt ställningstagande i frågan som exempelvis SvP har gjort.

Sådär går det när radikalister tror att de förstår hur politik ska föras, man liberaliserar så det står härliga till om det. Har ett ärende till Maidan imorgon, då ska jag faktiskt passa på att möta upp en av deras "commanders" och fråga om de fått en hjärnblödning.

Men samtidigt så kan han gärna säga att en neger gärna får gå med i partiet utan att gör speciellt mycket för dem rent konkret, då det finns typ 10 negrer i hela Kiev, vilket ger en tydlig bild hur det ser ut i övriga landet som till största del består av byar utan mångkultur. Folkutbytet är minimalt, vilket gör att man säkerligen anser sig kunna kosta på sig lite liberalism, men sanningen är den att man borde göra precis tvärt om, och därigenom visa vägen för övriga europeiska nationalister. Nåja... Ska glida förbi deras högkvarter i morgon och se vad som står på, luktar haschpsykos.

/Micke
Citera
2014-03-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Röd Död finns väl inte ens kvar på Arminius?

Det gör den inte vad jag kan se. Björkqvist med ett nazistiskt bokbål?
Citera
2014-03-22, 21:53
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Det gör den inte vad jag kan se. Björkqvist med ett nazistiskt bokbål?
Har för mig att den sålde slut, eller kanske någon motståndare till teorierna köpte upp hela lagret Sen är det ju inte osannolikt att framtida satsningar med böcker kommer ske inom ramen för Motgift.

/Micke
Citera
2014-03-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Har för mig att den sålde slut, eller kanske någon motståndare till teorierna köpte upp hela lagret Sen är det ju inte osannolikt att framtida satsningar med böcker kommer ske inom ramen för Motgift.

/Micke
Är Nordengruppen nedlagd då eller?
Citera
2014-03-22, 22:04
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Är Nordengruppen nedlagd då eller?
Nä, det tror jag väl inte, jag är iof inte medlem där men jag hade iaf fått höra om det i så fall. Men Nordengruppen står för själva skapandet av böckerna och sedan lär Motgift utgöra plattformen för försäljningen av dessa. Det är den enda logiska utvecklingen av projektet.

/Micke
Citera
2014-03-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Sådär går det när radikalister tror att de förstår hur politik ska föras, man liberaliserar så det står härliga till om det. Har ett ärende till Maidan imorgon, då ska jag faktiskt passa på att möta upp en av deras "commanders" och fråga om de fått en hjärnblödning.

Men samtidigt så kan han gärna säga att en neger gärna får gå med i partiet utan att gör speciellt mycket för dem rent konkret, då det finns typ 10 negrer i hela Kiev, vilket ger en tydlig bild hur det ser ut i övriga landet som till största del består av byar utan mångkultur. Folkutbytet är minimalt, vilket gör att man säkerligen anser sig kunna kosta på sig lite liberalism, men sanningen är den att man borde göra precis tvärt om, och därigenom visa vägen för övriga europeiska nationalister. Nåja... Ska glida förbi deras högkvarter i morgon och se vad som står på, luktar haschpsykos.

/Micke

Tack för svaret Micke, du får gärna återkomma om du får något bra svar från dem.
Citera
2014-03-23, 01:32
Bannlyst
Vet inte om den här ganska läsvärda och matnyttiga intervjun med Skillt har publicerats tidigare.
http://www.friatider.se/pa-patrull-i-kiev
Citera
2014-03-23, 11:24
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru

Vad i helvete är detta? Var det inte ledaren för högra pungkulan som uttalade sig om att han levde för att slakta ryssar och judar ?
Citera
2014-03-24, 01:37
Medlem
Saturnuspojkens avatar
@Mikael Skillt:

http://www.expressen.se/nyheter/krimledare-uppmanar-till-uppror-mot-kiev/

Vet inte hur mycket info ni har men det verkar just nu som om att det blir krig mellan Ryssland och Ukraina. Förbered er på det värsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in