2014-03-22, 20:39
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Då är det dyrt. Men dom pengarna får du tillbaks när du säljer.

Alltid lika intressant. Alla tjänar en massa pengar på att köpa bostadsrätt och sedan sälja med vinst.

var ska du bo när du sålt din bostad? Under en bro?

Ska du köpa en annan bostad så kan jag berätta för dig att det inte bara är din bostad som ökat i pris.

Därmed har du ingen nytta av det du kallar vinsten.
Citera
2014-03-22, 20:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Hur många år skall en byggnad skrivas av på enligt dig?

Man ska för det första inte skriva av hela byggnaden. Bara slitagedelarna på byggnaden i den takt dessa delar slits...

Sedan ska man under inga omständigheter skriva av markens värde, som cornu var inne på. Gör man det blir avskrivningarna helt orimliga.
Citera
2014-03-22, 20:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Alltid lika intressant. Alla tjänar en massa pengar på att köpa bostadsrätt och sedan sälja med vinst.

Ska du köpa en annan bostad så kan jag berätta för dig att det inte bara är din bostad som ökat i pris.

Man kan flytta dit det är billigare att bo etc. Eller så gör man som jag och står i bostadskön parallellt.
Citera
2014-03-22, 20:51
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Var pratade jag om att göra vinst?
Citera
2014-03-22, 20:57
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Man ska för det första inte skriva av hela byggnaden. Bara slitagedelarna på byggnaden i den takt dessa delar slits...

Sedan ska man under inga omständigheter skriva av markens värde, som cornu var inne på. Gör man det blir avskrivningarna helt orimliga.

Du skriver att det är fel att skriva av ett hus på 50 år. När du får frågan hur många år man ska skriva av huset på kan du inte svara. Du börjar svamla om annat. Är du en komplett idiot?
Citera
2014-03-22, 20:59
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Man kan flytta dit det är billigare att bo etc. Eller så gör man som jag och står i bostadskön parallellt.

Var är det billigare? Så du står i bostadskö för att det är dåligt med hyresrätt!
Senast redigerad av HumpingDog 2014-03-22 kl. 21:04.
Citera
2014-03-22, 21:01
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Var pratade jag om att göra vinst?

Svara på mina frågor innan du ställer motfrågor! Det blev för svårt va?
Senast redigerad av HumpingDog 2014-03-22 kl. 21:04.
Citera
2014-03-22, 21:04
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Svara på mina frågor? Det blev för svårt va?

Dina frågor har inget med vad jag skrev att göra så varför ställer du dom till mig?

Därför svarar jag inte heller på dem.

Testa att läsa igen och citera för mig vart jag talar om vinst. För du skrev att jag hade gjort det.
Senast redigerad av Bbobi 2014-03-22 kl. 21:14.
Citera
2014-03-22, 21:19
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Fast när du kollar månadskostnaden ingår allt mellan 75 och 85% i ett topplån som har en amorteringsplan.

Då är det dyrt. Men dom pengarna får du tillbaks när du säljer.

1,2mil lån minus 15% handpenning och 1500 avgift landar på ca 4200kr/mån.

Lägger du 25% insats istället slipper du topplånet och då.har vi istället en kostnad på 2900/mån.

Dom där extra pengarna du betalar om du bara lägger 15% insats går delvis till amortering. Pengarna förvinner alltså inte utan lånet minskar.

Här skrev du att du skulle sälja. Min fråga: Var ska du bo efter att du sålt? Har det inget att göra med vad du skrev?

Här skrev du att du får till baka pengarna. Min fråga lite tydligare denna gång. Hur får du tillbaka pengarna utan att göra vinst?

Citat:
Dina frågor har inget med vad jag skrev att göra så varför ställer du dom till mig?

Därför svarar jag inte heller på dem.

Testa att läsa igen och citera för mig vart jag talar om vinst. För du skrev att jag hade gjort det.

Klarar du av det nu?
Citera
2014-03-22, 21:24
Medlem
Celenos avatar
Citat:

Vi skiter väl i cornu och provar svd istället:

http://www.svd.se/naringsliv/pengar/juridisk-orfil-mot-byggbolagens-uppskjutna-avskrivningar_3389800.svd
Citera
2014-03-22, 21:28
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Här skrev du att du skulle sälja. Min fråga: Var ska du bo efter att du sålt? Har det inget att göra med vad du skrev?

Här skrev du att du får till baka pengarna. Min fråga lite tydligare denna gång. Hur får du tillbaka pengarna utan att göra vinst?

Fast jag pratade ju faktiskt om topplånet och amorteringen av det vilket minskar skulden. Inte något om vinst.
Citera
2014-03-22, 21:36
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Fast jag pratade ju faktiskt om topplånet och amorteringen av det vilket minskar skulden. Inte något om vinst.

Du påstod att man får tillbaka pengarna. Min fråga är hur du får tillbaka pengarna utan vinst. Du kan uppenbarligen inte svara på det. du har målat in dig i ett hörn.

Du kan inte ens svara på var du skall bo när du sålt lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in