2014-02-06, 17:04
Medlem
Shurda14s avatar
någon som har erfarenhet om vilken medicinering som är möjlig vid GAD?
någon som fått ur nån benz?
Citera
2014-02-06, 17:06
Medlem
ninjutsus avatar
Du kan få allt från Atarax till Stesolid, det beror på läkaren. Men du kan nog förbereda dig på några turer med SSRI/SNRI..
Citera
2014-02-06, 17:21
Medlem
lyrica är klart bäst mot gad, men det är inte alla läkare som skriver ut den.
Citera
2014-02-06, 18:33
Bannlyst
Någon antidepressiv medicin, kanske en SSRI eller SNRI. Buspiron kan fungera bra också för den som får effekt av den. Generaliserad ångest beror troligen på ej optimala nivåer av signalsubstanser i hjärnan och därför brukar SSRI och den typen av mediciner kunna vara bra.

Benso är bara en tillfällig lösning på ett bestående problem och samtidigt är det beroendeframkallande och sänker IQ-nivån efter längre bruk.
Citera
2014-02-08, 17:13
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Du kan få allt från Atarax till Stesolid, det beror på läkaren. Men du kan nog förbereda dig på några turer med SSRI/SNRI..

Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
lyrica är klart bäst mot gad, men det är inte alla läkare som skriver ut den.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Någon antidepressiv medicin, kanske en SSRI eller SNRI. Buspiron kan fungera bra också för den som får effekt av den. Generaliserad ångest beror troligen på ej optimala nivåer av signalsubstanser i hjärnan och därför brukar SSRI och den typen av mediciner kunna vara bra.

Benso är bara en tillfällig lösning på ett bestående problem och samtidigt är det beroendeframkallande och sänker IQ-nivån efter längre bruk.

okej tack för svaren allihopa
Citera
2014-02-08, 17:53
Medlem
rainbow319s avatar
Seroxat/Paroxetin är ett utmärkt preparat för just GAD och annan form av ångest.
Citera
2014-03-19, 23:30
Medlem
doktorerna är största problemet 1 på10 kan hjälpa jag löste det själv med flubromazepam tog kål på gad en sen om jag blir berende spelar mig ingen roll bara att havarit ångesfri i månader käns overkligt
Citera
2014-03-20, 20:49
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skralavalle
doktorerna är största problemet 1 på10 kan hjälpa jag löste det själv med flubromazepam tog kål på gad en sen om jag blir berende spelar mig ingen roll bara att havarit ångesfri i månader käns overkligt

kan oxå lösa problemet med självmedicinering men tänkte mer på vad en läkare skulle kunna göra, är inte ens säker på att jag lider av GAD då jag fått den diagnosen.
något jag funderar på bara då det verkligen verkligen verkligen känns riktigt riktigt riktigt fuckt up väldigt väldigt väldigt ofta.
Citera
2014-03-21, 09:08
Medlem
Jag har oxazepam sedan fyra år tillbaka och cipralex sedan två år tillbaka för min diagnostiserade mot min diagnostiserade GAD.
Funkar faktiskt tok-bra. I princip helt symptomfri nu.

Hade lyrica ett kort tag, fungerade super-duper i två veckor, sedan helt verkningslöst.
Citera
2014-03-21, 09:09
Medlem
Citat:

Källa på att bens skulle vara IQ-sänkande?
Citera
2014-03-22, 21:03
Medlem
harontimigs avatar
Citat:

GAD beror väl på att man tänker fel? det är väl bara terapi som kan göra så att man i princip blir frisk från det? Mediciner bedövar ju bara tankarna så man inte tänker eller känner lika mycket.
Citera
2014-03-22, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harontimig
GAD beror väl på att man tänker fel? det är väl bara terapi som kan göra så att man i princip blir frisk från det? Mediciner bedövar ju bara tankarna så man inte tänker eller känner lika mycket.

Hur menar du med tänker fel?

GAD kan ju bero på flera olika anledningar, högst troligt är att signalsubstanserna ej är optimala vilket genererar ångest. GAD uppträder ju sällan ensamt också och ofta har patienten även andra problem så som depression, panikattacker, social fobi, sömnsvårigheter m.m. Terapi kan hjälpa vissa men det kan även mediciner göra, det beror ju på grunden till ens GAD också.

Hur menar du med bedövar?
Senast redigerad av Anonyma-Klubben 2014-03-22 kl. 21:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in