Känner att min ständiga jakt på SUV:ar att sälja håller på att sätta sig lite på förståndet. Den överlägset vanligaste bilen jag säljer är Gallivanter Baller, så nu när jag ser en sådan i verkligheten (Land Rover, den är ganska vanligt förekommande här i Stockholm) så hinner jag nästan tänka "Där är en - den ska jag plocka". Som tur är har jag ännu inte gått fram och öppnat förardörren som man skulle gjort i spelet.
När vi ändå är inne på bilarna i spelet och prislistan för försäljning:
Är inte prislistan jävligt konstigt prissatt när det gäller vissa bilar?
Toppen på listan är hyfsat verklighetstrogen, men varför är den gamla varianten av Gallivanter som uppenbarligen ser ut att vara 10 år gammal lika dyr som den nya? Samma sak med Ubermacht Oracle, varför i helskotta kostar 90-talsbilen med samma namn lika mycket som den nya fräscha?
Att Lampadati ligger i topp prismässigt kan man ju leva med, då jag gillar att den ser ut som sista varianten av SAAB 9-5...

GT är dyrast då det uppenbarligen är en sportbil, men så finns det en drös sportiga bilar som knappt är värda ett skit trots att man vet att deras real-life-motsvarighet är rätt dyra kärror: Schyster Fusilade som ska föreställa nån slags sportig mercedes, för ynka 3,600
Bravado Buffalo och Vapid Dominator är två andra exempel. Kan det vara så att spelmakarna gillar att strössla ut dessa amerikanska bestar i trafiken och inte ville att de skulle vara så dyra av den anledningen? Cheval Fugitive ser också rätt dyr ut, men när man rullar in och ska sälja så står det 2400 vilket är ett skämt!
Väldigt mycket SUV:ar i toppen av prislistan, men så dyker man ibland på SUV:ar som ser jävligt dyra ut men är helt värdelösa, tex Bravado Gresley och Declasse Granger. Är det verklighetstroget att dessa skulle vara värda en fjärdedel av en Gallivanter? Värst av allt: Spelets motsvarighet till Hummer, Mammoth Patriot är värd ynka 5000!! Jag kanske har fel, men är inte Hummern en riktig lyxbil dyrare än en jävla Land Rover?
Nog om det... har sett så många Gallivanter Ballers passera revy i spelet så att jag faktiskt i verkligheten blivit sugen på att skaffa en Land Rover.... vad går de loss på?