Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-22, 09:04
  #15181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
I praktiken är "demokrati" ett annat ord för judeokrati idag.
Jag kallar det judemokrati.
Citera
2014-03-22, 09:38
  #15182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston

Egentligen inte....Annat än att det inte är folkmord om folket röstar för öppna gränser. Det är ju faktiskt demokratiskt beslutat. Folkmord eller ej så har man ju röstat ja till det genom att återvälja politiker. Jag förstår inte hur man kan åtala människor som har blivit folkvalda och inte dödat någon. Det enda de har gjort är att föra en liberal invandringspolitik.


Jag tror inte på demokrati, jag tror på propaganda. Folk röstar/gör så som de blir tillsagda, och röstar inte på saker som får de slängda i fängelset. I Tyskland kan man inte ens rösta på partier som vill sätta stopp för folkmordet. Man kan hota på fler sätt än med vapen, psykologisk krigsföring utgör en stor del utav folkmordskonventionen. Det är folkmord by proxy.
Citera
2014-03-22, 10:03
  #15183
Medlem
TheBurdens avatar
Aftonhoran skriver om Svenskarnas parti:
Citat:
Medlemmar ur nazistiska Svenskarnas parti knivhögg den 8 mars flera meningsmotståndare i Malmö.

I höst ställer partiet upp i valet i ett 30-tal kommuner och har som mål att få ihop 10 000 röster i riksdagsvalet.

– Vi vill ha ett etniskt svenskt Sverige och ompröva medborgarskapet för alla som kommit hit efter 1975, säger partiledaren Stefan Jacobsson.
Citat:
Svenskarnas parti är Sveriges största nazistiska organisation. 1994 bildades partiet, då under namnet Nationalsocialistisk Front, NSF, som 2008 bytte namn till Folkfronten för att 2009 bli Svenskarnas parti.

I förra valet satsade partiet i åtta kommuner och fick, genom 102 röster, ett mandat i Grästorps kommun – en plats som i dag dock står tom efter att den dåvarande partiledaren Daniel Höglund förlorat platsen, då han enligt Skatteverket inte var bosatt i kommunen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18587158.ab

Återigen så påstår man att SvP är NSF med nytt namn, vilket inte är sant. SvP är ett helt nytt parti.

Citat:
När man sedan ska förklara varför det är rätt att kalla Svenskarnas parti för ”nazister” väljer man att fortsätta trumma på om att det är ett ”namnbyte” från Nationalsocialistisk Front, något som helt enkelt inte är sant. Nationalsocialistisk Front lades ned år 2008, och samtidigt startades ett nytt parti — det var en ny organisation med nya stadgar, nytt partiprogram och en delvis ny ledning. Det är klart att det fanns en övergångsperiod där medlemskadern för NSF och SvP liknade varandra, men det är nog tydligt för alla att Svenskarnas parti vill vara och är något annat än NSF. Jag själv hade till exempel aldrig gått med i NSF, och det vet jag gäller många andra medlemmar i partiet.
http://www.motgift.nu/2014/03/granskningsnamndens-beslut-avslojar-svts-partiskhet/
Citera
2014-03-22, 10:15
  #15184
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Aftonhoran skriver om Svenskarnas parti:


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18587158.ab

Återigen så påstår man att SvP är NSF med nytt namn, vilket inte är sant. SvP är ett helt nytt parti.


http://www.motgift.nu/2014/03/granskningsnamndens-beslut-avslojar-svts-partiskhet/

Jag tycker att det är fantastiskt glädjande att pissmedia lägger så mycket tid och möda på SvP. Det visar att man ser SvP (och radikalisering rent generellt) som ett hot, och kanske också att de har tillgång till "hemliga" opinionssiffror som visar på mätbar strömning från SD till SvP.
Citera
2014-03-22, 10:25
  #15185
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag tycker att det är fantastiskt glädjande att pissmedia lägger så mycket tid och möda på SvP. Det visar att man ser SvP (och radikalisering rent generellt) som ett hot, och kanske också att de har tillgång till "hemliga" opinionssiffror som visar på mätbar strömning från SD till SvP.
Massor av gratisreklam senaste tiden. Förutom lite standardfloskler så är artikeln idag rätt bra, man får veta att Sverige är svenskarnas land, att invandringen ska stoppas, återvandringspolitik ska bedrivas och att SvP är ett bättre alternativ än dom urvattnade svikarna SD som blivit ett folkförrädarparti. Tydligen tror Afrobladet att nazibeteckningar ska skrämma folk men dom körde den grejen med SD i två decennier så det är nog ingen som bryr sig längre utan går sannolikt in på partihemsidan och kollar läget själva istället.
Citera
2014-03-22, 10:28
  #15186
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag tycker att det är fantastiskt glädjande att pissmedia lägger så mycket tid och möda på SvP. Det visar att man ser SvP (och radikalisering rent generellt) som ett hot, och kanske också att de har tillgång till "hemliga" opinionssiffror som visar på mätbar strömning från SD till SvP.

Ja, så är det. Det blåser nationalistiska vindar och det skrämmer dem.
Citera
2014-03-22, 11:10
  #15187
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Ja, så är det. Det blåser nationalistiska vindar och det skrämmer dem.

Nej du har fel, Aftonhoran blir våt av sånt här. Allting som kan sälja lösnummer är bra. De gömmer sin skenhelighet bakom S-symbolen men egentligen älskar de SvP på samma sätt som SvP i själva verket tyr sig till horan. En hycklare känner en annan. En mediahycklare och en politisk hycklare. Samma skrot och korn fast i olika kläder.
Citera
2014-03-22, 11:20
  #15188
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Aftonhoran skriver om Svenskarnas parti:


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18587158.ab
Artiklar som låter partiet komma till tals är som ren reklam för SvP. Mycket bra svar av Jacobsson. Konstigt att Aftonbladet tillåter en sån artikel.
Citera
2014-03-22, 11:35
  #15189
Bannlyst
Hatparti var ju ett lustigt begrepp som åtminstone inte jag sett tidigare vad jag kan minnas.

Fula är de också Aftonbladet.

Citat:
DE LEDER NYA HATPARTIET
Stefan Jacobsson, 31, partiledare

Partiledare för Svenskarnas parti sedan januari 2013 och var tidigare en av frontfigurerna i den militanta nazistiska organisationen Svenska motståndsrörelsen. Han var ansvarig utgivare för SMR:s tidning Nationellt Motstånd. I ett tal under Salemmarschen 2008 sa han: ”Det är vår tid att resa vapen mot mångkulturen och jaga ut den ur Sverige!”

Dömdes 2005 till två månaders fängelse efter att tillsammans med andra nazister ha attackerat en vänsterdemonstration. Även dömd för brott mot knivlagen och trafikbrott.


Daniel Höglund, 35, partistrateg, tidigare partiledare

Kandiderade till kommunfullmäktige i Grästorp i valet 2010. Han kom in, men tvingades lämna sin post när det uppdagades att han inte varit folkbokförd i kommunen tillräckligt lång tid. Lämnade ord*för*andeposten i SvP i början av året och är i dag partistrateg.


Daniel Spansk, 40, partistyrelsen

Kommunfullmäktige*ledamot i Nykvarn. Valdes in för Nationaldemokraterna men bytte 2012 till Svenskarnas parti. Deltog i våras i de ”medborgargarden” som bildades efter upploppen i Husby.

Anders Ärleskog, 37, vice partiledare

Lång bakgrund i den höger*extrema miljön. Tidigare högt uppsatt i NSF och kandiderade 2002 och 2006 till fullmäktige i Karlskrona för NSF. Dömd för hets mot folkgrupp, förseelse mot ordningslagen och skade*görelse.


Dan Eriksson, 31, internationell sekreterare

Tidigare vice ordförande för Nationaldemokraternas ungdomsförbund.
Har bott i Berlin i flera år och praktiserat hos nynazistiska NPD, Tysklands NationaldemokratiskaParti.


Jonas Andersson, 36, parti*sekreterare

Var tidigare länsledare för Nationalsocialistisk front i Östergötland. Stoppades av polisen i Linköping 2005 i en bil tillsammans med tre andra nazister. Bilen var fylld med molotovcocktails, knivar, slagträn, knogjärn och rånarluvor.

Häktades för för*beredelse till mordbrand och grov misshandel. Dömdes för det senare brottet till sex månaders fängelse. Har även dömts för misshandel, våld mot tjänsteman och vapenbrott.


Andreas Carlsson, 30, efterlyst

Misstänks för mordförsök i samband med händelserna i Malmö den 8 mars i år. Har lång bakgrund i naziströrelsen i Sverige och har tidigare bland annat varit aktiv i Nationell Ungdom och har varit ledare för NSF-Skåne. Är en av de svenska nazister som rest till Ukraina, där han också misstänks befinna sig efter attacken i Malmö.

Varit ansvarig för partiets ”ungdomsläger”.

Dömd för bland annat skadegörelse, brott mot knivlagen och för att ha misshandlat en kvinna.
Alla sitter ju i partistyrelsen eller är suppleanter i den samma förutom just Andreas Carlsson, ändå vill de försöka få det till att AC sitter i partiets ledning. Samtidigt, ironiskt nog har man valt att plocka bort AC:s chef närmaste chef från listan - Rickard Pekkarinen, som ju faktiskt till skillnad från AC sitter i partistyrelsen. Av okänd anledning har man också valt att exkludera diverse regionsledare från listan.

Mycket märkligt att det tydligen är fritt fram att klippa och klistra lite som man vill när man ska "lista" vilka som styr ett parti.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2014-03-22 kl. 11:38.
Citera
2014-03-22, 11:40
  #15190
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Nej du har fel, Aftonhoran blir våt av sånt här. Allting som kan sälja lösnummer är bra. De gömmer sin skenhelighet bakom S-symbolen men egentligen älskar de SvP på samma sätt som SvP i själva verket tyr sig till horan. En hycklare känner en annan. En mediahycklare och en politisk hycklare. Samma skrot och korn fast i olika kläder.

Jo, visst handlar det även om att sälja lösnummer, men du måste också tänka på att nationalismen är ett hot mot etablissemangets politiska agenda.
Citera
2014-03-22, 11:44
  #15191
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Alla sitter ju i partistyrelsen eller är suppleanter i den samma förutom just Andreas Carlsson, ändå vill de försöka få det till att AC sitter i partiets ledning. Samtidigt, ironiskt nog har man valt att plocka bort AC:s chef närmaste chef från listan - Rickard Pekkarinen, som ju faktiskt till skillnad från AC sitter i partistyrelsen. Av okänd anledning har man också valt att exkludera diverse regionsledare från listan.

Mycket märkligt att det tydligen är fritt fram att klippa och klistra lite som man vill när man ska "lista" vilka som styr ett parti.

Skulle det vara värt att maila Aftonbladet och fråga hur (om) de tänkte när de bytte ut Pekkarinen mot Carlsson, eller har partiet kanske redan hört av sig och påpekat att AC inte sitter med i partistyrelsen?
Citera
2014-03-22, 11:49
  #15192
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Skulle det vara värt att maila Aftonbladet och fråga hur (om) de tänkte när de bytte ut Pekkarinen mot Carlsson, eller har partiet kanske redan hört av sig och påpekat att AC inte sitter med i partistyrelsen?


Äsch! Låt fjantarna skriva sina skitartiklar. Folk som inte redan har märkt att de ljuger kommer att göra det snart nog ändå. Förtroendet för regimmedia har aldrig varit så lågt som nu.
Vill de skriva att Dan sitter med i styrelsen 2 gånger och att AC är med istället för mig, så låt dem. Det är ju lika mycket sanning som i resten av deras skitartikel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in