2014-03-21, 23:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Skulle du bli glad över 16 års fängelse om du visste att du var oskyldig? Jag skulle riva upp himmel och helvete.
Han visste i två veckor att han skulle bli dömd, kanske till livstid. I den situationen skulle jag bli glad, eller lättad, för 16 år, särskilt inför min flickvän.

Om han hade rivit upp himmel och helvete, hade det varit tecken på oskuld? För övrigt kunde han inte göra det, det enda han kan göra är att hoppas på en fortsatt rättsprocess.
Senast redigerad av Quarrel 2014-03-22 kl. 00:01.
Citera
2014-03-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Konstapel B. Guldfisk mindes ingen filofax i HR, sid 14:

Filofaxer är inte i A4.
Du bör nog ta och googla "filofax a4", lögnare.
Citera
2014-03-21, 23:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Skulle du bli glad över 16 års fängelse om du visste att du var oskyldig? Jag skulle riva upp himmel och helvete.
Himmel och helvete behöver man inte riva upp om man är övertygad om att överpröva domen.

Nu var det förbestämt att HR skulle fälla och då är det meningslöst att stångas i onödan..rent av meningslöst.
Bättre blir att spara energin till att gå vidare efter att ha läst domen.
Citera
2014-03-21, 23:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Du bör nog ta och googla "filofax a4", lögnare.
Vem ljuger? FUP, sid 14
Citat:
"Kalendern hade papper av gulvit färg och storleken var nog som en halv A4 [BI] jämför med ett A4 som tillhandahålls av förhörsledaren).
Citera
2014-03-22, 00:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Han visste i två veckor att han skulle bli dömd, kanske till livstid. I den situationen skulle jag bli glad, eller lättad, för 16 år, särskilt inför min flickvän.

Om han hade rivit upp himmel och helvete, hade det varit tecken på skuld? För övrigt kunde han inte göra det, det enda han kan göra är att hoppas på en fortsatt rättsprocess.

Jag pratar inte om tecken på skuld/oskuld. Jag skrev "Om jag visste att jag var oskyldig skulle jag riva upp himmel och helvete"
Visste jag att jag var oskyldig skulle jag inte bli glad för 1 år.

Jag förstår inte "särskilt inför min flickvän" ?
Jag tror inte Maskroos tycker att det är roligt någonstans att hennes pojkvän blivit dömd till 16 års fängelse. För mord. På sin fd sambo. Tvärtom tror jag att det påverkar henne väldigt mycket och jag menar inte på ett glatt vis.

Ingen blir glad över att bli dömd till fängelse om man vet att man är oskyldig
Citera
2014-03-22, 00:08
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sidan 38
HOVRÄTTEN FÖR
VÄSTRA SVERIGE
DOM
2014-03-14
B 4677-13
Avdelning 2

Åklagaren har pekat på flera ytterligare omständigheter till stöd för sitt påstående att det är Fredrik Svensson som är gärningsman. Hovrätten noterar i detta sammanhang bland annat följande.
g) Kalendern i arbetsrummet m.m.
Borgar Ingolfsson har sagt sig vara säker på att det fanns en kalender i Marina Johanssons arbetsrum när han genomsökte huset i Spekeröd den 2 augusti 2010. Han har berättat att han var i arbetsrummet i ca tio minuter, att han satte sig på skrivbordsstolen och bläddrade i kalendern och han har också återgivit några minnesbilder av anteckningar i kalendern, som väl stämmer med vad som framkommit i målet om Marina Johanssons planer för sommaren och hösten 2010.

Hovrätten ser ingen anledning att ifrågasätta Borgar Ingolfssons uppgifter i denna del utan anser att de ger vid handen att det funnits en kalender i arbetsrummet vid detta tillfälle.
Vad för resa säger B.I att M har skrivit in? Och vad för resa planerade M?
Citera
2014-03-22, 00:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag pratar inte om tecken på skuld/oskuld. Jag skrev "Om jag visste att jag var oskyldig skulle jag riva upp himmel och helvete"
Visste jag att jag var oskyldig skulle jag inte bli glad för 1 år.

Jag förstår inte "särskilt inför min flickvän" ?
Jag tror inte Maskroos tycker att det är roligt någonstans att hennes pojkvän blivit dömd till 16 års fängelse. För mord. På sin fd sambo. Tvärtom tror jag att det påverkar henne väldigt mycket och jag menar inte på ett glatt vis.

Men han visste i två veckor att han skulle bli dömd till fängelse, kanske livstid. 16 år är mycket bättre, all anledning att bli glad. Det är möjligt att maskroos använde fel ord, hon kanske skulle ha sagt lättad.

maskroos är naturligtvis inte heller glad åt situationen, men hon är säkert glad åt att FS kommer ut om tio år. Bättre än att han sitter längre tid, kanske obestämd. Hon har iaf uttryckt sin övertygelse om att FS är oskyldig.
Citera
2014-03-22, 00:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Himmel och helvete behöver man inte riva upp om man är övertygad om att överpröva domen.

Nu var det förbestämt att HR skulle fälla och då är det meningslöst att stångas i onödan..rent av meningslöst.
Bättre blir att spara energin till att gå vidare efter att ha läst domen.

Nej det behöver man inte göra men det skulle ju inte ses som märkligt om man gjorde det, när man vet att man är oskyldig.

vad menar du med det fetade?

Imorgon ska jag läsa domen, har inte gjort det ännu.
Citera
2014-03-22, 00:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Nej det behöver man inte göra men det skulle ju inte ses som märkligt om man gjorde det, när man vet att man är oskyldig.

vad menar du med det fetade?

Imorgon ska jag läsa domen, har inte gjort det ännu.
Som Quarrel tidigare skrivit så var HRs dom förbestämt innan domen ens kom.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-03-22 kl. 00:25.
Citera
2014-03-22, 01:07
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Men han visste i två veckor att han skulle bli dömd till fängelse, kanske livstid. 16 år är mycket bättre, all anledning att bli glad. Det är möjligt att maskroos använde fel ord, hon kanske skulle ha sagt lättad.

maskroos är naturligtvis inte heller glad åt situationen, men hon är säkert glad åt att FS kommer ut om tio år. Bättre än att han sitter längre tid, kanske obestämd. Hon har iaf uttryckt sin övertygelse om att FS är oskyldig.
Det fetade: Vilket bra speglar en viss persons kvalificerade duperingsförmåga och
en annan persons närmast häpnadsväckande naivitet.

Tippar att om ett år eller så är hon dumpad.
Breven från svagsinta beundrarinnor i riket strömmar in till den dömde kvinnomördaren
och i högen hittar han någon med ekonomiska förutsättningar att försörja honom när
han kommer ut igen så att han kan återgå till sitt lättjefulla dagdrivarliv med jointen
och headbangmusiken vrålande ur högtalarna.
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-22 kl. 01:42.
Citera
2014-03-22, 01:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Precis!
Du har så rätt så.
Man skulle bli fullständigt förtvivlad och vara på väg att gå sönder alldeles som
oskyldigt dömd till fängelse om det så bara rörde sig om en vecka eller månad.
Allt prat om att vara glad i det läget är ju helt bisarrt, sjukt dumt.

Inställd på livstid och lättad och glad vid beskedet om "bara" 16 års fängelse?
Skitsnack.

Nu är vederbörande skyldig som synden och han vet mycket väl att han förtjänar
alla åren som han nu ska sitta.
Om han ska vara "glad" över något så borde det närmast vara att han slapp gå samma öde
till mötes som Holger på sjöbotten, att ingen tog lagen i egna händer under de här
åren som han lyckades hålla sig på fri fot efter sitt vedervärdiga mord på Marina.
Han hade tur att hans offers anhöriga inte var av det hämndlystna slaget, långt ifrån så.
Citera
2014-03-22, 01:32
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det fetade: Vilket bra speglar en viss persons kvalificerade duperingsförmåga och
en annan persons närmast häpnadsväckande naivitet.

Tippar att om ett år eller så är hon dumpad.
Breven från svagsinta beundrarinnor i riket strömmar in till den dömde kvinnomördaren
och i högen hittar han någon med ekonomiska förutsättningar att försörja honom när
han kommer ut igen så han kan återgå till sitt lättjefulla dagdrivarliv med jointen
och headbangmusiken vrålande ur högtalarna.
Är det dina egna spekulationer eller har du fakta på det du skriver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in