Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-21, 20:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Men det är tänkvärt och påvisar nog ett större intresse för partiet än vad medier törs erkänna.
Medierna erkänner implicit det stora intresset för SvP genom de stora "nazist"-kampanjerna som pågår just nu. Fas 1 är slut. Nu är det fas 2 och fas 3 som gäller. Förlöjliga och bekämpa.
Citera
2014-03-21, 20:35
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Medierna erkänner implicit det stora intresset för SvP genom de stora "nazist"-kampanjerna som pågår just nu. Fas 1 är slut. Nu är det fas 2 och fas 3 som gäller. Förlöjliga och bekämpa.

Å andra sidan har ju medias behandling av SD bara lett till att de ökat sitt stöd...
Citera
2014-03-21, 20:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Å andra sidan har ju medias behandling av SD bara lett till att de ökat sitt stöd...
Japp. SvP kommer inte att minska av exponeringen men samtidigt var de ändå för stora för att ignorera. Lite win win för SvP röstmässigt, men medias kampanj handlar i nuläget framförallt om att demonisera och skapa ett hat mot partiet (för att underlätta och skapa ursäkter för våld och statliga övergrepp). För SvP handlar mycket nu om rent praktiska detaljer. Hur kommer SvP att arbeta för att få ut valsedlar till vallokalerna?
Citera
2014-03-21, 21:01
Medlem
NirvanAs avatar
Går det på nåt sätt att göra en någorlunda valid undersökning på hur många % av befolkningen (exklusive alla blattar) som känner till SvP, hade varit intressant att veta... Är det så lågt som 5-10% eller är det 50% som känner till partiet?
Citera
2014-03-21, 21:12
Bannlyst
Citat:

– Det är ett parti som har en förfärlig ideologi som har visat sig vara våldsbenägen i alla tider och som står för någonting som är fruktansvärt, säger kommunalrådet Anders Teljebäck (S).

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=5815410
Citera
2014-03-21, 21:32
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Går det på nåt sätt att göra en någorlunda valid undersökning på hur många % av befolkningen (exklusive alla blattar) som känner till SvP, hade varit intressant att veta... Är det så lågt som 5-10% eller är det 50% som känner till partiet?

Vet inte hur det är nu, men efter valet kommer säkert mer än 50% känna till det. Och det är media med AB i spetsen som kommer att se till att det blir så. Eftersom SD har blivit för rumsren är mediernas nästa mål att sälja lösnummer på SvP under valtider. Var så säker.

... Att sälja lösnummer är alltid det viktigaste, inte om det som skrivs är moraliskt försvarbart eller inte eller om exponeringen i media för med sig svåra konsekveser. Nix, aktieägarna måste ju få utdelning och då måste man sälja lösnummer ...

Förmodligen skulle SvP vinna på att göra rejält väsen av sig, både visuellt och skriftligt. På med uniformerna och hakkorsen bara, som Jimmie Åkessons SD-polare bar under mitten av 90-talet.
Citera
2014-03-21, 21:45
Medlem
Hur ungefärligt stort stöd har SvP idag?
Citera
2014-03-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Det är ingen som vet förutom vad vi kan se på internet i form av "gillande" på Facebook, personer som röstar på SvP Flashback och hur många besökare Motgift, Realisten och Svenskarnas Partis hemsida har. Vi skulle kanske kunna beräkna det på hur många som deltar i deras demonstrationer. Jag antar att det brukar vara ett hundratal som mest enligt poliserna. Tittar vi på hur stora NSF var så fick de 1400 röster i valet 2006 och hade ett par hundra medlemmar, aktivister och sympatisörer. Vi vet att 681 person röstade på dem i valet 2010. Om vi visste hur många medlemmar de har nu kunde vi antagligen göra en uppskattning om hur många som sympatiserar med dem. Det blir en osäker skattning men det skulle ge oss en fingervisning om hur stora de är. SvP är antagligen för små för att synas i en opinionsundersökning - tyvärr. Men får SvP 10 000 röster i riksdagsvalet 2014 kommer de vara större än vad SD var 1991 - och då får man väl säga att partiet är på väg någonstans. Annars kan ju Straybullet - "den informella ambassadören" för detta nazistparti säga hur många medlemmar de har så vi intresserade kan få veta. Men jag antar att kriminella organisationer inte vill avslöja hur många medlemmar de har.
Citera
2014-03-21, 22:40
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Det är ingen som vet förutom vad vi kan se på internet i form av "gillande" på Facebook, personer som röstar på SvP Flashback och hur många besökare Motgift, Realisten och Svenskarnas Partis hemsida har. Vi skulle kanske kunna beräkna det på hur många som deltar i deras demonstrationer. Jag antar att det brukar vara ett hundratal som mest enligt poliserna. Tittar vi på hur stora NSF var så fick de 1400 röster i valet 2006 och hade ett par hundra medlemmar, aktivister och sympatisörer. Vi vet att 681 person röstade på dem i valet 2010. Om vi visste hur många medlemmar de har nu kunde vi antagligen göra en uppskattning om hur många som sympatiserar med dem. Det blir en osäker skattning men det skulle ge oss en fingervisning om hur stora de är. SvP är antagligen för små för att synas i en opinionsundersökning - tyvärr. Men får SvP 10 000 röster i riksdagsvalet 2014 kommer de vara större än vad SD var 1991 - och då får man väl säga att partiet är på väg någonstans. Annars kan ju Straybullet - "den informella ambassadören" för detta nazistparti säga hur många medlemmar de har så vi intresserade kan få veta. Men jag antar att kriminella organisationer inte vill avslöja hur många medlemmar de har.
SvP tilldelas såvitt jag vet inga statliga bidrag (dvs. stulna pengar) och således är dom inte så värst kriminella jämfört med maffiapartierna i riksdagen som genom det statliga våldsmonopolet stjäl och hotar till sig miljarders miljarder kronor från dom avväpnade och plundrade svenskarna.
Citera
2014-03-21, 22:43
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:

Vart ifrån drog du fram det där
Senast redigerad av Framtyr 2014-03-21 kl. 22:46.
Citera
2014-03-21, 23:00
Bannlyst
Citat:
Omöjligt att svara på. Tyvärr.

Citat:
Annars kan ju Straybullet - "den informella ambassadören" för detta nazistparti säga hur många medlemmar de har så vi intresserade kan få veta.
Nej, det hade jag tyvärr inte kunnat även om jag hade velat. Helt enkelt eftersom jag inte med säkerhet vet hur många medlemmar vi har. Det är inte jag som sköter den biten och jag sitter således inte heller på några uppdaterade siffror.

Citat:
Men jag antar att kriminella organisationer inte vill avslöja hur många medlemmar de har.
Jo, det brukar de faktiskt vilja. Moderaterna som exempelvis gjort sig skyldiga till såväl lands- som folkförräderi som folkmord har omkring 40.000 medlemmar. Socialdemokraterna som sysslar med precis samma sorts smutsiga och demoniska brottslighet har närmare 100.000, men de får ju hjälp av facken, så det är inte så konstigt att de når sådana hiskeliga siffror.

Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
SvP tilldelas såvitt jag vet inga statliga bidrag (dvs. stulna pengar) och således är dom inte så värst kriminella jämfört med maffiapartierna i riksdagen som genom det statliga våldsmonopolet stjäl och hotar till sig miljarders miljarder kronor från dom avväpnade och plundrade svenskarna.
Nej, det stämmer nog. Möjligtvis får vi några kronor i partistöd för stolen vi fick (men förlorade) i Grästorp, men jag är osäker där.
Citera
2014-03-21, 23:21
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:

Hur stort stöd SvP än har så har vi inte nog stort stöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in