Citat:
Ursprungligen postat av
Mx_1337
Batteribytet är utfört korrekt.
Jag har kollat säkringarna som sitter inuti bilen (till vänster under ratten) och de var hela, när det däremot gäller aktuella säkringar under motorhuven så blir det lite värre.
Säkringen jag vill komma åt sitter tillsammans med två andra i en liten gul plastbox som sitter som en ram runt dem, och som också gör att det inte går att dra ut dem.
Den gula plastboxen är orubblig och säkringarna inuti den går inte att komma åt varken med händerna eller den lilla löjliga plast-"tången" som medföljer.
Det är ju onödigt att kontrollera en säkring om funktionen har visat sig fungera på något sätt. En trasig säkring gör att funktionen inte fungerar alls.
Jag skulle rikta misstankarna mot dålig jordning och det var förmodligen det som gjorde att ditt batteri behövde bytas ut från första början.
Så kontrollera samtliga jordpunkter då en krets utan jord är minst lika dålig som en krets utan matning.
Jordning kontrollerar man inte bara genom att bara titta, utan man mäter vad som levereras. Det kan se "okej" ut där de fästs mot karossen eller vad det nu kan vara, men kan vara fel ändå.
Jordflätor brukar gå sönder med åldern så det är inget konstigt. De kommer i olika storlekar och utseenden, men något liknande denna är du ute efter:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Batteriverktyg-och-tillbehor/Jordkabel-351775/
Glöm inte att det inte bara finns en jordledning.