2014-03-17, 13:51
Medlem
Hej!
En vän till morsan hade sett mig röka en holk. Jag sa att det endast var en egenrullad cigg, hon verkar extremt skeptisk till min lögn. Hon går igenom svåra tider och jag vill inte ge henne mer att oroa sig för.
Om ett eventuellt urinprov skulle komma i framtiden, hur ska jag då göra för att klara det?
Jag rökte för ca 2 veckor sedan och idag. Så jag var alltså relativt ren tills idag. Räcker det med en vecka tror ni? 5 liter vatten om dagen, energidricka och ett x antal C och B-vitaminer ska jag konsumera tills det har lagt sig.

Några tips/tricks eller ska jag bara dricka mycket och hålla tummarna?
Jag kommer INTE att vägra ett drogtest, då misstankarna kommer höjas ännu mer och då är det antagligen mer kört än att bara hoppas man kan klarar provet.
Tack på förhand.
2014-03-17, 17:00
Medlem
LagoonCompanys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunseniues
Okey, nej jag oroar mig säkert bara i onödan! Dom brukar ringa en vecka eller två in i månaden och nu har dom inte ringt än! Håller tummarna för oss båda!
Jag klarade mig.
2014-03-18, 19:31
Medlem
ambigues avatar
Någon som har koll på hur lång tid det tar innan subutex har kommit ner på så låg nivå att det inte syns på urinprover?
Står att opiater är 1-4 dagar men har samtidigt läst att subutex har väldigt lång halveringstid
2014-03-19, 02:37
Medlem
Hej!
Jag åkte för ett år sedan dit på grovt rattfylleri (alkohol), precis efter att ha fyllt arton - något jag ångrar starkt. Ett år blev jag fråntagen kortet, och för att kunna få tillbaks det krävs det att jag genomgår syntest bl.a. men också någon sorts nykterhetskoll.

Problemet är att jag hörde talas om att det kanske även kollas efter andra droger. Jag har brukat cannabis av och på i kanske ett och ett halvt år, ser mig själv som en total nybörjare. Blir lika bäng varje gång och rullar kanske 0.3-0.5g joints.

Nu till mina frågor - kommer detta prov tas via blod eller urin, och kommer det att kollas efter THC? Senast jag rökte var kanske runt 15-20 Februari. Köpte en tia i slutet av Januari som då alltså tog slut runt den tiden. Har varit helt ren sedan dess. Har druckit normala mängder vatten, inte gymmat eller tränat stenhårt på något annat sätt. Är över 80kg.

Provet förväntas vara en vecka eller två in i April. Är jag säker eller bör jag vidta åtgärder nu?

MVH
2014-03-19, 13:44
Medlem
Felzs avatar
Det kanske låter klyschigt, men jag går igenom den största krisen i mitt liv just nu. Kommer kanske bli hemlös, flickvännen har dragit och jag kommer inte få fortsatt sjukskrivning och därigenom pengar.

Unga Vuxna har fått anvsar över min sjukskrivning. De vill att jag pissar och tar blodprov. - Detta tänker jag inte göra då det jag finner det frihetsberövande och dem bör veta hur högt jag värdesätter friheten.
Hur klarar jag detta på bästa sätt? Om jag inte lämnar blod och piss så kommer jag inte att få något försörjningsstöd varje månad på cirka 3500 kr.

Sjukskrivningen skulle jag tydligen få när jag varit på labbet. Jag funderar på att hoppa från en bro. Jag orkar verkligen inte det här.

Pappa tänker säga upp lägenheten för att jag vägrar labbet. Jag vet mina obligationer och att lämna ifrån mig kroppsvätskor är inte en av dem. (???!?!?!?!??!?!! )

Hur bör jag göra?
2014-03-19, 13:49
Medlem
sunseniuess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagoonCompany
Jag klarade mig.

Sweet Här har dom har inte ringt än så väntar fortfarande, men om det vart + så borde du nästan ringt nu kan man ju tycka!
2014-03-19, 15:54
Medlem
Bertil85s avatar
Någon som vet om CS-RC:n, PV8 syns på UP?
2014-03-20, 15:18
Medlem
VistaBlacks avatar
tjena gubbar..

käkade lexilium 3 mg x 10 st för snart 2 veckor sedan hur länge sitter dessa i urin?
har dem samma tid som diazepam??
eller räknas det som vanligt benzo 2-10 dagar?

ska lämna urinprov vilken dag som helst nu, så snabba svar uppskattas
2014-03-21, 02:18
Medlem
maadsteezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maadsteeze
Tjena!

Jag lämnade nyligen ett UP. Pisset skickades på analys och jag vet att cutoffen är 25 ng/ml. Senast jag rökte var 25 dagar innan provet och då rökte jag max en 0.2 bra gräs. (Innan det max 5-6 röktillfällen under ungefär två veckors tid, samma mängder. Ja jag röker lite.)

Tiden mellan rökningen och provet gick jag ner några kilo pga diet, svettades/bastade en del och dagen, natten (var upp och drack/pissade flera gånger för att större mängder inte skulle samlas) och morgonen innan provet drack jag och pissade en hel del. Mitt piss var väldigt svagt gult men godkändes av personalen. 1-1/2 timme innan var det i stort sett genomskinligt.

Känner mig rätt säker. Vad tror ni?

Skriver från telefonen så det blev lite rörigt. Sorry!

Blev inget jobb för mig..
2014-03-21, 09:59
Medlem
sunseniuess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maadsteeze
Blev inget jobb för mig..

Fan så surt! Känns ju som att du borde ha klarat dig med tanke på vad du hade rökt och under hur lång tid.
2014-03-21, 14:55
Medlem
hur stor chans är det att man är ren om man slutat röka cannabis för 42 dagar sedan ? är 18 bast så kan göra blodprov. men e ja ren i pisset ?

snabba svar tack !!!

har även kompisars föräldrar som tror jag langar fsat jag adrig gjort det och hört av en kompis att jag har span på mig o några fler. men de kan ju inte ta mig förnågot med nojjar som fan ändå.
2014-03-21, 21:47
Medlem
jangocenters avatar
Blev lobbad i helgen, full och känslosam osv, de tre blattarna som drog in mig i en gränd och (antagligen) skulle pryla mig sket snuten i. Jag fick lämna blodprov, tog sub för en vecka sen och rökte nått gram ett par dagar tidigare. Kommer detta synas?

Har övervakning ist för fängelse vilket jag är orolig för att de river upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in