2014-03-21, 07:27
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Din gissning är lika god som min. Några månader Kumla, Ett gäng år på saltvik och sedan ett par år på Fosie, gissar jag.

Krävs ju i vilket fall ingen superrymningssäker anstalt, alltså en sådan som behövs för någon med rimliga resurser "på övervåningen".
Citera
2014-03-21, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Krävs ju i vilket fall ingen superrymningssäker anstalt, alltså en sådan som behövs för någon med rimliga resurser "på övervåningen".
Minst halva straffet kommer att avtjänas på en klass 1-anstalt.
Citera
2014-03-21, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ingen som funderat på vad överklagan till HD kommer att innehålla ?

Jag ser en tydlig motsägelse i att Helen*s vittnesmål om att MJ inte skulle träffa någon förrän veckan efter som ett bevis på att MJ inte skulle träffa någon den 28e, medans MJ i själva verket verkligen bjöd kavaljer just till detta datum.

Vidare så har jag hört KHs vittnesmål och tolkningen av detta är subjektivt för att följa ÅKs linje, att hon varit aktiv och diskuterat sitt vittnesmål med andra gör det inte mindre trovärdigt, bara intresserad.
Om en polis som intresserar sig för ett fall, ja tom har betalt för det, vittnar och minns, gör det inte hen mindre trovärdig.

Vad mer kan vara aktuellt ?

En massa smörja! Definitivt ingenting som skulle få HD att bevilja prövningstillstånd.
Citera
2014-03-21, 08:24
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willfram
En massa smörja! Definitivt ingenting som skulle få HD att bevilja prövningstillstånd.

Precis. Fallet är noggrant genomgånget av HD. Sannolikheten för prövningstillstånd torde vara ett negativt värde. Fallet är avgjort. Punkt. HD saknar behov av att överpröva sitt eget beslut i ett läge då nya fakta helt saknas och redan kända fakta bara stärkt caset mot den fällde som nu ska vidare till första klass(anstalt), som Smålandtintin skriver.
Citera
2014-03-21, 08:35
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Så vad skulle en överklagan med ovanstående argument göra menar du? Vad skall det leda till?
Ett frikännande? Sänkning av straffet?

Dessa argument är bara rättshaveristiska och hela ditt inlägg andas förnekande.
Kanske är dags att vakna nu?
Det handlar om önsketänkande, att den dömda mördaren ändå kanske har möjlighet att gå fri.
Citera
2014-03-21, 12:04
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag reagerade på att KH ansågs ej trovärdig för att hon kunde återge händelser för 3,5 år sedan säkert, trots att hon förhördes för två år sedan. Men PZ, som inte har förhörts förut, kunde säkert redogöra för exakt hur en bil stod parkerad för 3,5 år sedan, och blev trodd.

Besynnerlig bevisvärdering av vittnesmålen.
Citera
2014-03-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Vilken tur att du inte varit med och bestämt straffet då. Fredrik är glad nu, riktigt glad. Hoppas det retar gallfeber på er allihop. Skål!!

Han har många att glädja sig åt detta då. Hoppas du är lika glad! Skål!

Är det någon som har några teorier om hur en person som Fredrik klarar av så pass många år i en cell? Jag tänker med tanke på att hans försök att manipulera kommer att gå dåligt och att han då blir rasande. Hur många dagar kommer han att få sitta i isoleringscell?
Citera
2014-03-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det handlar om önsketänkande, att den dömda mördaren ändå kanske har möjlighet att gå fri.

Hmm. Friar FS gör man inte genom att hänvisa till betydelselösa detaljer. Jag tror killer-groupiesarna måste ge sig ut för att leta efter pistolen och Marinas handväska för att det skall finnas ett uns av möjligheter till det.
Se så... ut i solen med er!

En annan fråga:
Ingår överklaganden i det uppdrag källaradvokat Luftspalt har gentemot FS och bekostas av staten?
Citera
2014-03-21, 13:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hmm. Friar FS gör man inte genom att hänvisa till betydelselösa detaljer. Jag tror killer-groupiesarna måste ge sig ut för att leta efter pistolen och Marinas handväska för att det skall finnas ett uns av möjligheter till det.
Se så... ut i solen med er!

En annan fråga:
Ingår överklaganden i det uppdrag källaradvokat Luftspalt har gentemot FS och bekostas av staten?
Betyder det att du tror att det kan finnas bevis som friar FS? Det betyder att du tvivlar på hans skuld? Välkommen i gänget.
Citera
2014-03-21, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Betyder det att du tror att det kan finnas bevis som friar FS? Det betyder att du tvivlar på hans skuld? Välkommen i gänget.

Att FS frias av en domstol betyder inte att han är oskyldig...
Är det så du tycker, öppnas dig en dörr till gänget som menar att han är skyldig.
Välkommen!

Ett visst mått av tvivel finns nog hos alla. Hos mig är det mikroskopiskt.
Citera
2014-03-21, 14:22
Medlem
soopys avatar
Citat:
Att FS frias av en domstol betyder inte att han är oskyldig...
Är det så du tycker, öppnas dig en dörr till gänget som menar att han är skyldig.
Välkommen!

Ett visst mått av tvivel finns nog hos alla. Hos mig är det mikroskopiskt.

Blir man glad för tio års fängelse är man nog skyldig, och vet om det.

Det är bra att den reaktionen rapporterades här. Den raderar nämligen bort minsta
sandkorn av tvivel på hans skuld. Att han själv gläds åt att ha "kommit undan" ett
riktigt straff, som förstås borde varit livstid.
Citera
2014-03-21, 14:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Blir man glad för tio års fängelse är man nog skyldig, och vet om det.

Det är bra att den reaktionen rapporterades här. Den raderar nämligen bort minsta
sandkorn av tvivel på hans skuld. Att han själv gläds åt att ha "kommit undan" ett
riktigt straff, som förstås borde varit livstid.
Nej, man blir glad åt tio års fängelse när åklagaren har yrkat livstid. Skulle inte du bli det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in