2014-03-05, 06:39
Medlem
Jaha, i måndags (3/3) skulle Dogs Friend ha öppnat, men kära Bettan har åter igen flyttat fram öppnandet till den 31/3! Eftersom F-skatt saknas så är det väl förståeligt.
Citera
2014-03-09, 22:11
Medlem
Även kommit upp en ny hemsida på hundelitens adress, där verkar det som Kent ska dra igång hunddagis.
Citera
2014-03-18, 07:28
Medlem
Lustigt att man kan anmäla intresse, men inte veta var dagiset ska vara..

Tidigare var det i ett industriområde, nu kan det lika gärna vara på kalfjället.
Förra kåken som visades var ju uppenbart fel iar, bilden stulen från en förskola i örebrotrakten.
Citera
2014-03-18, 08:31
Medlem
Och idag är båda hemsidorna nedstängda...undrar vad som ska komma upp här näst?!
Citera
2014-03-18, 23:45
Medlem
Chujis avatar
Nu har K*nt hittat ett ruckel som han ska driva sin verksamhet i. Framgår inte av hemsidan var den här fastigheten ligger någonstans. Någon som känner igen?

http://www.hundeliten.se/

EDIT: Kände inte till att båda två ska starta upp VAR SITT hunddagis. Det här blir ju bara bättre och bättre.
Senast redigerad av Chuji 2014-03-18 kl. 23:58.
Citera
2014-03-19, 00:00
Medlem
Chujis avatar
...Under tiden verkar B*ttan (e) bytt namn ännu en gång. Möt M*rgareta (a)!

http://www.anonimg.com/img/a738ba288fe9441a9ae09b1646b65a73.png
Citera
2014-03-19, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuji
Nu har K*nt hittat ett ruckel som han ska driva sin verksamhet i. Framgår inte av hemsidan var den här fastigheten ligger någonstans. Någon som känner igen?

Herr Sigfridsson verkar vara ägare till en HTC One, eller personen som tog bilden är det iaf
http://www.findexif.com/?l=mIhK4Iba9LFHb#results

skall man tolka det där korrekt så ligger huset straxt utanför morgongåva
Citera
2014-03-19, 08:01
Medlem
Chujis avatar
Snyggt jobbat rhdf!

Finns det verkligen kundunderlag för en sådan verksamhet därute?
Citera
2014-03-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuji

http://www.hundeliten.se/

EDIT: Kände inte till att båda två ska starta upp VAR SITT hunddagis. Det här blir ju bara bättre och bättre.

Han anger nu att det ligger lite norr om Sala. Bilden han visar nu var dock även en av dom som fanns på sidan innan också.
Citera
2014-03-20, 01:48
Medlem
hmm
"OBS!! Jag vet att koordinaterna visade fel åpå kartan men hoppas nu att det är ordnat" vilken karta?

Uppenbarligen så läser de här. Dumt nog tog jag ingen screenshot av min länk ovan. Bilden är ju borta nu och uppenbarligen fattade de hur de skulle göra det svårare för oss genom att nu spara bilden som .gif

Men bilden förställa samma hus iaf.

Noterade även att mailadressen som är utskriven på sidan inte är länkad till just DEN adressen utan en hotmailadress
Senast redigerad av rhdf 2014-03-20 kl. 01:56.
Citera
2014-03-21, 11:17
Medlem
Är det första april idag? Nu ska kommunen upprätta byggsektioner så att K kan hålla 130 hundar och anställa 10 pers!
Citera
2014-03-21, 19:25
Medlem
KAn någon snabbt sammanfatta de här två stjärnornas äventyr, för jag har tappat bort mig...

Först drev de hundeliten, på Sylveniusgatan, tills De fick stänga pga brister i djurhållningen.

Det började ju med att ett av "bettans" alter egon skulle ta över efter Kent.
Efter detta så har det figurerat uppgifter om att de lyckliga(?) tu har skiljt sig och att "bettan" påstår att "kaoset" berodde på att Kent endast ville maximera intäkterna och därför tog in fler hundar än de kunde ta hand om på ett bra sätt. Det har ju även förekommit uppgifter om att Kent var för sjuk för att kunna driva verksamheten.

Nu kommer ju det fina i kråksången. Hunddagis kräver ju som bekant tillstånd från diverse myndigheter.
Om han först tänkte starta upp i Morgongåva så borde han sökt tillstånd hos LST i Uppland. Men Sala ligger väl så vitt jag vet i Västmanlands län. "utanför sala" är ju dock rätt luddigt (särskillt som bilderna fortfarande föreställer ett hus utanför Morgongåva)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in