Har använt sökfunktionen men hittar bara en massa inaktuella och sopiga trådar om detta kapselsystem.
Nespresso är självklart chefen när det kommer till espresso och kärringkaffe, men den gör inget vidare vanlig kaffe. Sortimentet av diverse snabbmjölkblask verkar bäst på Tassimo, men det vanliga kaffet som finns till den är av märke Löfbergs lila och fullkomligt odrickbart.
Men är du lite som mig och är ute efter en god kopp vanlig kaffe på morgonen med minimal ansträngning och en liten kopp espresso ihop med en bongkopp gräs efter jobbet. Det finns ett hyfsat urval mjölkblask men det intresserar icke.
Men nu kommer det bästa, Zoégas saluförs i portionsförpackningar! Mollbergs, Skåne och Intenzo finns och ska tydligen saluföras online, på elkjöp(elgiganten) samt i vanliga butiker.
Den håller 15 bar tryck mot nespressons 19. Av de gamla trådarna förstår jag att de gamla manuella maskinerna var bökiga och efter youtubestudier är jag glad att jag fick fatt på en automatisk.
Ännu ett plus med DG jämfört med de andra systemen är att den behöver minimal rengöring då kaffet kommer rakt ut från kapslarna ner i koppen, inte via några rör. Enda haken är att den är förbannat ful jämfört med de eleganta nespressomaskinerna.
Jag var emot kapselkaffe fram tills igår när polarn impulsköpte en likadan. Var bara tvungen att sticka ner i morse och införskaffa en efter att ha smakat av. Det konstiga är att det var rea 499kr för Melody 3 FS som är helautomatisk och kostar 1500 annars. För en gångs skull har jag flyt, eller är det en ny snygg modell på g ?