Citat:
Ursprungligen postat av
rwoz
Vad har du för bevis på att det just är etniciteten som är den faktor som spelar störst roll? Bar för att du råkar hitta mönster inom andra områden så betyder det inte att detsamma kan appliceras i detta fall. Jag tror snarare att du överskattar den etniska faktorn och försöker se det som orsaken till alla problem du ser. Tittar man på din avatar t.ex så kan man ju tro att du är en typisk invandrarhatande individ. Det är ointressant att höra folk som er uttala er i ämnen som dessa då ni baserar era slutsatser på emotionella grunder, ej vetenskap.
Jag har inte påstått att etniciteten är den faktor som spelar
störst roll. Jag tog dock ett
exempel på en konflikt där över 1000 människor nyligen dödats på kort tid där etnisk konflikt anses vara största betydelsen (mest kvinnor och barn dödades), som svar på ditt inlägg "
vad spelar det för roll att det råkar vara invandrare som driver företaget?"
Varför tolkar du min avatar som att jag skulle vara en invandrarhatande individ?
Det är inte på emotionella grunder jag tar upp något som är orsak till konflikter och samhällsproblem. När du hittar på egna antaganden om min uppfattning och tycker jag ska bevisa detta, samtidigt som du struntar i faktorer som leder till massmord, då visar det snarare att du drivs mer av emotionella grunder, ej vetenskap eller fakta.
Om jag har fel med det kan du förklara varför man skriver mycket om just etnicitet i den nyligen dödliga konflikten i
sydsudan. Om etnicitet är så stark faktor där, varför får den faktorn inte diskuteras i sverige när etniska grupper här känner så svag samhörighet att man låter varandras barn svälta?