Citat:
Ursprungligen postat av
lucasmoura
Hej,
Min dröm är att åka till en söderhavsö med svinsnygga brudar i blomsterkransar och ligga med dom.
Exempel:
http://www.janeresture.com/tahiti_postcards21/Postcard%20Topless%20Tahiti%20Girl,%20Beauty%20Dis play.jpg
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/tm/2008/12/05/hatian_girl_428x269_to_468x312.jpg
Jag tror att ifall jag hade träffat en sådan naiv tjej (gärna oskuld) så hade jag nog kunnat tänka mig att gifta mig på plats.
Någon som varit på någon ö i stilla havet där kvinnorna ser ut som jag beskriver? Går det lätt att fixa lite rajtan-tajtan där också?
Hon på andra bilden ser ju inte ens ut som majoritetsbefolkningen på dessa öar. Om det är helt enkelt är en blomsterkransfetisch du har behöver du nog inte ens lämna Sverige för att uppfylla dina fantasier.
Sen är det viktigt att komma ihåg att Oceanien brukar indelas i 3 huvudgrupper:
Melanesien,
Mikronesien &
Polynesien. Samtliga har sina egna unika kulturer och etniska drag. Även geografiskt sett finns det skillnader. Till exempel är melaneserna väldigt mörkhyade av sig och finns oftast närmast Sydostasien och norr om Australien. Alltså den västra delen av Oceanien, eller "Söderhavet". Eftersom dina två bilder inte överensstämmer med hur kvinnor i melanesiska länder som
Fiji,
Salomonöarna &
Vanuatu (afrikanska utseenden) ser ut kanske du bör skippa dem.
De mikronesiska länderna hittar man öster och/eller norr om Melanesien samt väster om Polynesien. Eftersom de befinner sig i mitten kan jag tänka mig att folket/kulturen där är en mix av de andra två. Tänk dig ett Venn-diagram, där Mikronesien är i mitten. Här hittar vi länder som
Mikronesiens federerade stater,
Palau,
Kiribati,
Marshallöarna &
Nauru.
Guam räknas också tillhöra regionen men är inget riktigt land utan tillhör Usa.
Du kan själv googla för att se hur tjejerna där ser ut, personligen ser jag mer polynesiska drag i länder som exempelvis Kiribati. Det finns många likheter mellan polyneser och filipiner/andra sydostasiater.
Och vilka länder har vi då i Polynesien? Regionen ligger närmast de amerikanska kontinenterna och innehåller nationer som
Tonga,
Tuvalu,
Samoa &
Franska Polynesien. Det är i sistnämnda som Tahiti är en del av. Tekniskt sett är Fr. Poly. inget självständigt land, utan är en del av Frankrike. Fransk lag gäller där och levnadsstandarden bör vara en av de högsta i hela Stilla Havet (förutom
Hawaii då).
Cook Island är också en ö därborta, men tror det tillhör Nya Zeeland.
Bara för att sammanfatta: Om din preferens är den lite mer exotiska, asiatiska looken så bör du blicka mot de öar som befinner sig längre bort från Asien. För att vara på säkra sidan och inte hamna i trubbel av nån anledning, (som shrimpflavor var inne på lite) så är det en bra idé att välja nån ö som står under nåt "modernt" lands lagar, som Frankrike, Nya Zeeland eller Usa. Storbritannien har också en ö i Polynesien,
Pitcairn, men du kommer absolut inte att nappa där borta, tro mig.
Sist men inte minst (bokstavligt talat, haha), fetma är ett stort problem i Oceanien. Vet inte om det har att göra med status (som Paddan1000 nämnde) eller för att de helt enkelt tycker om skräpmat, men ha det i åtanke så att du inte blir alltför besviken när du ser en massa 100 kg tunga 20-åriga kvinnor. Kanske DÄRFÖR öarna håller på att sjunka? Kolla t.ex. in Naurus nuvarande president Baron Waqa.