2014-03-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vissa är kanske lite besatta.
Men Sanna är ändå dubbelmoralens mästare.
Att hon är med i "stalkers, någon skilsmässopanel och skriver krönikor där hon mästrar över rätt och fel när hon uppenbart lever med en missbrukare som är ett otroget svin, är liksom bara fånigt.
Hon har ingen trovärdighet alls!

Hon borde släppa flaggan och komma in i matchen.

Edit: "Väldigt svår diagnos"? Hahaha tja, så kan man ju också se det.

Ingen skulle bry sig om hon var tyst och fortsatte sitt liv med missbrukaren. Det är sorgligt när barn upprepar sina föräldrars misstag, men sånt händer ständigt och jämt.

Men Sanna anser sig vara i en position där hon kan moralisera andra (Skäring) som låter sig köpas.

Sanna uppmanar också ANDRA lämna asen - samtidigt som hon själv dels aktivt söker sig till asen och framför allt klamrar sig fast i dem.
Citera
2014-03-15, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ingen skulle bry sig om hon var tyst och fortsatte sitt liv med missbrukaren. Det är sorgligt när barn upprepar sina föräldrars misstag, men sånt händer ständigt och jämt.

Men Sanna anser sig vara i en position där hon kan moralisera andra (Skäring) som låter sig köpas.

Sanna uppmanar också ANDRA lämna asen - samtidigt som hon själv dels aktivt söker sig till asen och framför allt klamrar sig fast i dem.

Ja, det är lite tragiskt.
Och märkligt att det släpps igenom i media.

Hoppas att hon vaknar snart och tar hand om sig själv och sina barn.
Citera
2014-03-15, 20:11
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar

Du verkar ha uppfattat Sannas blotta närvaro som ett skäl att dra av hennes fasaden, men, alla vet redan att hon kämpat med...

Ja, men nu är det ju tyvärr så att hon lever på att fläka ut sig själv och sina egna problem. För henne är det privata högst allmängiltigt och offentligt. Alla människor har problem, och alla människor borde försöka titta lite mer på sig själva istället för att ondgöra sig över andras problem. Men alla lever inte i offentligheten. Det är klart att folk reagerar på att hennes resonemang inte går ihop. Och att det hon står för är ihåligt, hycklande och motsägelsefullt. Men det är ju hennes eget val att gå ut med allt det där. Det är ju det hon tjänar pengar på. Och då får hon också räkna med att folk tar henne på orden...
Citera
2014-03-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag uppfattar Sanna som en smart och klok tjej, med förmågan att se på sitt liv med den sunda förvåning och tacksamhet som är alldeles utmärkta premisser för att gå vidare i livet, stärkt och inte bitter. Öva på att dissikera ditt eget liv i stället, så kommer du att må bättre. Det är ditt liv du kan påverka, inte Sannas. "tänkte inte på det"

Du verkar ha uppfattat Sannas blotta närvaro som ett skäl att dra av hennes fasaden, men, alla vet redan att hon kämpat med en partner som har en väldigt svår diagnos. Mot alla odds har de rott saker och ting i land och jag beundrar dem för det. En del har inte fått gåvan att vara rakt igenom hälsosamma och friska, och varför du hänger ut Sannas mor för att jaga egna poänger kan inte vara något annat än ondska. Jag föredrar goda människor, jag vet inte vilken sort Sanna är, men jag vet att vi alla fått en förklaring till särboskapet och det är att hon älskar en man som inte har haft det särskilt lätt med sina svängningar, de bipolära. Läs på om den diagnosen och inse att du ska vara glad att du själv inte är i hennes skor. Jag kan inte se att hon försöker vara bättre än någon annan, hon gör så gott hon kan, som alla människor. Oerhört intressant att följa din stigande ilska mot henne...

Är det verkligen inte lull-lullet som Persbrandts pengar kan köpa Sanna som är det mer intressanta? När hon har chansen att vara heltid med sina egna barn under semestertid tar hon ju inte chansen utan lämnar barnen med mormor och drar till Almedalen och åker på Sex and the City-resor med väninnor medan Micke är ute på sitt håll. Och du säger ju att Sanna älskar Micke P men han verkar inte älska henne. Hade han gjort det hade han väl lärt sig något av Gotlandsfadäsen och legat lågt. Hon har heller aldrig sagt att han älskar henne och inte heller han har sagt det vad jag vet. Vemsomhelst annars än Sanna hade lämnat förhållandet vid det här laget istället för att skriva ut i tidningarna vilken storsint och stoisk kvinna hon är. Särskilt någon som är ekonomiskt oberoende och egentligen inte behöver Micke.

Men det är klart när Sanna är mer förälskad i kändisskapet och möjligheten att få bekräftelse genom en kändis så kanske Micke P tröttnat om han synat vad det är som verkligen fått Sanna intresserad. Och då säger man väl vadsomhelst för att hålla skenet uppe om man är i Sannas kläder kan jag tänka. Sanna har ju inte heller direkt tagit chansen att vara klar och tydlig med sitt eget ansvar utan bara suttit pekat finger åt andra. Man kanske helt enkelt inte skall begära så mycket men då blir det ju svårt när man kommer att tänka på alla krönikor som skall illustrera bättre vetande.

Tills saken bör nämnas att Micke P aldrig döljer sitt svineri oavsett om det är under ledighet eller på arbetsplatsen så det var ju knappast så att Micke Persbrandt mörkade sin personlighet i början av förhållandet. Han har hållit på så här i tjugo års tid. Så det är ju inga nyheter.

Vi får se om Sanna blir bjuden till Skavlan men jag skulle inte hålla det för sannolikt...
Senast redigerad av Levillain 2014-03-15 kl. 21:01.
Citera
2014-03-20, 01:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, men nu är det ju tyvärr så att hon lever på att fläka ut sig själv och sina egna problem. För henne är det privata högst allmängiltigt och offentligt. Alla människor har problem, och alla människor borde försöka titta lite mer på sig själva istället för att ondgöra sig över andras problem. Men alla lever inte i offentligheten. Det är klart att folk reagerar på att hennes resonemang inte går ihop. Och att det hon står för är ihåligt, hycklande och motsägelsefullt. Men det är ju hennes eget val att gå ut med allt det där. Det är ju det hon tjänar pengar på. Och då får hon också räkna med att folk tar henne på orden...

Jag har tydligen inte följt med, har inte läst någonstans att hon fläker ut sina problem? Det är väl skvallerpressen som håller Persbrandt-lågan vid liv, genom att följa honom dag som natt? Varför inte sluta med det? Har svårt att förstå det "sanna-hat" jag ser här, men förklaringen är kanske att offer ska föraktas och hånas? Visst är sanna ett slags offer för allt det hennes särbo gör, så till vida att alla får veta det, även de som inte har ett dugg med saken att göra. Himla onödigt. Hoppas pressen slutar tjäna pengar på Persbrandts olycka någon gång, men det är väl en utopi. Om nu Sanna skulle "fläka ut" sina problem, vad gör det då? Låt henne bearbeta sina problem, som hon kan, eller vill, eller gör. Jag ser inget problem med det, problemet är hatet mot henne. Otäckt!

Det ni hatare klappar er på bröstet för, som "sanningssägare", är inget som andra undgår att se, skillnaden är att vi inte börjar hata, alltså vi som har någon typ av empati i kroppen. Sanna har ingen som helst nytta av ett gäng stalker-hater-psykopater på Flashback, eller vad tror ni?

Även utsatta kvinnor kan vara kloka, och jag ser att Sanna är en person som jag hellre skulle vilja vara vän med än de otäckingar som finns i denna tråd, särskilt siameserna här. Jag vidhåller att Sanna är en bra, klok, smart, empatisk kvinna, men det hindar inte att hon har riktigt stora problem, som jag hoppas mest är pressaktiga problem. Sanna och P kan ha en bra relation, tro det eller ej. Alla relationer följer inte mallen, en del relationer är mer krävande. Jag har inte sett att Sanna vare sig blir misshandlad eller kränkt på något sätt, och det har ingen annan heller. Jag ser däremot att Sno kränker alla kvinnor som har det svårt på något sätt, i tråd efter tråd, och det är en mer förbryllande och hatmöjlig avart än allt annat som avhandlats i denna tråd. Sno drivs av det stora HATET. Det leder aldrig till omsorg, om någon, det är falskt spel.
Senast redigerad av Cinnabar 2014-03-20 kl. 01:40.
Citera
2014-03-20, 12:04
Medlem

Nej, du har inte följt med, om du inte har märkt att Sanna lever av att vara en offentlig person som får sina jobbuppdrag pga att hon är någons dotter eller någons livskamrat och inte pga hur duktig hon är på det hon gör.

En sann feminist skulle inte gå med på att programledaren presenterar henne som “dottern till X” eller “den som lever/har barn ihop med Y”. En sann feminist skulle kräva att bli presenterad som sig själv. Inte som besittare till en man..

Men Sanna vet att som sig själv är hon inte intressant för den stora allmänheten. Det enda som intresserar läsaren/tittaren är att få veta mera av de människor som hon har en relation med – hur dålig den än månne vara.

Samtidigt kritiserar denna feminist strukturer I vårt samhälle – samma strukturer som hon själv är med på att förstärka och bibehålla.

Även om du inte ser någon moralisk tankevurpa I detta finns det många andra som gör det.

På samma sätt ser vi andra en moralisk konflikt I Sannas iver att uppmana andra kvinnor att göra det som hon själv inte klarar av. Dumpa aset.. dumpa..

Hon även pratar om sin egen barndom och hur missbruket och bråken påverkade henne själv – utan att se hur samma missbruk, bråk och eviga gräl påverkar hennes egna barn.

OM nu Sanna anser det vara omoraliskt att tjäna pengar på att låtsas vara någon sorts moralisk förebild (Mia Skäring) för att sen I verkligheten gynna en industri som endast har vinsten I tankarna och inte tjejernas bästa, då borde väl Sanna förstå att det likaväl är omoraliskt att tjäna pengar på att vara moralisk förebild till andra tjejer genom att låtsas vara en feminist och kvinnosakskvinna – samtidigt som man endast är intresserad av att tjäna pengar på sin blogg/sina krönikor och fullständigt struntar I strukturerna I vårt samhälle så länge dessa strukturer innebär egen vinning för Sannas del.

Men du ser ingen konflikt där. Lika lite som Sanna gör..

Du tolkar istället oss som är kritiska till denna dubbelmoral som “Sanna-hatare” eller “näthatare”. Du vill diagnostisera kritikerna som psykopater eller stalkers. Och på tal om stalkers är det faktiskt tvärtom du som förföljer mig I alla trådar, eftersom du är så irriterad på det faktum att jag inte tycker som du.

Om Sanna har det svårt beror det enbart på att hon klamrar sig fast I en person som klart och tydligt visar för henne och omvärlden att han inte bryr sig om hennes känslor. På hans prioriteringslista kommer missbruket först. Han är öppet otrogen, han hamnar ständigt I belastningsregister och på löpsedlarna, han tar inte sitt föräldraansvar, han är frånvarande.

Sanna har själv sagt att hon – feministen – fick inte sova under småbarnsåren och hamnade därför I en livskris och tappade livslusten. En sann feminist skulle naturligtvis inte ha accepterat sådana livsvillkor. Inte ens om hon hade fått en häst/BMW som plåster på såret..

Om du inte ser hur hon blir kränkt och psykiskt misshandlad av den här relationen till sin “särbo” (eller sin far) så är du lika blind som Sanna själv. Vi andra ser det klart och tydligt.
Citera
2014-03-20, 12:19
Medlem
klimatiss avatar
Citat:

Nej, du har inte följt med, om du inte har märkt att Sanna lever av att vara en offentlig person som får sina jobbuppdrag pga att hon är någons dotter eller någons livskamrat och inte pga hur duktig hon är på det hon gör.

En sann feminist skulle inte gå med på att programledaren presenterar henne som “dottern till X” eller “den som lever/har barn ihop med Y”. En sann feminist skulle kräva att bli presenterad som sig själv. Inte som besittare till en man..

Men Sanna vet att som sig själv är hon inte intressant för den stora allmänheten. Det enda som intresserar läsaren/tittaren är att få veta mera av de människor som hon har en relation med – hur dålig den än månne vara.

Samtidigt kritiserar denna feminist strukturer I vårt samhälle – samma strukturer som hon själv är med på att förstärka och bibehålla.

Även om du inte ser någon moralisk tankevurpa I detta finns det många andra som gör det.

På samma sätt ser vi andra en moralisk konflikt I Sannas iver att uppmana andra kvinnor att göra det som hon själv inte klarar av. Dumpa aset.. dumpa..

Hon även pratar om sin egen barndom och hur missbruket och bråken påverkade henne själv – utan att se hur samma missbruk, bråk och eviga gräl påverkar hennes egna barn.

OM nu Sanna anser det vara omoraliskt att tjäna pengar på att låtsas vara någon sorts moralisk förebild (Mia Skäring) för att sen I verkligheten gynna en industri som endast har vinsten I tankarna och inte tjejernas bästa, då borde väl Sanna förstå att det likaväl är omoraliskt att tjäna pengar på att vara moralisk förebild till andra tjejer genom att låtsas vara en feminist och kvinnosakskvinna – samtidigt som man endast är intresserad av att tjäna pengar på sin blogg/sina krönikor och fullständigt struntar I strukturerna I vårt samhälle så länge dessa strukturer innebär egen vinning för Sannas del.

Du tolkar istället oss som är kritiska till denna dubbelmoral som “Sanna-hatare” eller “näthatare”. Du vill diagnostisera kritikerna som psykopater eller stalkers. Och på tal om stalkers är det faktiskt tvärtom du som förföljer mig I alla trådar, eftersom du är så irriterad på det faktum att jag inte tycker som du.

Om Sanna har det svårt beror det enbart på att hon klamrar sig fast I en person som klart och tydligt visar för henne och omvärlden att han inte bryr sig om hennes känslor. På hans prioriteringslista kommer missbruket först. Han är öppet otrogen, han hamnar ständigt I belastningsregister och på löpsedlarna, han tar inte sitt föräldraansvar, han är frånvarande.

Sanna har själv sagt att hon – feministen – fick inte sova under småbarnsåren och hamnade därför I en livskris och tappade livslusten. En sann feminist skulle naturligtvis inte ha accepterat sådana livsvillkor. Inte ens om hon hade fått en häst/BMW som plåster på såret..

Om du inte ser hur hon blir kränkt och psykiskt misshandlad av den här relationen till sin “särbo” (eller sin far) så är du lika blind som Sanna själv. Vi andra ser det klart och tydligt.

Tänk, du. Om livet varit en räkmacka. Då hade varken du eller jag hängt, bittra framför Flashback och haft anonyma åsikter om det ena eller det andra. Då hade vi gjort nåt vettigt av vår lediga tid.

För övrigt så tycker jag synd om Sanna och det medberoende hon verkar tampas med. Jag önskar henne allt gott, styrka och mod.
Citera
2014-03-20, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Tänk, du. Om livet varit en räkmacka. Då hade varken du eller jag hängt, bittra framför Flashback och haft anonyma åsikter om det ena eller det andra. Då hade vi gjort nåt vettigt av vår lediga tid.

För övrigt så tycker jag synd om Sanna och det medberoende hon verkar tampas med. Jag önskar henne allt gott, styrka och mod.

Precis vad jag tänkte skriva.
Hon är medberoende och skyddar Micke samt möjliggör hans beteende och missbruk. Tråkigt dock att hon gör sig "duktig" i sina kröniker och råder andra att göra det hon själv inte klarar av. Det blir inte riktigt trovärdigt och är väl det som retar folk.
Citera
2014-03-20, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis

Det faktum att man kritiserar Sannas dubbelmoral innebär ju inte att man inte skulle önska henne själv styrka och mod att dumpa aset..

Men så länge hon själv anser att hon behöver en känd man vid sin sida för att överhuvudtaget kunna räknas som någon, kommer hon inte att klara av att lämna. Och så länge hon inte lämnar utan klamrar sig fast - så länge agerar hon som möjliggörare för Micke.

Micke säger i intervjuer att Sanna är en tuff brud som ställer hårda villkor. Att hon "mördar honom med ord". Jaha. Hon kan gapa och skrika och hota, men så länge inget drastiskt händer är hon en likadan mes som alla andra som slätar över, ursäktar, döljer och jamsar med. Tomma hot är inte tecken på tuffhet och självständighet.

Sanna behöver också att komma till insikt om att hon själv bär ett ansvar för andra människors välbefinnande. Det gäller hennes egna barn - och även andras. Tänker nu främst på Josefins Crafoords son som minsann fick betala ett högt pris för att Sanna inte kunde "rå över sina känslor" för Wille..

En vuxen människa kan bli förälskad i en upptagen individ - och avstå. Det är inte skrivet i stjärnorna att man måste gå vidare trots att individen ifråga skulle vara beredd på att svika sina närmaste. Man KAN själv ha högre moral än så och tänka på de oskyldiga människor (i detta fall sonen) som får betala priset för ens gärningar.

Likaså skulle Sanna ha kunnat tacka nej till Persbrandts inviter trots att Micke själv inte hade problem med att gå bakom ryggen på Bonnevi.

Tänkte Sanna någonsin hur svårt det måste ha varit för Bonnevi att uppträda tillsammans med Micke på Dramatens scen när hon visste att han minsann hade svikit henne på det grövsta och dessutom väntade barn med en annan? Samtidigt hade han kvar sin förlovningsring i fingret och låtsades som ingenting. "Alla andra visste" - Bonnevi var den sista att veta.. Var fanns Sanna empati på den tiden?

Det var förresten inte Maria som sjukskrev sig. Nejdå. Micke lyckades inte knäcka henne utan hon kämpade sig igenom föreställningarna. Micke - den stora charmören - orkade däremot inte fullfölja uppdraget. Han svek publiken och sina medarbetare - precis som han sviker alla som kommer i hans väg. Inklusive barnen.

Jag ser alltså inte Sanna enbart som "ett offer för omständigheterna" eller som en stackars medberoende. Hon är i mina ögon lika mycket förövare, eftersom hon själv, likaväl som Micke, tänker först och främst på sitt egna välbefinnande oavsett om det skulle bli på bekostnad av andras. Har hon något att vinna på arrangemanget - då nappar hon. Trots att det i praktiken skulle betyda ett stort lidande för andra.

Ungefär som Micke resonerar alltså: blir han kåt tillfredsställer han sig ögonblickligen istället för att tänka på konsekvenserna. Samma sak med droger.

Man kan inte alltid gömma sig bakom olika diagnoser: sexberoende, bipolär, blandmissbrukare, medberoende osv.. Man måste också titta sig själv i spegeln och ta sitt egna ansvar.

Ulf kanske också skulle förtjäna en diagnos att gömma sig bakom - alltså mer än bara missbrukare och alkis. Sannas egen mamma led ju av depressioner och var medberoende.

Om ingen någonsin sätter stopp på eländet fortsätter det till nästa generation och till nästa och till nästa.

Någon måste därför ha ryggrad nog att säga: nu räcker det! Mina barn förtjänar bättre än så här. Även ANDRAS ungar är värda bättre oavsett hurdana idioter deras egna föräldrar råkar vara.

Sanna skulle alltså kunna börja med att ändra sitt egna beteende - istället för att predika för oss andra. Leva ett självständigt liv - istället för att skylla på strukturerna i samhället. Leva upp till den höra moral hon själv efterlyser - istället för att hålla brandtal till andra kändisar.
Citera
2014-03-20, 16:35
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Det faktum att man kritiserar Sannas dubbelmoral innebär ju inte att man inte skulle önska henne själv styrka och mod att dumpa aset..

Men så länge hon själv anser att hon behöver en känd man vid sin sida för att överhuvudtaget kunna räknas som någon, kommer hon inte att klara av att lämna. Och så länge hon inte lämnar utan klamrar sig fast - så länge agerar hon som möjliggörare för Micke.

Micke säger i intervjuer att Sanna är en tuff brud som ställer hårda villkor. Att hon "mördar honom med ord". Jaha. Hon kan gapa och skrika och hota, men så länge inget drastiskt händer är hon en likadan mes som alla andra som slätar över, ursäktar, döljer och jamsar med. Tomma hot är inte tecken på tuffhet och självständighet.

Sanna behöver också att komma till insikt om att hon själv bär ett ansvar för andra människors välbefinnande. Det gäller hennes egna barn - och även andras. Tänker nu främst på Josefins Crafoords son som minsann fick betala ett högt pris för att Sanna inte kunde "rå över sina känslor" för Wille..

En vuxen människa kan bli förälskad i en upptagen individ - och avstå. Det är inte skrivet i stjärnorna att man måste gå vidare trots att individen ifråga skulle vara beredd på att svika sina närmaste. Man KAN själv ha högre moral än så och tänka på de oskyldiga människor (i detta fall sonen) som får betala priset för ens gärningar.

Likaså skulle Sanna ha kunnat tacka nej till Persbrandts inviter trots att Micke själv inte hade problem med att gå bakom ryggen på Bonnevi.

Tänkte Sanna någonsin hur svårt det måste ha varit för Bonnevi att uppträda tillsammans med Micke på Dramatens scen när hon visste att han minsann hade svikit henne på det grövsta och dessutom väntade barn med en annan? Samtidigt hade han kvar sin förlovningsring i fingret och låtsades som ingenting. "Alla andra visste" - Bonnevi var den sista att veta.. Var fanns Sanna empati på den tiden?

Det var förresten inte Maria som sjukskrev sig. Nejdå. Micke lyckades inte knäcka henne utan hon kämpade sig igenom föreställningarna. Micke - den stora charmören - orkade däremot inte fullfölja uppdraget. Han svek publiken och sina medarbetare - precis som han sviker alla som kommer i hans väg. Inklusive barnen.

Jag ser alltså inte Sanna enbart som "ett offer för omständigheterna" eller som en stackars medberoende. Hon är i mina ögon lika mycket förövare, eftersom hon själv, likaväl som Micke, tänker först och främst på sitt egna välbefinnande oavsett om det skulle bli på bekostnad av andras. Har hon något att vinna på arrangemanget - då nappar hon. Trots att det i praktiken skulle betyda ett stort lidande för andra.

Ungefär som Micke resonerar alltså: blir han kåt tillfredsställer han sig ögonblickligen istället för att tänka på konsekvenserna. Samma sak med droger.

Man kan inte alltid gömma sig bakom olika diagnoser: sexberoende, bipolär, blandmissbrukare, medberoende osv.. Man måste också titta sig själv i spegeln och ta sitt egna ansvar.

Ulf kanske också skulle förtjäna en diagnos att gömma sig bakom - alltså mer än bara missbrukare och alkis. Sannas egen mamma led ju av depressioner och var medberoende.

Om ingen någonsin sätter stopp på eländet fortsätter det till nästa generation och till nästa och till nästa.

Någon måste därför ha ryggrad nog att säga: nu räcker det! Mina barn förtjänar bättre än så här. Även ANDRAS ungar är värda bättre oavsett hurdana idioter deras egna föräldrar råkar vara.

Sanna skulle alltså kunna börja med att ändra sitt egna beteende - istället för att predika för oss andra. Leva ett självständigt liv - istället för att skylla på strukturerna i samhället. Leva upp till den höra moral hon själv efterlyser - istället för att hålla brandtal till andra kändisar.

Asså, jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta ditt inlägg. Jag bryr mig inte lika mycket som du gör huruvida Sanna väljer att leva sitt liv eller vilket innehåll hennes krönikor har eller vem hon ligger med. Jag läser hennes krönikor ibland och tycker att de kan vara underhållande från olika perspektiv. Dels som förströelse och dels underhållning. Vissa krönikor är bättre vissa orkar jag inte läsa. Vissa texter har en bra issue.

Jag förstår av ditt engagemang att du har en rätt osund inställning till Sanna som påverkar ditt psyke negativt. Är ditt syfte att predika, att påverka eller att få utlopp för dina egna otillfredsställda könslustar? Berätta, jag är nyfiken.

Som så många andra så antar jag att Sanna skiljer från sitt privata liv och sitt yrkesliv. Vad hon skriver behöver således inte illustrera hur hon lever utan mer hur hon tänker. Hur hon sedan lever är hennes migrän. Inte din och inte min. Så länge hon inte är kriminell.

Och vi har ingen aning vad Sanna och Micke P har för slags förhållande. Vad de talar om, hur de talar eller hur de definierar kärlek. Du gissar med dina inlägg rätt grovt. Tagga ner lite, testa att le framför spegeln, det gör inte ont, kan strama lite i kinderna till en början, men är efter ett tag rätt befriande och förlösande. Lycka till.

(Och börja inte att tjata om Willy Crafoord igen, så tröttsamt).
Citera
2014-03-20, 18:07
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Alltså, hon är krönikör, vem vet inte det? "Följt med" betyder i din värld, stalkat hatiskt.

Varför tar du inte itu med ditt behov av att smutskasta dem du uppfattar som offer? Minns ditt agerande i tråden om en kvinna som blev skjuten av sin make. Dröjde inte länge förrän du utmålat henne som beräknande och manipulativ, och här har Sanna egenskaper du vill klistra på henne för att du ska stå ut med att se att alla inte har lätta liv. Sanna kämpar, du hatar. Jag tycker nog att Sanna förtjänar mer stöd, än vad du gör, även om jag uppfattar dig som sjuk.
Senast redigerad av Cinnabar 2014-03-20 kl. 18:46.
Citera
2014-03-20, 18:20
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Uppenbart tänkte du inte igenom det du skrev. Det blev ungefär som med Sannas krönikor..

Självklart kan man inte predika feminism I sitt yrkesliv – för att sen stödja patriarkala strukturer I sitt egna privata liv.

Det blir ungefär lika trovärdigt som Persbrandt som Unicefs ambassadör. Varför tror du han fick sluta?

Jo, man kan förespråka allt möjligt, utan att ha det perfekt i sitt eget liv. "tänkte inte på det" Sanna driver många viktiga frågor, till skillnad från dig som sitter fast i lervällingen.

Om du nyttjar logik, innebär det att misshandlade kvinnor inte får påtala att misshandel måste upphöra i samhället? Eftersom du påstår att Sanna har det på olika sätt, kräver du alltså att hon är tyst? Hur schysst var det då, du ondskefulle människa?

Om du nu är så misslyckad och hatisk, och ensam, varför måste andra vara det? Sanna kan vara en lycklig person, det vet du inget om, oavsett vad du tror eller inbillar dig. Även brottsoffer kan vara kloka människor om vi ska diskutera din logik. Även personer som lever med brottslingar kan vara kloka. Det här har inget som helst samband.

Du nöjer dig inte heller med att Sanna ska vara tyst, du tycker att hon ska sluta arbeta, hon ska lämna personer, du försöker fjärrstyra andra till att göra vad du vill. Har du någon plan för andras liv, eller är det bara att "deleta" allt andra har? Du är sjuk. Dessutom har du inte lärt dig än vilka svårigheter som finns i relationer med problem, typ missbruk och olika sjukdomar. Sanna kämpar heroiskt, hon försöker. Jag beundrar henne för det. Hon är en person värd din respekt. När du återfått respekten för andra, kan du börja sprida dina "åsikter" igen. De kommer att se lite annorlunda ut då.

Ser nu att du utsett Sanna till förövare i ett av dina låååånga hatinlägg. Ja, du ÄR en mycket sjuk person, kanske farlig. Vad händer om någon du hatar råkar höra av sig till dig, eller om personen korsar din väg? Blir det svansen mellan benen eller går du till angrepp? Du tycks liksom inte kunna stoppa dig i ditt hat, i alla fall inte i detta forum, när du anser att Sanna är… eh… förövare? Här någonstans menar jag att du inte är riktigt som du ska, och glidit in i något svart hål som du bör komma upp ur. Har du en historik av psykotiskt beteende, kan du inte längre skilja på vad som är vad? Föreslår att du drar tillbaka snacket om att Sanna är förövare, så att vi kan se att du har ditt förstånd i behåll.
Senast redigerad av Cinnabar 2014-03-20 kl. 18:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in