Citat:
Ursprungligen postat av
menpalla
Har du ens läst och förstått innebörden av artikeln? Jag skrattar här nu så jag nästan pissar på mig allvarligt talat, detta var det mest urbota korkade, krystade och långsökta förklaring jag tagit del av på väldigt länge! Är det här på riktigt? Seriöst menat, hur i helvete kan folk gå på sådan nonsens?!
Av artikeln med alla dess galenskaper kan vi dra följande slutsatser:
1. Ni tillber en mycket sjuk/schizofren gud, som medvetet designar djuren för att döda.
2. Designat för en "fallen/förbannad" värld? Ok, då måste det ha krävts en andra skapelse från de fridsamma veganerna till de fruktade mördarmaskinerna. Helt otänkbart.
3. Vid bilden på ormen längre ned kan vi läsa det grövsta jag sett på länge:
"Since animals where originally vegetarian (Genesis 1:30), these deadly features must have been specifically designed to help snakes survive in a fallen world".
Hela detta stinker rent hemmasnickrat, desperat försök att bortförklara de förödande faktaunderlag som talar emot skapelse! Det är en avsevärd skillnad att vara byggd som vegetarian och som en mördarmaskin, så det är ett otroligt bisarrt påstående. Vi läser vidare:
"The perfection of the design is absolutely overwhelming". En god gud som skapat en perfekt mördardesign medelst avancerad giftutsöndring? Jo men visst, det verkar rimligt! Eller?

Ingen, förutom hjärnskadade kreationister går på detta humbug.