Citat:
Ursprungligen postat av
Holisistic
Ponera att jag inte vet vad jag vill göra med mitt liv och bara vill ha en så bred utbildning som möjligt med bästa möjliga karriärmöjligheter, troligtvis inte som forskare inom något perverst komplicerat område.
Det är nog bättre att du tittar lite närmare på vilken sorts arbetssituation du vill ha och inte bara på löner.
Den höga genomsnittslönen för I:are beror till rätt stor del på att många därifrån jobbar i konsultbranschen där det är normalt att jobba 70 timmar i veckan och vara ute på en jävla massa affärsresor (alltså sorten där man åker till en sunkig jävla håla i USA eller Tyskland och inte ser annat än kundens kontor och hotellrummet, inte glassiga semesterkonferenser). Om du är villig att jobba arslet av dig, tycker det är roligt att träffa nya människor och smörja kunder samt värderar pengar över fritid och familj är det ju ett alldeles utmärkt val. Vill du istället ha en stabil arbetsmiljö, är lite introvert och gillar att
göra saker snarare än att sitta i möten jämnt kanske du ska titta på något annat.